News

9 ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ!

9 ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ!

Το άγχος είναι μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή ή σε μια αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστάσεων

Όταν κάποιος άνθρωπος νιώθει στρες το σώμα του είναι σε ένταση και ο εγκέφαλος του πυροδοτείται από πολλαπλές σκέψεις.

Ο κάθε άνθρωπος εκτίθεται καθημερινά σε στρες καταστάσεις. Το στρες μάλιστα μπορεί να είναι και θετικό – το λεγόμενο ευ στρες – όταν κανείς καλείται να το αντιμετωπίσει σπάνια (ή μόνο μερικές φορές) και σε περιορισμένο βαθμό. Σε αυτή την περίπτωση λειτουργεί σαν καταλύτης και τον ενεργοποιεί για να αντεπεξέλθει στις όποιες καταστάσεις. Όσο πιο συχνό και έντονο είναι το στρες, τόσο πιο δύσκολο είναι να αντιμετωπιστούν οι καθημερινές υποχρεώσεις.

Συναισθήματα, θυμού, απογοήτευσης και φόβου, όπως επίσης, οξυθυμία, κούραση και κατάθλιψη, κυριαρχούν και δεν επιτρέπουν να λειτουργήσει ο άνθρωπος με συγκέντρωση. Το στρες κάνει τους ανθρώπους ιδιαίτερα απαιτητικούς, ανυπόμονους και ευερέθιστους με ιδιαίτερα χαμηλή διάθεση για συνεργασία. Διατρέχεται μάλιστα κίνδυνος να κακοποιήσει κανείς λεκτικά ή ακόμη και σωματικά τα παιδιά του. Λειτουργώντας κάτω από στρες, υπάρχει η τάση να παρεξηγηθεί η συμπεριφορά των παιδιών του, πιστεύοντας ότι για παράδειγμα έκαναν κάτι από πρόθεση ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για μια απλή απροσεξία.

Το άγχος μπορεί να έχει ψυχογενή προέλευση ή μπορεί να είναι συνέπεια σωματικής πάθησης. Επιπλέον, εξαρτάται από τις γνωστικές, συναισθηματικές διεργασίες, τον τρόπο ζωής του ατόμου και τον τρόπο αντίληψης του. Κάθε άτομο έχει ένα ορισμένο βαθμό άγχους, ο οποίος θεωρείται φυσιολογικός κάτω από ορισμένες περιστάσεις. Σε κάποιες άλλες όμως περιπτώσεις αυξημένου άγχους, προξενεί κακό και συντελεί στο να υπολειτουργεί το άτομο στις δραστηριότητες του και στο να επηρεάζεται αρνητικά η υγεία του.

Εντοπίστε τα παρακάτω, σημάδια και εξαφανίστε τα οι ίδιοι, διαχειριζόμενοι όσα σας τα προκαλούν, αφού όλα είναι στο χέρι μας, στο τέλος της ημέρας.

1.Νιώθετε έντονη κούραση

Πέρα από το γεγονός ότι το άγχος προκαλεί προβλήματα στην ποιότητα του ύπνου, υπάρχει και άλλος τρόπος να σας κάνει να νιώθετε έντονη κούραση. Ο πανικός που βιώνετε προκαλεί την απευλευθέρωση της κορτιζόλης στο αίμα, η οποία αυξάνει τους παλμούς, προωθώντας περισσότερο οξυγόνο στον εγκέφαλο, βοηθώντας έτσι το σώμα να αντιμετωπίσει τον παράγοντα που προκαλεί τον πανικό και το άγχος.

Τα συχνά όμως περιστατικά άγχους, ελαττώνουν την απελευθέρωση της κορτιζόλης, η οποία ελάττωση, είναι ο βασικός παράγοντας που νιώθουμε τόσο κουρασμένοι. Αντιμετωπίστε αυτή την ανούσια κόπωση, κάνοντας γυμναστική 3 ώρες την εβδομάδα καθώς έτσι διατηρείται η ισορροπία στην έκκριση των ορμονών.

2.Επιδρά αρνητικά στην ερωτική διάθεση

Το χρόνιο στρες επηρεάζει την παραγωγή των οιστρογόνων, οι οποίες είναι οι ορμόνες που παίζουν ρόλο στην καλή λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος. Εκτός αυτού, που ρίχνει αντικειμενικά την ερωτική διάθεση, όταν το μυαλό μας είναι απασχολημένο με τις έννοιες της καθημερινότητας, δύσκολα βρίσκουμε το κουράγιο και την όρεξη να αγαπήσουμε λίγο παραπάνω τον σύντροφό μας. Η παραγωγή των οιστρογόνων μπορεί να βελτιωθεί τρώγοντας υγιεινά και περιορίζοντας σημαντικά τις επεξεργασμένες τροφές.

3.Αναστατώνει την πεπτική λειτουργία

Το μακροχρόνιο άγχος επιδρά στην παραγωγή των ορμονών από το θυρεοειδή αδένα, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση του μεταβολισμού. Όταν αυτές οι ορμόνες και η λειτουργία του αδένα, «ξεφύγουν» της κανονικότητας, προκαλούνται πεπτικά προβλήματα και δυσκοιλιότητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πίνετε πολλά υγρά, κάντε γυμναστική και αυξήστε τη λήψη φυτικών ινών.

4.Προκαλεί ξεσπάσματα του σώματος

Οι εξάρσεις του άγχους, προκαλούν απότομη αύξηση των ανδρογόνων, τα οποία με τη σειρά τους προκαλούν ξεσπάσματα ακμής στο πρόσωπο, αλλά και εξανθημάτων σε όλο το σώμα. Αυτές οι κρίσεις, οφείλονται στη αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού σε συνθήκες στρες, ενώ μέχρι να λύσετε όλα τα πρόβλήματα που σας προκαλούν το άγχος, καλό είναι να αντιμετωπίσετε τα δερματολογικά με τη συμβουλή του γιατρού ή του φαρμακοποιού σας.

5.Ξεχνάτε

Το έντονο και προερχόμενο από φοβίες στρες, επιδρά αρνητικά στο κομμάτι του εγκεφάλου που αποθηκεύονται οι μνήμες. Το φοβικό άγχος, προκαλεί ακόμα και συρρίκνωση του ιππόκαμπου, καθιστώντας δύσκολο το να θυμηθούμε συγκεκριμένα γεγονότα, λίστες ή ακόμα προκαλώντας κενά μνήμης, διάρκειας από μερικά λεπτά μέχρι ολόκληρες ημέρες.

6.Σας χαλάει το μανικούρ

Μπορεί να ακούγεται αμελητέα μια τέτοια συνέπεια του άγχους, αλλά παραμένει πρόβλημα για πολλούς. Πέρα από το αισθητικό πρόβλημα που προκαλείτε όταν «τρώτε» τα νύχια σας και τις παρανυχίδες, δημιουργείτε πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη μολύνσεων, δεδομένου ότι τα χέρια μας έρχονται σε επαφή με πολλά μικρόβια καθημερινά. Ενυδατώνετε συχνά τα χέρια σας ή φοράτε κάποιο επίδεσμο στα δάχτυλά σας που θα σας θυμίζει να μην τα «τρώτε».

7.Προκαλεί αύξηση του βάρους

Εάν κάθε φορά που ξεκινάτε δίαιτα, ξεκινάτε και συνεδρίες διαχείρισης του άγχους, τότε θα έχετε σαφώς καλύτερα αποτελέσματα. Το άγχος προκαλεί τη συναισθηματική πείνα, που οδηγεί σε λαιμαργία, ενώ σχετική έρευνα, έχει δείξει πως οι γυναίκες που είχαν στρες, μεταβόλιζαν διαφορετικά το λίπος και τη ζάχαρη συγκριτικά με εκείνες που ήταν πιο ήρεμες.

8.Επέρχεται η τριχόπτωση

Η απότομη αύξηση των ανδρογόνων, εκτός από ακμή προκαλεί και τριχόπτωση που μπορεί να κρατήσει από 3 έως 6 μήνες μετά το συμβάν που προκάλεσε το έντονο άγχος. Το θετικό με αυτό το σύμπτωμα, είναι ο προσωρινός του χαρακτήρας, ενώ μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να επαναφέρει τους θήλακες της τρίχας στη φυσιολογική τους κατάσταση.

9.Προκαλεί πόνο στην πλάτη

Κάθε φορά που αγχώνεστε, αυξάνονται οι παλμοί της καρδιάς, ανεβαίνει η πίεση και το σώμα απελευθερώνει ορμόνες που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε αυτή την ακραία κατάσταση στην οποία έχετε περιέλθει. Αυτές οι αντιδράσεις όμως, προκαλούν σύσπαση των μυών, αυξάνοντας τους πόνους που νιώθετε ήδη από το να κάθεστε σκυφτοί στο γραφείο όλη τη μέρα. Καταπολεμήστε τους μυικούς πόνους, κάνοντας ασκήσεις και τεντώματα ανά ώρα, αλλά πρώτα απ’ όλα καταπολεμήστε το άγχος.

via

Related posts

Read previous post:
Ο ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ!

Η 7η Νοεμβρίου θα μείνει στην ιστορία της Τέχνης ως η ημέρα αποκάλυψης ενός ακόμη αριστουργήματος της ανθρώπινης δεξιοτεχνίας Μόνο...

Close

Powered by e-vima.gr e-vima.gr e-vima.gr e-vima.gr e-vima.gr e-vima.gr