3 τοξικές συμπεριφορές για τις οποίες πιθανότατα είστε ένοχοι

Ξέρετε πώς να αντιμετωπίσετε έναν  συνάδελφο που σας χειραγωγεί, αυτόν τον γοητευτικό αλλά ναρκισσιστικό φίλο ή την πεθερά σας.

 Αλλά έχετε σκεφτεί ποτέ ότι μπορεί να εμφανίσετε τις δικές σας τοξικές συμπεριφορές; Είναι αλήθεια. Είμαστε όλοι ένοχοι για αυτό. 

Παρακάτω θα δείτε από τις πιο κοινές τοξικές συμπεριφορές που εμφανίζουμε οι περισσότεροι.

1. Παίρνετε γρήγορες αποφάσεις. 

Αυτή συμπεριφορά προέρχεται από ένα μέρος στον εγκέφαλο που σχετίζεται με την επιβίωση. Λαμβάνετε γρήγορες αποφάσεις, χωρίς να σκεφτείτε τις συνέπειες, προκειμένου να νιώσετε ασφαλείς. Και αυτή η συμπεριφορά γίνεται τοξική, όταν δεν κάνετε ένα βήμα πίσω για να αξιολογήσετε τις σκέψεις σας και τις αποφάσεις σας.

Σημάδια τοξικότητας

Συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους

Γενικεύετε καταστάσεις

Κάνετε δηλώσεις για να δυσφημίσετε κάποιον ή το έργο του

Δεν συμπαθείτε αυτόματα κάποιον πριν τον γνωρίσετε ή ακούσετε την πλευρά του

Πώς να το σταματήσετε:

Η γρήγορη κρίση μπορεί να μην είναι πραγματικά αληθινή, οπότε κάντε κάποια ενδοσκόπηση. Σκεφτείτε πως ίσως η κρίση σας είναι αβάσιμη και απλά γεννιέται από την άμυνα.

2. Αγνοείτε τις δύσκολες καταστάσεις

Η επιλογή να αγνοήσετε ή να αποφύγετε περίπλοκες ή δύσκολες καταστάσεις, ελπίζοντας ότι θα διορθωθούν εγκαίρως είναι ένα άλλο παράδειγμα τοξικής συμπεριφοράς. Όταν αποφεύγετε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις, όχι μόνο εμφανίζετε παθητική συμπεριφορά, αλλά δεν ασκείτε επίσης τις απαραίτητες δεξιότητες για να γνωστοποιήσετε τις επιθυμίες και τις ανάγκες σας. Το αποτέλεσμα; Θα καταλήξετε να αισθάνεστε ότι δεν μπορείτε ποτέ να μιλήσετε για το πώς νιώθετε.

Πώς να το εντοπίσετε: Ακολουθούν ενδείξεις 

Αποσύρεστε από δύσκολες καταστάσεις ή συζητήσεις χωρίς να πείτε τη γνώμη σας

Αγνοείτε τους άλλους ή αλλάζετε το θέμα όταν μιλούν για δύσκολα θέματα

Απαντάτε με τοξική θετικότητα (σκέφτεστε: «όλα συμβαίνουν για έναν λόγο», «αυτό θα περάσει»), αντί να συμμετάσχετε σε μια συναισθηματική συζήτηση.

Πώς να το σταματήσετε:

Πρώτον, πρέπει να νιώσετε άνετα με το να είστε άβολα. Αυτό σημαίνει να δίνετε χώρο σε ένα άτομο ή μια κατάσταση που μπορεί να απαιτεί από εσάς να ακούσετε. Υποβάλετε διευκρινιστικές ερωτήσεις όπως: «βοηθήστε με να καταλάβω τι είναι δύσκολο σε αυτήν την κατάσταση» ή «τι χρειάζεστε;». Επίσης μπορείτε να ξεκινήσετε να γράφετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας, ώστε να μπορείτε να εκπαιδεύσετε τον εγκέφαλό σας να τα αναγνωρίσει όλα πιο εύκολα.

3. Πιέζετε τον εαυτό σας

Η άσκηση περιττής πίεσης στον εαυτό σας για την επίτευξη της τέλειας ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, μπορεί να κάνει κάποιον να αισθανθεί ακόμη πιο εξαντλημένος. Το κυνήγι του αδύνατου είναι ένας αγώνας ανόητων και θα καταστρέψει την ψυχική σας υγεία.

Πώς να το εντοπίσετε:

Λοιπόν, ποιος δεν έχει προσπαθήσει να επιτύχει την τέλεια ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής;

Δείτε τα σημάδια:

Νιώθετε συνέχεια ότι τίποτα δεν έχει επιτευχθεί

Αισθάνεστε ένοχοι για την απώλεια πραγμάτων είτε στη ζωή είτε στην εργασία (ή και στα δύο)

Αγνοείτε την υγεία, τις σχέσεις και τον εαυτό σας προκειμένου να εργαστείτε.

Πώς να το σταματήσετε:

Πρώτα απ ‘όλα, αναγνωρίστε ότι δεν υπάρχει η τέλεια ισορροπία, όσον αφορά τη δουλειά και την προσωπική σας ζωή.

Αφήστε την ιδέα να φύγει.

Στη συνέχεια, ορίστε όρια:

Όταν βρίσκεστε στο σπίτι, κάνετε πράγματα για εσάς (και την οικογένειά σας) και όταν είστε στη δουλειά, κάνετε τη δουλειά σας.

Μόλις αρχίσετε να αναμιγνύετε αυτά τα δύο, τα πράγματα γίνονται αγχωτικά.

Διαβάστε επίσης για τις 5 καθημερινές συνήθειες που μας κάνουν πιο ευτυχισμένους: