Λευτέρης Αβραμάκης: Εμπαιγμός των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων από την κυβέρνηση

Ο Λευτέρης Αβραμάκης για τα ιδιόκτητα τουριστά λεωφορεία

Τι έχει να πει ο βουλευτής

Τον πρωτοφανή εμπαιγμό των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων που πλήττονται σημαντικά από την πανδημία για όλο το διάστημα από τον προηγούμενο Μάρτιο έως και σήμερα  καταγγέλλει με ερώτησή του στη Βουλή, ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης ζητώντας την άρση του αποκλεισμού από τις αποζημιώσεις των λεωφορείων που τέθηκαν σε προσωρινή ακινησία και τον Ιούλιο του 2020. 

Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής τονίζει ότι από τον Μάρτιο, με διαδοχικές αποφάσεις και εγκυκλίους το Υπουργείο Υποδομών καλούσε τους ιδιοκτήτες να θέσουν τα τουριστικά λεωφορεία σε καθεστώς προσωρινής ακινησίας καταθέτοντας πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας, προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να περιοριστεί το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων που πρακτικά είχαν τεθεί σε αναστολή λειτουργίας.

Η τελευταία χρονικά σχετική απόφαση παρείχε αυτό το δικαίωμα έως και τις 31 Ιουλίου, ενώ δόθηκε εκ νέου για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο λόγω του δεύτερου lockdown. 

Στη συνέχεια το Υπουργείο Τουρισμού εξέδωσε απόφαση αποζημίωσης των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, λόγω της κατακόρυφης πτώσης του τζίρου τους και λόγο του ότι τους επιβλήθηκαν περιορισμοί ως προς τον τρόπο λειτουργίας τους, μην επιτρέποντας τη διάθεση του συνόλου των θέσεων των λεωφορείων.

Στη σχετική όμως πρόσκληση για να υποβάλλουν αιτήσεις αποζημίωσης, προβλέπεται ότι για να έχουν δικαίωμα σε αυτή την αποζημίωση θα πρέπει να μην είχαν θέσει σε καθεστώς προσωρινής ακινησίας τα λεωφορεία για το διάστημα Ιουλίου και Αυγούστου.

Η μεθόδευση αυτή πρακτικά θέτει εκτός της πολύτιμης και αναγκαίας αυτής οικονομικής αποζημίωσης τη συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών επιχειρήσεων που έχουν στην ιδιοκτησία τους τουριστικά λεωφορεία. 

Ο Λευτέρης Αβραμάκης ζητά να αφαιρεθεί η συγκεκριμένη ακατανόητη πρόβλεψη δεδομένου ότι ήταν η ίδια η κυβέρνηση που προσκαλούσε τις συγκεκριμένες εταιρίες να κάνουν χρήση αυτού του δικαιώματος χωρίς όμως να τους ενημερώνει ότι επρόκειτο να εξαιρεθούν από τη συγκεκριμένη αποζημίωση.

Ζητά επίσης να απαντήσει η κυβέρνηση εάν προτίθεται να αναλάβει άλλες πρωτοβουλίες για την οικονομική στήριξη των επιχειρήσεων των ΚΤΕΛ και των τουριστικών επιχειρήσεων που διαθέτουν τουριστικά λεωφορεία, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα κλάδο που έχει υποστεί τεράστιες ζημιές όλους αυτούς τους μήνες και η ανάκαμψη του τζίρου τους θα καθυστερήσει σημαντικά λόγω και των νέων περιορισμών που έχουν τεθεί. 

Την ερώτηση του Λευτέρη Αβραμάκη συνυπογράφουν οι :

Αλεξιάδης Τρύφων, Αναγνωστοπούλου Σία, Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος, Βαρδάκης Σωκράτης, Βέττα Καλλιόπη, Γιαννούλης Χρήστος, Ελευθεριάδου Σουλτάνα, Ζαχαριάδης Κώστας, Ηγουμενίδης Νίκος, Θραψανιώτης Μανόλης, Καλαματιανός Διονύσης, Κασιμάτη Νίνα, Καφαντάρη Χαρά, Κόκκαλης Βασίλης, Μάλαμα Κυριακή, Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Μουζάλας Γιάννης, Μωραΐτης Θάνος, Παπαδόπουλος Σάκης, Παππάς Νίκος, Πούλου Γιώτα, Σαντορινιός Νεκτάριος, Σαρακιώτης Γιάννης, Σκουρολιάκος Πάνος, Σκούφα Μπέττυ, Συρμαλένιος Νίκος, Τελιγιορίδου Ολυμπία, Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος, Φάμελλος Σωκράτης, Χαρίτου Δημήτρης, Χατζηγιαννάκης Μίλτος, Χρηστίδου Ραλλία, Ψυχογιός Γιώργος

Αναλυτικά η ερώτηση

Σέρρες,  26 Νοεμβρίου 2020

Ερώτηση 

Προς τους Υπουργούς

  • Τουρισμού
  • Υποδομών και Μεταφορών 

Θέμα : Εξαιρείται η πλειοψηφία των τουριστικών λεωφορείων από τα μέτρα ενίσχυσης του Υπουργείου Τουρισμού  

Οι τουριστικές επιχειρήσεις, έχουν πληγεί με ιδιαίτερη σφοδρότητα από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας.

Οι επιχειρήσεις που διατηρούν τουριστικά λεωφορεία, στη συντριπτική τους πλειοψηφία παραμένουν χωρίς ουσιαστικά έσοδα από το Μάρτιο του 2020, αφού η επανεκκίνηση του τουρισμού το καλοκαίρι και το φθινόπωρο δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τις μεγάλες απώλειες τζίρου και η κίνηση ήταν σαφώς υποδεέστερη ακόμα και των πιο απαισιόδοξων προβλέψεων. 

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ήδη από τον Μάρτιο του 2020, με διαδοχικές εγκυκλίους προσκαλούσε τις επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων και των ΚΤΕΛ, να θέσουν σε προσωρινή ακινησία τα λεωφορεία ιδιοκτησίας τους καταθέτοντας άδειες κυκλοφορίας και πινακίδες, προκειμένου με αυτό τον τρόπο να περιορίσουν το κόστος διατήρησης του στόλου τους δεδομένου ότι αυτός δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί.

Οι σχετικές «διευκολύνσεις» που παρείχε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τέθηκαν σε ισχύ με επαναλαμβανόμενες αποφάσεις μέχρι και τις 31 Ιουλίου 2020 (Αρ. Πρωτ. Β-36054/1868/29.06.2020), ενώ λόγω του 2ου lockdown προέβλεψε εκ νέου την παροχή αυτής της δυνατότητας για το διάστημα από 1 Νοεμβρίου 2020 έως και 31 Δεκεμβρίου 2020.

Στις 17 Νοεμβρίου 2020, το Υπουργείο Τουρισμού εξέδωσε εγκύκλιο (Αρ. Πρωτ. 17518) βάσει τις οποίας καθορίζεται  διαδικασία αποζημίωσης στις εταιρείες ΚΤΕΛ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιχειρήσεων τουριστικών γραφείων και Τουριστικών Επιχειρήσεων Οδικών Μεταφορών που διαθέτουν τουριστικά λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης, προβλέπει μεταξύ άλλων, ότι προκειμένου να πάρουν αυτή την πολύτιμη αποζημίωση οι δικαιούχοι θα πρέπει να μην είχαν καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας των λεωφορείων τους για το διάστημα από 01.07.2020 έως 31.08.2020, εξαιρώντας με αυτό τον τρόπο από την προβλεπόμενη οικονομική ενίσχυση της συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών επιχειρήσεων που έκαναν χρήση της συγκεκριμένης δυνατότητας.  

ΕΠΕΙΔΗ η προτροπή για κατάθεση αδειών κυκλοφορίας μέχρι και τις 31.07.2020, αποτέλεσε κυβερνητική πολιτική 

ΕΠΕΙΔΗ η κυβέρνηση δεν είχε ενημερώσει τις τουριστικές επιχειρήσεις και τις εταιρείες ΚΤΕΛ ότι σε περίπτωση κατάθεσης πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας θα εξαιρούνταν από τη συγκεκριμένη ενίσχυση και η πλειοψηφία των επιχειρήσεων διατήρησε σε προσωρινή ακινησία την πλειοψηφία των λεωφορείων και τον μήνα Ιούλιο που η κίνηση επιβατών ήταν απειροελάχιστη .

ΕΠΕΙΔΗ η αποζημίωση αυτή καλύπτει ελάχιστες από τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί στις επιχειρήσεις του κλάδου, αποτελεί όμως μια πολύτιμη οικονομική ενίσχυση που έχουν ανάγκη οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  1. Για ποιους λόγους εξαιρούνται από την αποζημίωση που προβλέπεται οι εταιρίες – ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων που είχαν τα οχήματά τους σε ακινησία και τον Ιούλιο του 2020 δεδομένου ότι η ίδια η κυβέρνηση προέτρεπε τις εταιρίες να τα θέσουν σε ακινησία; 
  2. Προτίθεται να αναιρέσει τη συγκεκριμένη πρόβλεψη το Υπουργείο Τουρισμού επιτρέποντας τη χορήγηση της συγκεκριμένης αποζημίωσης και στα λεωφορεία που ήταν σε καθεστώς προσωρινής ακινησίας τον Ιούλιο;
  3. Ποια άλλη δέσμη οικονομικής στήριξης των εταιρειών ΚΤΕΛ και των επιχειρήσεων που διαθέτουν τουριστικά λεωφορεία προτίθεται να ενεργοποιήσει η κυβέρνηση δεδομένου ότι πλήττονται με ιδιαίτερη σφοδρότητα από τις πολιτικές περιορισμού της οικονομικής δραστηριότητας και δραματικής ελάττωσης των ταξιδιών αναψυχής σε όλο τον κόσμο λόγω της πανδημίας;  

Οι ερωτώντες Βουλευτές 

  • Αβραμάκης Ελευθέριος
  • Αλεξιάδης Τρύφων
  • Αναγνωστοπούλου Σία
  • Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
  • Βαρδάκης Σωκράτης
  • Βέττα Καλλιόπη
  • Γιαννούλης Χρήστος
  • Ελευθεριάδου Σουλτάνα
  • Ζαχαριάδης Κώστας
  • Ηγουμενίδης Νίκος
  • Θραψανιώτης Μανόλης
  • Καλαματιανός Διονύσης
  • Κασιμάτη Νίνα
  • Καφαντάρη Χαρά
  • Κόκκαλης Βασίλης
  • Μάλαμα Κυριακή
  • Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
  • Μουζάλας Γιάννης
  • Μωραΐτης Θάνος
  • Παπαδόπουλος Σάκης
  • Παππάς Νίκος
  • Πούλου Γιώτα
  • Σαντορινιός Νεκτάριος
  • Σαρακιώτης Γιάννης
  • Σκουρολιάκος Πάνος
  • Σκούφα Μπέττυ
  • Συρμαλένιος Νίκος
  • Τελιγιορίδου Ολυμπία
  • Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
  • Φάμελλος Σωκράτης
  • Χαρίτου Δημήτρης
  • Χατζηγιαννάκης Μίλτος
  • Χρηστίδου Ραλλία
  • Ψυχογιός Γιώργος

Διαβάστε επιπλέον για τον Λευτέρη Αβραμάκη: