Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διδασκαλία προπομπός δημιουργίας ενός ισχυρού κοινωνικού κράτους

Το κοινωνικό κράτος καθώς και η εκπαιδευτική τεχνολογία είναι έννοιες εκ διαμέτρου αντίθετες μεταξύ τους που όμως με το πέρασμα των χρόνων δείχνουν να αποκτούν όλο και περισσότερα κοινά σημεία

Του Νεκτάριου Κανακάρη*

Ένα από αυτά είναι ότι μέχρι σήμερα η εξέλιξη και η ανάπτυξη των δύο εννοιών στην Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες δεν είναι η ανάλογη. 

Στην Ελλάδα βέβαια το τελευταίο διάστημα φαίνεται πως οι καθ’ ύλην αρμόδιοι κάνουν προσπάθειες, ώστε να δημιουργήσουν το λεγόμενο «κοινωνικό κράτος» βάση ευρωπαϊκών προτύπων, όπως επίσης να εντάξουν και την τεχνολογία στην εκπαιδευτική διδασκαλία θέλοντας τα επόμενα χρόνια να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της. 

Επειδή καμιά φορά όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος, ποιος θα μπορούσε να φανταστεί πως πριν από μερικές μέρες με αφορμή την εξάπλωση ενός ιού και των  αναγκαίων μέτρων που έχουν παρθεί, το Υπ. Παιδείας θα ήταν αναγκασμένο να εντάξει άρον άρον στις ζωές εκπαιδευτικών και παιδιών την σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση. 

Σίγουρα μία τέτοια απρόσμενη εξέλιξη δεδομένων και των συνθηκών δεν μπορούμε να ξέρουμε τι αποτελέσματα θα έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία από μεριάς εκπαιδευτικών και μαθητών, πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι σταδιακά θα διαφοροποιηθεί η εκπαίδευση και η μορφή μάθησης σε σχέση με το πως την γνωρίζαμε μέχρι και σήμερα.

Δημιουργείται «κοινωνικό κράτος» Ευρωπαϊκών προδιαγραφών διαμέσου της εκπαίδευσης

 Μέσα, λοιπόν, στον γενικότερο αναβρασμό που επικρατεί, διαπιστώθηκε ότι αρχίζει δειλά δειλά να δημιουργείται «κοινωνικό κράτος» Ευρωπαϊκών προδιαγραφών και όλα αυτά διαμέσου της εκπαίδευσης, καθώς το Υπ. Παιδείας με χθεσινή ανακοίνωση του γνωστοποίησε ότι μετά από συνεννόηση που είχε με όλους τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας της χώρας, δύναται όλοι οι μαθητές να έχουν πρόσβαση από κινητά δίκτυα χωρίς χρέωση δεδομένων σε μια πλειάδα ψηφιακών πλατφορμών. 

Οι ενέργειες αυτές έχουν ως σκοπό να συμβάλλουν στην ομαλή ένταξη των μαθητών σε έναν καινούριο τρόπο εκπαίδευσης, που γνωστή και ως εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. 

Κλείνοντας, λοιπόν, να επισημάνουμε ότι σαφώς και δεν περιμένουμε να «γίνουν θαύματα» απ’ την μια μέρα στην άλλη, αλλά σίγουρα αυτό που διαπιστώνεται είναι πως η Ελλάδα προσπαθεί να λειτουργήσει ως ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, γι’ αυτό και ελπίζει ότι στο τέλος τα αποτελέσματα όλων αυτών των ενεργειών θα έχουν θετικό πρόσημο.

Ο Νεκτάριος Κανακάρης είναι Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΗΣ και ΑΜΕΑ

Διαβάστε επίσης εδώ:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here