21/07/2024
37.6 C
Serres

Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων: Αδύνατη η επιβίωση των πρατηρίων

Array

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων διαμαρτύρεται με την ακόλουθη επιστολή της στον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκο εξηγώντας ότι είναι αδύνατη η επιβίωση των πρατηρίων με την εφαρμογή πλαφόν στα καύσιμα καθώς ο κλάδος βρίσκεται οικονομική ασφυξία, σηκώνοντας επί σειρά ετών το βάρος όλων των αυξήσεων της αγοράς, καθώς και της εφαρμογής νέων νομοθετικών υποχρεώσεων. “ΟΙ ΥΨΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΥΣ.”

POPEK pratiria

Η σχετική επιστολή πρός Υπουργείο Ανάπτυξης, Υπουργό κ.Παναγιώτη Θεοδωρικάκο

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

dei gaia e vima (1)
dei gaia e vima (1)

ΘΕΜΑ  «Διαμαρτυρία του κλάδου για την επέκταση επιβολής πλαφόν»

“Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Στην επιστολή μας με αριθμ.  πρωτοκόλλου  2631/20.6.2024 αναφερθήκαμε κατά κύριο λόγο στην ζημιογόνα πορεία,  που μακροχρόνια διανύουν τα πρατήρια καυσίμων,  μετρώντας  την δύνη της  οικονομικής  αδυναμίας, στην οποία έχουν παγιδευτεί.


Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας, διότι δεν αφουγκραστήκατε την οικονομική ασφυξία του κλάδου μας και δώσατε παράταση, ως χαριστική βολή,  σε μια απόφαση, που εξαρχής ήταν άδικη και εξοντωτική για τον κλάδο μας, διαιωνίζοντας  την τακτική να επωμίζονται οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι τα υπερκέρδη που αποκομίζουν τα διυλιστήρια.

Δεν υπάρχει βούληση και θάρρος  να ομολογήσουμε και να συμφωνήσουμε ότι οι τιμές των καυσίμων  είναι ανεξέλεγκτα  αυξημένες, όχι βέβαια από τους πρατηριούχους, δεν καθορίζουν οι πρατηριούχοι, δεν καθορίζει  η λιανική  τις τιμές,  αλλά η χονδρική.

Έχουμε επιβαρυνθεί  νομοθετικές  υποχρεώσεις, οι οποίες επιφέρουν αβάστακτα κόστη στα υπό πλαφόν πρατήρια, τα οποία ουδέποτε  επιδοτήθηκαν, όπως οι λοιπές  επιχειρήσεις λιανικής (Μέτρα Δέουσας Επιμέλειας, διασύνδεση ταμειακών με POS, αλλαγή φορολογικού μηχανισμού (ΦΗΜΑΣ), Παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης για  συναλλαγές με το Δημόσιο, τακτικές ογκομετρήσεις χωρίς να υπάρχει απόκλιση,  Ψηφιακή κάρτα εργασίας, σύμβαση υποστήριξης με εγκαταστάτες εισροών εκροών κλπ.

Θέτουμε το εξής ερώτημα, το οποίο παρακαλούμε να απαντήσετε: Πώς μπορεί μια επιχείρηση να επιβιώσει με το ίδιο περιθώριο κέρδους,  σε συνθήκες αβάστακτου πληθωρισμού, ενώ έχουν υπερδιπλασιαστεί όλα τα αγαθά και οι υπηρεσίες; τα κόστη ηλεκτρικού ρεύματος (υποχρεούμαστε σε έντονο φωτισμό  στην ταμπέλα τιμών πέριξ του πρατηρίου), οι τραπεζικές προμήθειες των αυξημένων ηλεκτρονικών συναλλαγών (pos), τα έξοδα τήρησης για κάθε τραπεζικό λογαριασμό, η ύδρευση, τα δημοτικά  τέλη, ο όγκος γραφικής  ύλης, η αύξηση κόστους δυσεύρετων εργαζομένων, η φορολογία εισοδήματος των επιχειρήσεων. Είμαστε ο μοναδικός κλάδος που απαγορεύσατε (πλαφόν με μοναδιαίο  υπολογισμό) να προσαρμόσει το κόστος των λειτουργικών  εξόδων του.


Δεν μπορούμε να  κατανοήσουμε πώς εξακολουθείτε, με αυτήν την τακτική,  να απαγορεύετε την αύξηση περιθωρίου κέρδους κάποιων λεπτών του ευρώ  σε μία ζημιογόνα επιχείρηση, ώστε εν τέλει να σταματήσει να καταγράφει ζημίες για  να μην χρεοκοπήσει; Γνωρίζετε ότι η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.) επέβαλλε πρόστιμα ύψους 5.000 ευρώ για αυξημένο συνολικό  ημερήσιο κέρδος των δύο ή τριών ευρώ σε τζίρο 10.000 ευρώ;; Ο κλάδος μας είναι διατεθειμένος να προβεί σε μαζικές κινητοποιήσεις και ασφαλώς αυτό δεν θα ήταν γόνιμο να συμβεί εν αρχή  της υπουργικής  θητείας σας.

Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους  ζητάμε να προχωρήσετε σε  αύξηση στο περιθώριο κέρδους των πρατηρίων  τουλάχιστον κατά τρία λεπτά  σε όλη την   διάρκεια ισχύος του πλαφόν, που ευχόμαστε  ότι δεν θα είναι εκτεταμένη, όπως επίσης να επανέλθει η διάταξη για σύσταση στον πρατηριούχο  από τους ελεγκτές όταν υπερβαίνει το ημερήσιο κέρδος κατά   μερικά ευρώ, δεδομένου ότι οι εναλλαγές των διυλιστηριακών τιμών μπορεί να είναι βίαιες,  διότι παρατηρείται το γεγονός τα πρατήρια όταν αγοράσουν εκ νέου καύσιμα αυτά να είναι ακριβότερα από εκείνα  που πούλησαν, με ότι αυτό σημαίνει.

Διότι, με όλες αυτές τις τακτικές, ο κλάδος μας θα αφανιστεί. Τα πρατήρια στην επαρχία και στις απομακρυσμένες περιοχές  ήδη είτε  ξεκίνησαν  να βάζουν λουκέτα είτε παραδίδουν  τα κλειδιά στους προμηθευτές τους. Δεν θα υπάρχουν πλέον οικογενειακά πρατήρια στα χωριά μας να εξυπηρετήσουν, θα παραμείνουν  τα εταιρικά πρατήρια, τα οποία έχουν τα μεγάλα περιθώρια μέσα από την χονδρική να επιβιώσουν, φυσικά μόνο στις δεσπόζουσες θέσεις.

Συν τοις άλλοις, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και να αναμετρηθούμε με την παραβατικότητα, η οποία  προκλητικά μεγεθύνεται, παρά τις διαφημιζόμενες αλλά υποτιθέμενες!! αυστηρές νομοθετικές  ρυθμίσεις, αφήνοντας έκθετους τους καταναλωτές, οι οποίοι παρασυρόμενοι από τις χαμηλές τιμές  πέφτουν θύματα, είτε  κλοπής στην αντλία,  είτε νοθευμένου καυσίμου. Τις παθογένειες αυτές θα θεραπεύσει η επαναφορά της  απαγόρευσης  πώλησης σε τιμή κάτω του κόστους  στα πρατήρια.

Επίσης, παραμένουν σε εκκρεμότητα  σημαντικά δίκαια  αιτήματά μας, τα οποία μεν έγιναν δεκτά από τις προηγούμενες ηγεσίες,  αλλά δεν νομοθετήθηκαν. Συγκεκριμένα ζητάμε  την τροποποίηση της συχνότητας ενημέρωσης του παρατηρητηρίου τιμών καυσίμων  σε κάθε αλλαγή τιμών στα πρατήρια, και όχι ανά 7ήμερο, το οποίο ισχύει τώρα. Είναι ανώφελο και επιβαρυντικό τόσο στην πλατφόρμα  fuelprices.gr όσο και για τους πρατηριούχους να ενημερώνουν διαρκώς  ίδιες τιμές και μάλιστα με εξοντωτικά πρόστιμα, σε περίπτωση αμέλειας ή βλάβης του συστήματος από την υπερφόρτωση. Άλλωστε είμαστε ο μοναδικός κλάδος που αναρτάμε τις  τιμές μας σε περίοπτη ογκώδη ταμπέλα στην είσοδο του πρατηρίου.

Ζητάμε επί σχεδόν τρία  συναπτά έτη, με νομικά  τεκμηριωμένο αίτημα, την αναμόρφωση, τον εξορθολογισμό και βελτίωση   των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ, με την παραδοχή και σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, καθώς είναι όχι μόνο αναχρονιστικοί, αλλά και λανθασμένοι σε μεγάλο βαθμό. Παρόλα αυτά δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία.

Κύριε Υπουργέ,

Φτάνει πιά.

Ζητάμε άμεσα μία σχετική συνάντηση μαζί σας, προκειμένου δια ζώσης να σας ενημερώσουμε για το μήνυμα που έστειλαν   οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι στις Ευροεκλογές   προς  την  Κυβέρνηση,   να σας αναλύσουμε την λειτουργία της αγοράς καυσίμων και το μέγεθος της ζημίας που έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις μας αν βέβαια αυτό σας ενδιαφέρει”

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Άρχισαν οι δηλώσεις ΟΣΔΕ μέσω σύνδεσης με τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet

Σε εφαρμογή της υπ. αριθμ. 293/12.07.2024 ομόφωνης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΕΚΕΠΕ, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων ανακοίνωσε ότι από την περασμένη...

ΚΑΠΗ και ΚΗΦΗ έφεραν την αντιπαράθεση μεταξύ Πάνου – Μητλιάγκα

Την αρχή έκαναν κάποιοι ηλικιωμένοι, μέλη του Α΄ ΚΑΠΗ Σερρών, που πήγαν τις προάλλες να δουν την Δήμαρχο κ. Μητλιάγκα και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο...

Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξανά πρόεδρος η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

Φαίνεται πως η όποιες παρασκηνιακές διεργασίες επικράτησαν, όπως και οι συμφωνίες μεταξύ των κρατών, με αποτέλεσμα Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μια ακόμα πενταετία,...

Συγχωνεύση Attica Bank με την Παγκρήτια Τράπεζα – Κλείνουν υποκαταστήματα στις Σέρρες;

Στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) απεστάλη το απόγευμα της Πέμπτης η συμφωνία των μετόχων για τη συγχώνευση Attica Bank – Παγκρήτιας Τράπεζας και την...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο του Σιδηροκάστρου έγινε κέντρο υποδοχής ξένων πυροσβεστικών δυνάμεων

Την Κυριακή μπήκαν από το Διασυνοριακό Διαμετακομιστικό και Εμπορικό Κέντρο στον Προμαχώνα Σερρών, το Μολδαβικό Πυροσβεστικό module. Το Mο-GFFF-V module με 20 πυροσβέστες, δύο πυροσβεστικά...

ΥΠΕΡ-ΟΠΤΙΚΩΣ: Πόλις φάντασμα

Γράφει ο Τάσος Χανλίογλου Μια βόλτα στην πόλη μας αρκεί για να σου μαυρίσει την ψυχή.Δεν σκοπεύω σ' αυτό τουλάχιστον το άρθρο να τα βάλω...

31 σωματεία και φορείς συμμετέχουν στη κινητοποίηση της ΕΝΙΝΣ

Στο κάλεσμα της ΕΝΙΝΣ για την κινητοποίηση για το Νοσοκομείο Σερρών και τη Δημόσια Υγεία μέχρι σήμερα, ανταποκρίθηκαν δεκάδες σωματεία και σύλλογοι με αποφάσεις...

Συνέχισε να διαβάζεις