Πράσινο φως για τον κάθετο άξονας Δράμας – Αμφίπολης!

Πράσινο φως άναψε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τους διαγωνισμούς για τέσσερα έργα μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, συνολικού προϋπολογισμού 960,14 εκ. Ευρώ, μετά και τη σχετική έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.

Μεταξύ αυτών και ο «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 200,44 εκατ. ευρώ  (χωρίς ΦΠΑ) και συνολικού μήκους 43 χλμ.

Η διάρκεια του έργου είναι 30 έτη, περιλαμβάνοντας 3 έτη κατασκευαστική περίοδο και 27 έτη περίοδο λειτουργίας / συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποδομής , ενώ σύμφωνα με την πρόβλεψη δεν θα υπάρχουν διόδια.

Μετά την έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ – Ξεκινά ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης

Τους διαγωνισμούς για τέσσερα έργα μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, συνολικού προϋπολογισμού 960,14 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ξεκινά το υπουργείο Υποδομών, μετά και από την έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ. 

Επόμενο βήμα και για τα τέσσερα έργα είναι η προκήρυξη των διαγωνισμών εντός του καλοκαιριού.

Ειδικότερα πρόκειται για τα εξής έργα: 


«Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 200,44 εκατ. ευρώ  (χωρίς ΦΠΑ) και συνολικού μήκους 43 χλμ.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, τα κοινωνικοοικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη του έργου είναι πολλαπλά καθώς θα επιτευχθεί η ταχύτερη διασύνδεση των πρωτευουσών νομών και η δημιουργία συνεκτικής αλυσίδας με την υπόλοιπη χώρα αλλά και το εξωτερικό για την απρόσκοπτη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων.

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι 30 έτη, περιλαμβάνοντας 3 έτη κατασκευαστική περίοδο και 27 έτη περίοδο λειτουργίας / συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποδομής και δεν θα προβλέπονται διόδια.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, και περιλαμβάνει αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υφιστάμενης οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων όπου αυτό χρειαστεί.

Η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χιλιόμετρα και κατασκευή περίπου 29,5 χιλιόμετρα νέων τμημάτων.

Τα 16,5 χιλιόμετρα της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χιλιόμετρα αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.

Ο δρόμος θα έχει με 21,5 μέτρα πλάτος και θα έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με λωρίδες έκτακτης ανάγκης, 9 κόμβους και 17 γέφυρες

Η απόσταση αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

«Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 358,8 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και μήκους περίπου 80 χλμ.

«Έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού ΠΕ Χανίων Κρήτης» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 215,4 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το έργο θα επιλύσει ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης, εξοικονομώντας νερό για άλλες χρήσεις, όπως η ύδρευση οικισμών και τουριστικών εγκαταστάσεων.

Επιπλέον, θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιπλημμυρική προστασία των εκτάσεων της λεκάνης απορροής του Ταυρωνίτη ποταμού, στην οποία προκλήθηκαν πολύ μεγάλες καταστροφές και έντονα πλημμυρικά φαινόμενα από τις βροχοπτώσεις που έπληξαν την περιοχή πρόσφατα.

«Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 185,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Κύριος σκοπός του είναι η άρδευση εκτάσεων περίπου 100.000 στρεμμάτων.

Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο Υποδομών, τα οφέλη του έργου είναι πολλαπλά καθώς δίνει στους αγρότες της περιοχής τα μέσα για να αναπτύξουν με δυναμισμό την γεωργία, βελτιώνοντας το εισόδημά τους, μειώνοντας ταυτόχρονα τις δαπάνες τους εξασφαλίζοντας αρδευτικό νερό με χαμηλό κόστος.

Ταυτόχρονα συμβάλλει στον εθνικό στόχο αποκατάστασης της καλής κατάστασης των υπογείων υδάτων της περιοχής, περιορίζοντας σημαντικά την υπεράντληση και αντικαθιστώντας τις απαιτούμενες ποσότητες με επιφανειακά ύδατα που θα συγκεντρώνονται στον ταμιευτήρα.

Κώστας Καραμανλής: Χρειάζεται συμμαχία όλων των υγειών δυνάμεων του τόπου

Όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής «οι αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ εντάσσονται στο μεγάλο σχέδιο έργων που έχει εκπονήσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπηρετώντας τον Εθνικό στόχο της ανάπτυξης.

Διότι τα έργα, όπως για παράδειγμα οι νέοι οδικοί άξονες , Δράμα-Αμφίπολη και Μαυροβούνι-Έδεσσα, αναδεικνύουν τις τοπικές κοινωνίες, στηρίζουν την Εθνική οικονομία και στο τέλος διαμορφώνουν το χάρτη μιας Ελλάδας που αλλάζει».

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, χωρίς ιδεολογικές εμμονές, αλλά με προσήλωση στις ανάγκες της εθνικής οικονομίας και τα αιτήματα των πολιτών, διευρύνει τον κύκλο των συνεργασιών και συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα» τόνισε, προσθέτοντας πως «χρειάζεται συμμαχία όλων των υγειών δυνάμεων του τόπου».