Η αλήθεια είναι ότι το υπουργείο παιδείας διαχρονικά μας δίνει τροφή για να μπορούμε να αναδεικνύουμε δράσεις που ακυρώνουν την λογική μας

Με ιδιαίτερο σκεπτικισμό αλλά με πολύ μεγάλη προσοχή παρακολουθούμε οι εκπαιδευτικοί τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας

Του Παπαχρήστου Δ. Βασίλειου *

Προθέσεις που δημοσιοποιούνται με την μορφή διαρροών και τις επικοινωνεί η πολιτική ηγεσία μέσω των έντυπων αλλά και ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης.

Η παρουσία μας στα τεκταινόμενα δεδομένη για να ενημερωνόμαστε και βεβαίως για να ελέγχουμε.

Αυτό ζήτησε από εμάς η εκπαιδευτική κοινότητα που μας εμπιστεύτηκε για να την εκπροσωπήσουμε.

Η νηνεμία που επικρατεί στα εκπαιδευτικά δρώμενα δε σημαίνει ότι μας κοιμίζει με αποτέλεσμα να μας διαφεύγουν παράπλευρες ενέργειες που πιθανόν να θεωρούνται ελάσσονος σημασίας.

Η καταγραφή εκ μέρους μας:

  • των παλινδρομικών ενεργειών του υπουργείου παιδείας, 
  • των αλληλοαναιρούμενων ενεργειών του,
  • της αναξιοπιστίας στα λεγόμενά του, 
  • της χρονικής καθυστέρησης δημοσιοποίησης εγκυκλίων, υπουργικών αποφάσεων  προτιθεμένων νομοσχεδίων 
  • ο έλεγχος και 
  • η ανάδειξη αυτών 

πρέπει να θεωρείται ως πράξη και ενέργεια εκ των ων ουκ άνευ.

Συμβιβασμοί, υποχωρήσεις δεν μπορούν να υπάρξουν.

Η αλήθεια είναι ότι το υπουργείο παιδείας διαχρονικά μας δίνει τροφή για να μπορούμε να αναδεικνύουμε δράσεις που ακυρώνουν την λογική μας.

Και ως λογική συνέπεια καταλήγουμε στο ότι:

Όποιος και να είναι ο υπουργός όποια και αν είναι η πολιτική ηγεσία άλλοι κυβερνούν, άλλοι αποφασίζουν στα παρασκήνιο και χαίρονται και βαυκαλίζονται οι πολιτικοί προϊστάμενοι ότι αποφασίζουν και διοικούν.

Ας αναφερθούμε σε κάποια θέματα που μνημόνευσα παραπάνω.

Δεν υπάρχει εχέφρων άνθρωπος είτε εργάζεται ως διοικητικός υπάλληλος, είτε ως εκπαιδευτικός είτε είναι πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου παιδείας που να θεωρεί κανονικότητα 

Να ανακοινώνεται μόλις στις 10 Ιανουαρίου 2020 το υπ’ αριθμ. 2376/Δ2/09-01-2020 έγγραφο του υπουργείου παιδείας με θέμα:

Συμπληρωματικές οδηγίες-διευκρινίσεις σχετικά με τη διδασκαλία και αξιολόγηση των φιλολογικών μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020.

Δηλαδή δεν υπήρχε κανένας προγραμματισμός, και τα προγράμματα σπουδών των μαθημάτων της Γ Λυκείου Γενικού Λυκείου και Εσπερινού που επέβαλε ο Φαναριώτης πρώην πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου παιδείας ήταν στο πόδι και άρα τα περί αιφνιδιασμού που κουραστήκαμε να ακούμε  από τη νομικό νυν πολιτική προϊσταμένη του υπουργείου παιδείας Κύριος οίδε που αποσκοπούσαν.

Όποιος και εάν έχει προγραμματίσει την ανακοίνωση τούτη τη χρονική στιγμή μάλλον δεν έχει παιδιά και ούτε έχει εργαστεί ποτέ σε σχολείο.

Η υπογράφουσα γνώριζε άραγε τι υπέγραφε;

Θεωρείται από τους υπευθύνους ότι η όποια ανακοίνωση περί των μαθημάτων που εξετάζονται Πανελλαδικά μπορεί να γίνεται την οποιαδήποτε χρονική στιγμή; 

Είναι βαθιά νυχτωμένοι και άσχετοι με τα της εκπαίδευσης.

Εφόσον υπήρχε τέτοιος άριστος κατά πάντα προγραμματισμός από το τρομερό υπουργείο παιδείας που η όποια αλλαγή στα ωρολόγια προγράμματα της Γ λυκείου καθώς και στα προγράμματα σπουδών των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων θα δημιουργούσε αναστάτωση στους μαθητές καθηγητές γονείς, για ένα θέμα που δεν είχε ακόμη δοκιμαστεί, γιατί μόλις την 9η Ιανουαρίου 2020 δημοσιοποιείται η υπ’ άριθμ. 198555/Δ2/13-12-2019 εγκύκλιος του υπουργείου παιδείας με θέμα:

Αξιοποίηση της 7ης ώρας στα μαθήματα προσανατολισμού της Γ ́ τάξης Ημερησίου

Γενικού Λυκείου;

Μην μας πεις κάποιος από τους κατέχοντες θέσεις ευθύνης ότι αναφερόταν εξ αρχής στο ωρολόγιο πρόγραμμα; Επίσημο έγγραφο υπήρχε; Όχι!!!

Και εφόσον ήταν τόσο απλό να δημοσιοποιηθεί αυτό το έγγραφο γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ;;

Όλα λειτουργούν στην εντέλεια στο υπουργείο παιδείας γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε!!!

Κατά τα άλλα ας είναι καλά οι αργίες να τρέχουν τους εκπαιδευτικούς για υποβολή αιτήσεων είτε για μόνιμο διορισμό, είτε για μεταθέσεις, είτε για αποσπάσεις, είτε ανακοίνωση μεταθέσεων αποσπάσεων. 

Να εντέλλεται το υπουργείο παιδείας τις διευθύνσεις και άρα αυτές τις σχολικές μονάδες στις αργίες να συμπληρώνονται οι πίνακες Α και άρα οι πίνακες Γ, και άλλα πολλά

Στις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες προσφάτως υπήρξε η εξής δημοσιοποίηση:

“Αλαλούμ” με τα «integrated master» -Άλλα είπε η υπουργός άλλα έκανε ο υφυπουργός

Ο υφ. Παιδείας έστειλε τα 8 τμήματα του ΠΑΔΑ κι ένα του Παν. Ιωαννίνων στην ΑΔΙΠ η οποία “κωλύεται” να συνεδριάσει

Τι γίνεται βρε παιδιά;  Μπερδευτήκατε; 

Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας με τη «σοφή» καθοδήγηση του επιστήμονα, με νόμο κατήργησε την προσμέτρηση διπλών μορίων για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που αποδέχθηκαν το διορισμό τους, για να διδάξουν τους μαθητές και να ενισχύσουν την πατρίδα, στις εσχατιές αυτής δηλαδή στα δυσπρόσιτα σχολεία.

Και δεν παρέχεται, στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι υπέβαλλαν αίτηση για μόνιμο διορισμό, η δυνατότητα να προσμετρηθούν διπλά τα μόρια των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων.

Αυτό θεωρείται νόμιμο από τη νομικό; 

Είναι νόμιμο επίσης τέσσερεις αποφάσεις του συμβουλίου της επικρατείας για το μάθημα των θρησκευτικών να μην εφαρμόζονται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας;

Είναι νόμιμο να μην υπάρχει ενημέρωση για την κατανομή των θέσεων ανά ειδικότητα και ανά περιοχή μετάθεσης ούτως ώστε οι υποβάλλοντες αναπληρωτές αίτηση για μόνιμο διορισμό να τις γνωρίζουν;

Εάν αυτοί που υπογράφουν τις αποφάσεις αυτές είχαν τέκνα που ανέμεναν  διορισμό θα τα θεωρούσαν δίκαια τα ανωτέρω;

Και ενώ τόσο η υπουργός όσο και η υφυπουργός του υπουργείου παιδείας σε τοποθέτησή τους τόσο στη βουλή 31 Οκτωβρίου 2019 όσο και 28/12/2019 στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1 ζητούν την επανέναρξη της διπλής μοριοδότησης δεν πράττουν τίποτα για αυτό.

Ακόμη και στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στις 10 Ιανουαρίου 2020 δεν διορθώθηκε η αδικία αυτή.

Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως στη βουλή 31 Οκτωβρίου 2019:

“Επίσης, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί, η κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., κατήργησε τη διπλή μοριοδότηση για τους υπηρετούντες σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, που είναι το κίνητρο μετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές.

Εμείς διαφωνούμε με αυτό και θα το αλλάξουμε κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ και θα προτείνουμε στην εθνική αντιπροσωπεία εκ νέου την ενισχυμένη μοριοδότηση ακριβώς για αυτούς που υπηρετούν τις απομακρυσμένες σχολικές μονάδες.

Βεβαίως επέφερε μία σημαντική μείωση ποινής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν παρουσιάζονται”. 

Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1 28 Δεκεμβρίου 2019:

 «…

Ο κος Γαβρόγλου έκοψε τη διπλή μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα γι αυτό και έχουμε ανακλήσεις και δεν πάνε αναπληρωτές. 

…Εμείς όμως με όλες τις προσλαμβάνουσες που έχουμε μέχρι τώρα θα νομοθετήσουμε έτσι ώστε όποιες στρεβλώσεις βλέπουμε στο θέμα της μοριοδότησης…» 

Δεν είναι λογικό να αναρωτιέσαι. Τελικά τι συμβαίνει; Γιατί αυτές οι παλινωδίες; Ποιος συντάσσει τα έγγραφα αυτά; 

Έτι περαιτέρω ενισχύεται η προηγούμενη πρόταση με την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ την 8η Ιανουαρίου 2020 με θέμα:

«Διαμαρτυρία της ΟΛΜΕ για την αδικία που υφίσταται ο κλάδος ΠΕ78»

Όπου μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Στις συναντήσεις μας υπήρξε από πλευράς σας υπόσχεση αλλά και δέσμευση πως το μείζον αυτό πρόβλημα θα λυθεί με νομοθετική ρύθμιση.

Σε όλες τις συναντήσεις υπήρξε παραδοχή από μέρους σας για το άδικο που υφίσταται ο κλάδος ΠΕ78(Κοινωνικών Επιστημών).

Η βασική δέσμευση από μέρους σας ήταν πως σε καμία περίπτωση δεν θα εκδοθεί η προκήρυξη που αφορά σε διορισμούς και προσλήψεις στη Γενική Εκπαίδευση ΠΡΙΝ την ψήφιση τροπολογίας για τη λύση του μείζονος αυτού προβλήματος.

Με έκπληξη στις 24/12/2019, Παραμονή Χριστουγέννων, είδαμε το ΦΕΚ της Προκήρυξης που αφορούσε στους διορισμούς και προσλήψεις στη Γενική Εκπαίδευση.

Χωρίς την ψήφιση της αναμενόμενης τροπολογίας για την οποία πάμπολλες φορές υπήρξε δέσμευση από μέρους σας οι απόφοιτου Ε.Κ.Π. του ΠΑ.ΜΑΚ. συνεχίζουν να εντάσσονται άλογα και παράδοξα στον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών!

Τα ερωτήματα που εγείρονται με αυτή τη στάση της Ηγεσίας του Υπουργείου πολλά!

Πώς μπορεί στα πλαίσια του διαλόγου και της καλής συνεργασίας η Ομοσπονδία μας να βασιστεί σε υποσχέσεις και δεσμεύσεις, όταν αυτές δεν γίνονται ΠΡΑΞΗ;» 

Δηλαδή αλλά λένε και άλλα ανακοινώνονται τελικά μέσω των εγγράφων.

Μπορεί να μας απαντήσει κανείς ΓΙΑΤΙ;;;;

Για ποιο λόγο και η παρούσα πολιτική ηγεσία στο κατατεθέν νομοσχέδιο της 10ης Ιανουαρίου 2020 που αναφέρεται κατά κύριο λόγο στην γθμια εκπαίδευση εμπλέκει τόσα θέματα της βθμιας εκπαίδευσης;

Γιατί να μην κατατεθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο νόμου για τη βθμια εκπαίδευση εφόσον μας ενημερώνουν συνεχώς ότι οσονούπω θα κατατεθεί νομοσχέδιο που θα άπτεται όλων των θεμάτων της βθμιας; 

Πόσα μπαλώματα με τις αλλαγές καταργήσεις άρθρων των προηγουμένων νόμων;

ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΡΩΩΕΙ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ;

* Ο κ.Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος είναι αιρετός στο ΠΥΣΔΕ Σερρών

Διαβάστε επίσης εδώ:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here