Κόντρα στην ακρίβεια η αγορά της πόλη των Σερρών προσπαθεί έστω και με «προσφορές» να περισώσει ότι μπορεί, την ώρα που έχουν συσσωρευτεί σημαντικά αποθέματα προϊόντων στις περισσότερες των Σερραικών επιχειρήσεων και μάλιστα μια βδομάδα πριν την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, που αναμένονται με αγωνία από επιχειρηματίες και καταναλωτές.
Το πρόβλημα φυσικά επέτειναν τα περιοριστικά μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση την τελευταία εβδομάδα του χρόνου, δίνοντας την χαριστική βολή σε μια από τις πιο δύσκολες χρονιές που βίωσαν οι Σερραίοι επιχειρηματίες, καθώς ήταν φέτος μετρημένες οι μέρες που τα εμπορικά καταστήματα έκαναν ικανοποιητικούς ή έστω υποφερτούς τζίρους και μάλιστα μια χρονιά με αυξημένο κόστος ενέργειας και πάμπολλες υποχρεώσεις
Στις 10 Ιανουαρίου Ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις
Με προσφορές όλη την εβδομάδα που διανύουμε προσπαθούν οι επιχειρήσεις να σώσουν τις γιορτές που περάσανε, μιας και σε μια βδομάδα θα ξεκινήσουν οι εκπτώσεις , που είναι η τελευταία προσπάθεια των επιχειρήσεων να ρευστοποιήσουν τα εμπορεύματά τους
Ήδη την τελευταία εβδομάδα του 2021 αρκετές επιχειρήσεις έριξαν σημαντικά τις τιμές των προϊόντων τους, προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις κάποιοι το κατόρθωσαν, καθώς δεν ήταν λίγες οι καταναλώτριες που στήθηκαν στην ουρά για να αγοράσουν σε χαμηλότερες τιμές πράγματα της αρεσκείας τους.
Και μπορεί σε αρκετές περιπτώσεις να μην ήταν λίγοι εκείνοι που βλέποντας τις χαμηλότερες τιμές αποφάσισαν να κάνουν τα ψώνια τους, αλλά αντίπαλος της αγοράς ήταν και το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς καθημερινά οι καταναλωτές δέχονται δεκάδες μηνύματα στα κινητά τους για προσφορές καθώς η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζεται ,ενώ όλοι οι ειδικοί συμφωνούν πως και το επόμενο διάστημα θα κερδίσει και περαιτέρω έδαφος το ηλεκτρονικό εμπόριο
Και αυτό με δεδομένη την αυξητική πορείας της μετάλλαξης Όμικρον, που θα κάνει όλο και περισσότερους καταναλωτές να στραφούν στη λύση των διαδικτυακών αγορών.
Μόνο που από αυτόν τον συνεχή πόλεμο θα πρέπει να βγουν ζωντανές και οι εμπορικές επιχειρήσεις, και μάλιστα θα πρέπει να είναι ικανές να επιβιώσουν όταν επιστρέψουμε στη νέα κανονικότητα.
Παρά τις μέχρι τώρα αισιόδοξες εκτιμήσεις για τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας, όπως αναρωτιούνται πόσοι και ποιοί από το λιανεμπόριο θα συνεχίσουν να λειτουργούν το 2022.
Μάλιστα οι συνδικαλιστές της αγοράς επιμένουν πως για να μπορέσουν να κρατήσουν ανοιχτά τα μαγαζιά τους είναι απαραίτητη η στήριξη από την κυβέρνηση, καθώς λόγω την πανδημίας, οι καταναλωτές ούτε βγήκαν από το σπίτι τους, ούτε πήγαν να αφήσουν τα χρήματά τους στην αγορά
Για αυτό και ο κύριος άξονας διεκδίκησης είναι κοινός σε όλη τη χώρα και όλοι περιμένουν από την κυβέρνηση νέα μέτρα στήριξης, καθώς πολύ δύσκολα θα αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους
Πάντως και φέτος η αγοραστική κίνηση ήταν πολύ χαμηλότερη από τις προσδοκίες των εμπόρων καθώς κινήθηκαν περισσότερο τα όποια είδη είχαν σχέση με μικροδωράκια αλλά και με τα παιδικά ρούχα και τα παιχνίδια
Τα περιοριστικά μέτρα επέτειναν την αναδουλειά
Την ίδια ώρα όπως λένε έμποροι της πόλης μας οι ανακοινώσεις των περιοριστικών μέτρων από την κυβέρνηση μέσα στην τελευταία εβδομάδα του χρόνου ήταν το κερασάκι στην τούρτα μιας δύσκολης χρονιάς, που είχε πολλά σκαμπανεβάσματα.
Και ιδιαίτερα η έλευση του πέμπτου κύματος της πανδημίας, όπως και των πληθωριστικών πιέσεων αλλά και της εκτόξευσης του κόστους ενέργειας το τελευταίο τρίμηνο του 2021, που αν μη τι άλλο, δεν επέτρεψε ούτε στους ιδιοκτήτες, ούτε στους εργαζομένους των επιχειρήσεων και στους καταναλωτές να ανασάνουν ψυχολογικά και οικονομικά την περίοδο των εορτών.
Και αυτό φάνηκε σε όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, μιας και μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού ήταν οι μέρες που τα εμπορικά καταστήματα έκαναν ικανοποιητικούς ή έστω υποφερτούς τζίρους, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως η ίδια παγωμάρα που επικράτησε στο αγοραστικό κοινό μετά την έναρξη των περιορισμών για τους ανεμβολίαστους πολίτες στις αρχές του Νοεμβρίου συνεχίζει μέχρι και σήμερα να κρατά πολλούς από αυτούς μακριά από τις αγορές, που αν μη τι άλλο απαιτούν την φυσική παρουσία του καταναλωτή.