Κορονοϊός: Ποια είναι η «bat woman» της Γουχάν – Η επιστήμονας που βρίσκει θανατηφόρους ιούς σε σπήλαια με νυχτερίδες

Η έρευνα ης θα μπορούσε να δώσει ελπίδα για εύρεση θεραπείας ή εμβολίου για το φονικό ιό

Κινέζα επιστήμονας, η οποία είναι μία από τις καλύτερες ιολόγους στον κόσμο για τους κορονοϊούς, ανακάλυψε τον γενετικό κώδικα του Covid-19 και η έρευνά της θα μπορούσε να δώσει ελπίδα για εύρεση θεραπείας ή εμβολίου για το φονικό ιό που έχει σκοτώσει περισσότερους από 120.000 ανθρώπους παγκοσμίως.

Ο λόγος για την Shi Zhengli, η οποία ανακάλυψε τον γενετικό κώδικα του νέου κορονοϊού, που είναι απαραίτητος για την ανάπτυξη διαγνωστικών εξετάσεων και εμβολίων.

Από την ημέρα που ενημερώθηκε για τα πρώτα κρούσματα πνευμονίας στη Γουχάν της Κίνας στις 31 Δεκεμβρίου 2019, χρησιμοποιεί την εμπειρία της για να αναπτύξει μια θεραπεία για τη θανατηφόρα πανδημία του Covid-19.

Η Zhengli, σύμφωνα με τη Mirror, δεν φεύγει από το εργαστήριό της και με την ομάδα της εργάζεται προκειμένου να βρουν τη θεραπεία.

Με τις έρευνες που κάνουν έχουν ανακαλύψει πώς ο κορονοϊός προσβάλει τους πνεύμονες και ψάχνουν να βρουν τα κατάλληλα φάρμακα για να τον εμποδίσουν, ενώ προσπαθούν να βρουν ένα εμβόλιο και να το δοκιμάσουν στους ανθρώπους.

Η ανακάλυψη, η… φίμωση και ο ρόλος των κινεζικών αρχών

Γνωστή και ως «γυναίκα νυχτερίδα», η Zhengli σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mail φιμώθηκε μετά την ανακάλυψή της, κίνηση που πυροδότησε τις φήμες ότι οι κινεζικές αρχές προσπάθησαν να καλύψουν το γεγονός.

Η Zhengli είναι κορυφαία στη δουλειά της και έχει ανακαλύψει δεκάδες θανατηφόρους ιούς τύπου SARS σε σπηλιές νυχτερίδων.

Η ιολόγος μελέτησε δείγματα που ελήφθησαν από του πρώτους ανθρώπους που νόσησαν και διαπίστωσε ότι επρόκειτο για έναν ιό παρόμοιο με τον SARS.

Κατάφερε να αναγνωρίσει το νέο κορονοϊό και μέσα σε τρεις ημέρες ολοκλήρωσε τον προσδιορισμό της αλληλουχίας του γονιδίου του, διαπιστώνοντας ότι ήταν 96% πανομοιότυπος με έναν ιό που βρέθηκε σε νυχτερίδες στη Γιουνάν, μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει μήνες αν όχι χρόνια.

Οι πληροφορίες για την αλληλουχία γονιδίων ωστόσο δεν δημοσιοποιήθηκαν παρά μια εβδομάδα αργότερα, γεγονός που φουντώνει τις φήμες που θέλουν τις κινεζικές αρχές να καθυστέρησαν να εκδώσουν προειδοποιήσεις άμεσα και έτσι ο ιός που εμφανίστηκε στη Γουχάν, στη συνέχεια εξαπλώθηκε σε όλο τον πλανήτη.