20/04/2024
11.5 C
Serres

Κώστας Μπούμπας: Πετάτε απέξω τον ΣΕΓΑΣ

Array

Αναλυτικά η ομιλία του βουλευτή Σερρών Κώστα Μπούμα ως εισηγητής στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας». 

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πριν πάμε σε μία ανάγνωση όλων αυτών, το βασικό, για να καταλάβει και ο κόσμος, είναι ότι αυτό που πάτε να κάνετε με την κατάργηση του άρθρου 25 τώρα, κύριε Υπουργέ, να μπορούν, δηλαδή, μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις να έχουν μέσα ερασιτεχνικά σωματεία, θα έχει ως αποτέλεσμα, να δημιουργηθεί ένα πολύ καλό πελατολόγιο. Θαυμάσια, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυτό. Διότι αυτά τα σωματεία θα υποστηρίζονται από συγκεκριμένες εμπορικές επιχειρήσεις, θα δημιουργούν έναν αθέμιτο ανταγωνισμό με ομοειδή αντικείμενα αθλητικών δραστηριοτήτων και όλα καλά, όλα μέλι γάλα σε αυτό. Σωματεία μέσα σε μεγάλες πολυεθνικές αθλητικών ειδών και όχι μόνο και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το δεύτερο κομμάτι που μπορεί να μείνει κάποιος – πριν αναφερθώ αναλυτικά – είναι ότι πετάτε απέξω το ΣΕΓΑΣ, ο οποίος είναι εγκεκριμένος από τη ΔΟΕ, από παγκόσμια προγράμματα στίβου κ.λπ.. Θα γίνονται από εταιρίες κερδοσκοπικού ή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, μεγάλες αθλητικές δραστηριότητες χιλιομέτρων και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.Δεν υπάρχει η υπογραφή της Ομοσπονδίας, θα μπορούν να διοργανωθούν εύκολα, γρήγορα και χωρίς έλεγχο. Πολύ ωραία. Τι άλλο να πούμε. Όσον αφορά στην ασφάλεια;Ποιος εγγυάται εκεί; 

procredit bank serres epimelitirio

Πιο συγκεκριμένα τώρα, εμπεριέχονται αρκετές εξουσιοδοτικές διατάξεις, με τις οποίες δίνονται εξουσίες σε υπουργούς να αποφασίζουν υποκειμενικά, κατά τη βούλησή τους, για ορισμένα θέματα. Εν προκειμένω, μπορούν να καθορίζουν την αποζημίωση των μελών που μετέχουν σε κλιμάκια ελέγχου αθλητικών φορέων. Αδιαφανής αυτή η διάταξη, αυθαίρετη. Αξιοπρόσεκτο είναι ότι οι υπουργοί αποφασίζουν για το ύψος της αποζημίωσης κατά παρέκκλιση συγκεκριμένης νομοθετικής διάταξης. Για άλλη μια φορά, έρχονται οι υπουργοί παρουσιάζονται ως τα ανώτατα όργανα που αποφαίνονται και καθορίζουν αποζημιώσεις μελών. Δηλαδή,κρεοντικά πάλι για μία ακόμη φορά.Αυτή είναι η κυβερνητική πολιτική.Μοιράζουν όπου θέλουν.Οι υπουργικές αποφάσεις, στην πραγματικότητα, είναι φωτογραφικές αποφάσεις.

Στη συνέχεια, στις ανωτέρω διατάξεις προβλέπεται ότι μπορούν να διεξάγονται αθλητικές συναντήσεις – αυτό που είπαμε – δρομικών αθλητικών δραστηριοτήτων από οποιοδήποτε νομικό πρόσωπο, ακόμη και από ενώσεις προσώπων κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, χωρίς να υπάρχει προηγούμενη έγκριση και βεβαίωση για την ασφάλεια του χώρου.

