Είναι ο Ανδρέας Γεωργίου ο Παπακαλιάτης του 2019;

Βρίσκουμε τα κοινά και τα μη κοινά στοιχεία των δύο καλλιτεχνών.

Μέχρι το πρόσφατο παρελθόν η σκηνοθεσία είχε πάντα λιγότερη σημασία στην τηλεόραση

και στην ξένη (και με αυτό εννοούμε κυρίως την αμερικάνικη) και στην ελληνική.

Τα τελευταία χρόνια, αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει,

procredit bank serres epimelitirio

προς το παρόν όμως όχι και σε εμάς.

Έτσι στην ελληνική τηλεόραση μιλάμε για σεναριογράφους και όχι σκηνοθέτες.

Οι μόνες εξαιρέσεις στον κανόνα υπήρξαν ο Μανουσάκης, ο Κοκκινόπουλος, ο Παπακαλιάτης και ο Ανδρέας Γεωργίου.


Αυτό που κατάφεραν λοιπόν ήταν το κοινό να ξέρει ότι εκείνοι σκηνοθετούν.

Καθίσαμε και σκεφτήκαμε λοιπόν και είδαμε ότι ο τρόπος που αντιμετωπίζεται ο Ανδρέας Γεωργίου από το κοινό θυμίζει την εποχή που βασίλευε στην τηλεόραση ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης.

Έτσι πήραμε ένα ένα τα κοινά και τα μη κοινά τους σημεία και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω.

+1 ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ

Και ο Παπακαλιάτης και ο Γεωργίου σκηνοθετούν και πρωταγωνιστούν.


Ο Παπακαλιάτης πρωταγωνιστεί πάντα σε ό,τι έχει σκηνοθετήσει,

ενώ ο Γεωργίου έχει σκηνοθετήσει και πέντε σειρές στις οποίες δεν έπαιξε.

Αυτές είναι το ‘Ανθρώπων Πάθη’, το ‘Βαλς με 12 θεούς’, το ‘Ρουά Ματ’, τα ‘Δίδυμα Φεγγάρια’ και το ‘Κόκκινο Νυφικό’.

-1 ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Ο Παπακαλιάτης έχει πρωταγωνιστήσει και γράφει το σενάριο σε όλα τα σίριαλ και τις ταινίες του.

Ο Ανδρέας Γεωργίου έχει γράψει το σενάριο στο ντεμπούτο του στην τηλεόραση με τους ‘31 δρόμους’ το 2007 στο MEGA, όπου επίσης πρωταγωνιστούσε.

Μόνο όμως στο ‘Αλλού ξημερωμένοι’ που προβλήθηκε στην Κύπρο το 2010,

έκανε και τα τρία.

Από τότε όλες οι σειρές που έχει σκηνοθετήσει και πρωταγωνιστήσει, και οι οποίες ουσιαστικά τον καθιέρωσαν,

είναι σε σενάριο Βάνας Δημητρίου -εκτός από το ‘Βαλς με 12 Θεούς’,

που βασίστηκε σε βιβλίο της Λένας Μαντά και προσαρμόστηκε από τη Μαρία Γεωργιάδου.

+1 ΥΠΟΔΥΕΤΑΙ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ

Στις ‘8 Λέξεις’ ο Γεωργίου είναι ζωγράφος, όπως πχ στο ‘Κλείσε τα Μάτια’ ο Παπακαλιάτης ήταν φωτογράφος.

-1  ΟΙ ΣΕΙΡΕΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ

Μετά το 2012, οι περισσότερες σειρές που πετυχαίνουν είναι καθημερινές.

Όλες οι σειρές του Γεωργίου -εκτός από τους ’31 Δρόμους’ είναι καθημερινές ή σχεδόν καθημερινές.

Το καθημερινό είναι και αναπόφευκτα πιο σαπουνοπερέ,

η δράση είναι πιο αργή και τα επεισόδια γράφονται ώστε να μπορείς να χάσεις κάποιο και να καταλάβεις τι γίνεται.

Οι σειρές του Παπακαλιάτη αντίθετα ήταν όλες εβδομαδιαίες,

περίμενες με αγωνία το κάθε επεισόδιο και η δράση ήταν καταιγιστική.

+1 ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤV

Όπως και ο Χριστόφορος χρησιμοποιούσε κάθε φορά φρέσκους ηθοποιούς για πρωταγωνιστές,

έτσι και ο Γεωργίου ανακαλύπτει τους νέους ηθοποιούς,

που θα απασχολούν για τα επόμενα χρόνια την ελληνική τηλεόραση.

Εκείνος γνώρισε στο κοινό την Ιωάννα Παππά, τη Θάλεια Ματίκα,

τη Βίκυ Παπαδοπούλου, τον Χρήστο Λούλη.

Αντίστοιχα ο Γεωργίου έκανε τους πάντες να μιλάνε για τη Δανάη Παππά,

την Ελένη Βαΐτσου, τον Μιχάλη Λεβεντογιάννη.

Πλέον χρησιμοποιεί και παπακαλιατικούς,

αφού στις ‘8 Λέξεις’ πρωταγωνιστούν η Πέμυ Ζούνη και η Θάλεια Ματίκα.

+1 ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΒΗΜΑ

Από το 1999 μέχρι το 2009,

κάθε δεύτερο χρόνο το τηλεοπτικό κοινό περίμενε ποιο θα είναι το νέο σίριαλ του Παπακαλιάτη και μιλούσαμε μήνες πριν για αυτό.

Πλέον, από το 2012 και μετά, αυτό συμβαίνει με τα σίριαλ του Γεωργίου.

-1 ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ

Από τότε που σταμάτησε να κάνει σίριαλ ο Παπακαλιάτης,

το κοινό της τηλεόρασης δεν είναι το ίδιο, γιατί έχει συμβεί η κρίση και το ίντερνετ.

Τα torrents, οι ξένοι πάροχοι Netflix γκουχ γκουχ Netflix,

το YouTube και τα σόσιαλ έχουν κατακερματίσει το κοινό,

που πια έχει πρόσβαση σε άπειρο περιεχόμενο.

Έτσι, τα σίριαλ του Γεωργίου,

ακόμα και τα πιο επιτυχημένα,

δεν έχουν το βαθμό επιτυχίας που είχαν τα σίριαλ του Παπακαλιάτη,

τα οποία γίνονταν θέμα συζήτησης σε κάθε σπίτι και από όλες τις ηλικίες.

Για την ακρίβεια αυτό, έχει να το πετύχει σίριαλ, από την εποχή του Νησιού.