Διάταξη που δημιουργεί επικινδυνότητα, αφού δεν θα έχει γίνει κανένας έλεγχος για την ασφάλεια του χώρου. Επιτρέπεται, λοιπόν, η διοργάνωση δρομικών αθλητικών δραστηριοτήτων, χωρίς να απαιτείται βεβαίωση για την ασφάλεια. Ποιος θα έχει την ευθύνη σε περίπτωση που συμβεί οτιδήποτε; Πείτε το, είναι μια επιπόλαια διάταξη που επιτρέπει τη διοργάνωση δρομικών αθλητικών δραστηριοτήτων από ενώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, χωρίς να υπάρχει προηγουμένως άδεια. 


Αρκετές διατάξεις, αυστηροποιούνται  κάτι που από πρώτης όψεως μπορεί να κριθεί θετικά, ωστόσο τώρα επειδή πρόκειται για διατάξεις που αφορούν μέλη οργάνων διοίκησης αλλά και αθλητικές ανώνυμες εταιρείες, η αυστηροποίηση των διατάξεων μπορεί να γίνεται και σκόπιμα, υπό την έννοια να αποκλειστούν κάποιοι από τη χορήγηση πιστοποιητικού. Το θέμα είναι να εφαρμόζονται ίδιες, ίσες και διαφανείς διαδικασίες σε όλες τις περιπτώσεις και όχι να τιμωρούνται ή να ανακαλούνται πιστοποιητικά επιλεκτικά. 

Σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι σε περίπτωση που συντρέχει κώλυμα του νόμου, ανεξάρτητα από άλλες κυρώσεις που επιβάλλονται, τα μέλη εκπίπτουν αυτοδικαίως από τη θέση του οργάνου διοίκησης αθλητικής ανώνυμης εταιρείας. Ακόμη μια αυστηροποίηση, που όμως μπορεί να γίνεται και εσκεμμένα, ώστε να επιβάλλονται και κυρώσεις, αλλά και να εκπίπτουν από τη θέση όργανα στη διοίκηση.

Με τέτοια νομοσχέδια πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί, επιφυλακτικοί, καθώς πολλές φορές ο πραγματικός σκοπός είναι η ικανοποίηση αιτημάτων συμφερόντων συγκεκριμένων αθλητικών ανωνύμων εταιριών. Εκεί υπάρχει δηλαδή θα λέγαμε ένας μπούσουλας για να ωφεληθούν κάποιες συγκεκριμένες αθλητικές ανώνυμες εταιρείες.

Πάμε τώρα στην εφαρμογή των ειδικών ρυθμίσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 63, για την αναγνώριση αγωνιστικών διακρίσεων, εξαιτίας των δυσμενών συνεπειών από την πανδημία της COVID και τον πόλεμο Ρωσίας –Ουκρανίας, τη χρήση πετρελαίου θέρμανσης για τη θέρμανση του νερού χρήσης και του νερού των κολυμβητικών δεξαμενών, των αθλητικών εγκαταστάσεων του δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και βέβαια την εξουσιοδοτική ρύθμιση προς τον Υπουργό Αθλητισμού να καθορίζει τους επιμέρους δείκτες που απαρτίζουν τα κριτήρια αξιολόγησης των αθλητικών ομοσπονδιών, η βαρύτητα των κριτηρίων αξιολόγησης και η διαδικασία αξιολόγησης, το ποσό της επιχορήγησης που συνδέεται.


Δεν λείπει, όμως, και εδώ η κατά παρέκκλιση κειμένων διατάξεων, όπως το άρθρο 24 για παράδειγμα, καθώς και οι υπερβολικές νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις σε Υπουργούς, να καθορίζουν σημαντικά ζητήματα που για λόγους διαφάνειας και αξιοκρατίας θα έπρεπε να καθορίζονται μέσω της κοινοβουλευτικής οδού, είναι αυτό που είπα και πριν, το περιβόητο άρθρο 25.

Κατά παρέκκλιση διατάξεις πρέπει να εφαρμοστούν και σε άλλους τομείς της καθημερινότητας του ελληνικού νοικοκυριού, δηλαδή όπως την πλήρη ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, που έχουν σφόδρα πληγεί από την ενεργειακή κρίση και όχι μόνο βέβαια στα κολυμβητήρια. 

Θεωρούμε τώρα ότι κατά τη διάταξη του άρθρου 26 του παρόντος που παραπέμπει ουσιαστικά στην τροποποίηση του άρθρου 4, η οποία προσπαθεί να καλύψει κενά νόμου κάποιας ημετέρας Ομοσπονδίας, γαλάζιας Ομοσπονδίας, η οποία συστεγάζεται με κάποια εμπορική επιχείρηση και καλύπτεται κάτω από τον μανδύα αυτό, ώστε να φοροδιαφεύγει και να λειτουργεί παράνομα. Δεν μπορούμε παρά να είμαστε αντίθετοι πάνω σε αυτό το ζήτημα. 

Θεωρούμε ότι η ένταξη του αθλήματος του Τριάθλου στην κατηγορία των εξαιρέσεων της παραγράφου 6, σύμφωνα με την οποία θα δύναται εφεξής οι αθλητές του Τριάθλου να εγγράφονται ως μέλη σε σωματεία και να μετέχουν στα όργανα του αθλητικού σωματείου της ένωσης και της Ομοσπονδίας, εφόσον έχουν συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας, δεν προσφέρει απολύτως τίποτα. Θεωρούμε ότι πρέπει να αλλάξει και να υπάρξει κατάργηση όλων των εξαιρέσεων ανά άθλημα και να μπορούν οι αθλητές όλων των αθλημάτων να είναι και μέλη των σωματείων τους, ανεξαρτήτως ηλικίας και να μετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο και στα άλλα όργανα αυτού, εφόσον δεν είναι εν ενεργεία αθλητές. 

Για όλους τους ανωτέρω λόγους δε μπορούμε παρά να είμαστε αντίθετοι επί της αρχής τουλάχιστον σε ό, τι αφορά αυτά τα μέρη που εξετάστηκαν και όπως είπαμε και πριν για το άνοιγμα που γίνεται σε εμπορικές επιχειρήσεις να έχουν ερασιτεχνικά σωματεία, αλλά και χωρίς την υπογραφή μιας Ομοσπονδίας να γίνονται δραστηριότητες, όπου παραγκωνίζεται ο ΣΕΓΑΣ,  προκειμένου να υπάρχει ασφάλεια. Είναι σημεία, τα οποία αναλύουμε, μας προβληματίζουν και είμαστε αντίθετοι. 

Όπως είπαμε, εμπεριέχονται και αρκετές εξουσιοδοτήσεις διατάξεις. Θα έχουμε βεβαίως την ευκαιρία να μιλήσουμε αναλυτικά και στη συζήτηση επί των άρθρων.

Υπάρχουν και κάποια άλλα σημεία, όπως οι πρώτες βοήθειες.Για παράδειγμα, στην επικαιροποίηση των στοιχείων των προπονητών, να ζητείται υποχρεωτικώς και βεβαίωση παρακολούθησης εκπαίδευσης στην παροχή πρώτων βοηθειών, ώστε να εξασφαλίζεται, ότι ο προπονητής είναι γνώστης και ικανός στην παροχή τους και ότι η προπόνηση θα διεξάγεται στις ασφαλέστερες κατά το δυνατόν συνθήκες. Και βέβαια, η διά βίου εκπαίδευση ενός προπονητή, η προπονητική, που αποτελεί ένα σύνολο γνώσεων μιας σειράς επιστημών. Όλες οι επιστήμες συνεχώς εξελίσσονται μέσω της παραγωγής νέων γνώσεων. Σε αυτό είμαστε σύμφωνοι. Ο προπονητής πρέπει να εμπλουτίζει τις γνώσεις του, να εξειδικεύεται περισσότερο, ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιταγές των καιρών για να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες, που αυτό βεβαίως σημαίνει και καλύτερη διάκριση των αθλητών. Πρέπει να γίνεται η δια βίου εκπαίδευση πάνω σε αυτό το ζήτημα.

Σε ότι αφορά τη δυνατότητα έκδοσης της ψηφιακής κάρτας υγείας αθλητή. Δεν υπάρχει κάποια ένσταση ως προς την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, αλλά στην ουσία της κάρτας, φαίνεται πως νομοθέτης κοιτάει το δέντρο, όχι το δάσος. Καλή η ψηφιοποίηση, αλλά θα ασχοληθούμε επιτέλους σοβαρά ως κράτος με τους θανάτους αθλητών ειδικά σε ερασιτεχνικό επίπεδο; Δυστυχώς οι περισσότερες ιατρικές εξετάσεις γίνονται επιφανειακά και χωρίς πραγματικό έλεγχο. Θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον υποχρεωτικός ένας υπέρηχος καρδιάς, καθώς το απλό καρδιογράφημα δεν αρκεί και πως οι υπογράφοντες γιατροί φέρνουν ευθύνη σε περίπτωση παραλείψεων. Σε ένα ευρύτερο λοιπόν πλαίσιο, πρέπει να διασφαλιστεί η ύπαρξη γιατρού σε κάθε επίπεδο διοργάνωσης αγώνων, ακόμη και σε τοπικό, καθώς και η ύπαρξη απινιδωτή σε κάθε αθλητική εγκατάσταση και αγώνισμα με την παράλληλη υποχρεωτική παρουσία ατόμου που να γνωρίζει το χειρισμό του, καθώς και ΚΑΡΠΑ. Θα μπορούσαν επί παραδείγματι να είναι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Παιδείας Αθλητισμού ή και οικείου δήμου.

Επιπλέον, παρατηρούμε πως εισάγεται μια άδικη μεταχείριση για τους διακριθέντες αθλητές σε αγώνες πανελληνίου επιπέδου, αφού ουσιαστικά δεν θα αναγνωρίζονται οι διακρίσεις τους, αν τα συμμετέχοντα σωματεία δεν έχουν ειδική αθλητική αναγνώριση και δεν είναι εγγεγραμμένα στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αθλητικών Σωματείων. Είναι μια κάκιστη αυτή η συγκεκριμένη νομοθετική πρόβλεψη. Δεν έχει καμία απολύτως λογική η ουσιαστική τιμωρία των διακριθέντων αθλητών για τυπικές παραλείψεις των συμμετεχόντων αθλητικών σωματείων και αυτή κατά μας η διάταξη πρέπει οπωσδήποτε να αποσυρθεί.

Τέλος, νομοθετείται η ένταξη των οικονομικών δραστηριοτήτων των ιδιωτικών γυμναστηρίων και ιδιωτικών αθλητικών σχολών στη διαδικασία της απλής γνωστοποίησης, χωρίς δηλαδή η υποχρεωτική προηγούμενη λήψη διοικητικής άδειας για τη λειτουργία τους. Η συγκεκριμένη επιλογή του Υπουργείου κρίνεται εσφαλμένη αν όχι και επικίνδυνη. Πιστεύουμε, ότι ειδικά για τις συγκεκριμένες δραστηριότητες θα έπρεπε να προβλέπονται τουλάχιστον κάποιες θεμελιώδεις υποχρεώσεις, όπως η ύπαρξη απινιδωτή και πιστοποίηση γνώσης χειρισμού και εν γένει διαδικασίας ΚΑΡΠΑ από συγκεκριμένο αριθμό του προσωπικού τους, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγεία όσων συμμετέχουν σε αυτά. Προφανώς και αυτές οι προϋποθέσεις θα έπρεπε να ελέγχονται από αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεωτικά για να δοθεί άδεια και όχι να ανοίγουν έτσι απλά με δυνητικούς μετέπειτα ελέγχους. Θεμιτή η επιτάχυνση των διαδικασιών και η διευκόλυνση στην άσκηση οικονομικής δραστηριότητας, αλλά να είναι και κάποιοι ευαίσθητοι τομείς, όπως οι συγκεκριμένοι, στους οποίους πρέπει πρωτίστως να εγγυάται ως ένα βαθμό το κράτος μέσω της εποπτείας του την υγεία και την ασφάλεια των πολιτών.

Επιφυλασσόμαστε λοιπόν. Βλέπουμε πάρα πολλά τρωτά σημεία που ανοίγουν την κερκόπορτα για ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση του αθλητισμού, χωρίς να υπάρχει έλεγχος από το αρμόδιο όργανο όπως είναι ο ΣΕΓΑΣ και δίνεται η δυνατότητα σε μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις κατά το δοκούν να χρησιμοποιούν σωματεία για να κερδίσουν περισσότερο, να φοροδιαφεύγουν με υπερτιμολογήσεις δραστηριοτήτων. Είναι γνωστά όλα αυτά. Να θολώνουν τα νερά και βέβαια να ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για ένα πελατολόγιο από ημετέρους, αφού τα σωματεία θα έχουν την δικαιοδοσία από αυτές τις εταιρείες για να ελέγχονται και να εμπλουτίσουν τα μέλη τους ανάλογα όπως θα κρίνουν αυτές οι εταιρείες. Είναι ότι χειρότερο κατ’ εμάς να μπορεί να υπάρξει αυτή η δυνατότητα δυστυχώς από μεγάλες εταιρείες. Να μπορούν να έχουν και αθλητικά σωματεία και να τα χειρίζονται ανάλογα με τα οικονομικά τους και τα εμπορικά τους συμφέροντα. 

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Έλλη Στάη: Αποκαλύπτει την ηλικία της και ότι περιμένει το τρίτο της εγγόνι

Η γνωστή δημοσιογράφος σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης. Η Έλλη Στάη βρέθηκε καλεσμένη στον Σταύρο Θεοδωράκη και τους «Πρωταγωνιστές» το βράδυ της Πέμπτης...

Σωτήρης Τσαφούλιας: Οι Έλληνες δεν είμαστε καλοί γονείς

Και να θέλαμε, δεν μας αφήνουν, τόνισε Ο Σωτήρης Τσαφούλιας μίλησε για την πορεία του στη σκηνοθεσία, την οικογένειά του και όσα τον προβληματίζουν...

Απόστολος Τζιτζικώστας: Ο πολιτισμός κορυφαία προτεραιότητα για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επταπυργίου 2024 παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και η Πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας...

Τάσος Χαλκιάς: «Πηγαίνω στο βουνό και ουρλιάζω, είναι ανακουφιστικό»

O αγαπημένος ηθοποιός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα νεανικά του χρόνια τα οποία όπως είπε αναπολεί αλλά δεν θα επέστρεφε σε αυτά και αποκάλυψε πως...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Ταξιάρχης Χάνος: “Θα φύγω, γέννα εσύ” μου είπε η Ελισάβετ, δεν άντεχε άλλο

«Ήμουν μέσα τη στιγμή του τοκετού και θεωρώ θαύμα την γέννηση» ομολογεί ο Ταξιάρχης Χάνος. Πίσω στις στιγμές που η πρώην σύζυγος του, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου...

Ο Δήμος Σερρών διεκδικεί και 3ο κολυμβητήριο!

Ο Δήμος Σερρών από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου διεκδικεί και ένα 3ο κολυμβητήριο ! Τι κι αν το παλιό κολυμβητήριο είναι κλειστό εδώ και...

1ο Βραβείο Ποίησης σε μαθήτρια του 4ου Γυμνασίου Σερρών

Με χαρά η διεύθυνση του του 4ου Γυμνασίου Σερρών ανακοινώνει ότι η μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου του σχολείου Μαυρουδή Μαριάνθη απέσπασε το 1ο βραβείο...

Συνέχισε να διαβάζεις