Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει την ανάπτυξη ποδηλατικού δικτύου Eurovelo!

Σύμφωνα με το συνεργάτη του Κώστα Καραμανλή , κ. Χατζόπουλο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει την ανάπτυξη ποδηλατικού δικτύου Eurovelo στην Ελλάδα.

Μια πολύ γνώριμη μου ποδηλατική πολιτιστική διαδρομή της Ευρώπης κατά μήκος των βόρειων συνόρων της Ελλάδας έχει ασφαλώς και άρωμα Σερρών καθώς αφορά το τμήμα Προμαχώνας – Άγκιστρο – Καπνόφυτο , Αχλαδοχώρι και Καρυδοχώρι  ως τμήμα του Iron Curtain Trail για την οποία είχα ασχοληθεί πριν χρόνια τόσο ως πρόεδρος του Σωματείου Στενωπός όσο και ως Προϊστάμενος Διεύθυνσης του Δήμου Σιντικής .

Σήμερα ως Ειδικός Σύμβουλος του Σερραίου Υπουργού Κώστα Καραμανλή με ικανοποίηση συμμετέχω σε ένα πολύ σημαντικό βήμα που γίνεται από το Υπουργείο .

Ακόμα κι αν το ελληνικό τμήμα του Iron Curtain Trail είναι σύντομο, οι ποδηλάτες έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην προηγούμενη «Επιτηρούμενη Ζώνη» («Περιοχή επιτήρησης»), μια εξαιρετικά στρατιωτικοποιημένη περιοχή κατά μήκος των βουλγαρικών-ελληνικών συνόρων.

Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, η κατοχή γης ή η οδήγηση αυτοκινήτου σε αυτήν την περιοχή απαγορεύτηκε και η διέλευση από αυτήν τη λωρίδα 25 χλμ.

Ήταν δυνατή μόνο με την προσκόμιση ειδικού στρατιωτικού διαβατηρίου.

Αφού διασχίσει αυτό το πρώην σύνορο – όπου φυσικά επιτρέπεται η πρόσβαση – το EuroVelo 13 εισέρχεται στην Ελλάδα κοντά στο φρούριο Roupel, διάσημο για την άμυνά του κατά τη διάρκεια της γερμανικής εισβολής στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1941.

Η διαδρομή επανέρχεται στην Ελλάδα όπου ο ποταμός Άρδας ρέει κατά μήκος των Ελλήνων – Τα βουλγαρικά σύνορα, περνούν μέσα από το ζωντανό χωριό Πετρότα, ακολουθούν κατά μήκος του ποταμού Έβρου και εισέρχονται στην Τουρκία μετά την πόλη των Καστανιών.

Ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού σε εθνικό επίπεδο

Την πρόθεση να δημιουργηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά Εθνικό Κέντρο Συντονισμού για το πρόγραμμα Eurovelo, με στόχο την ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού σε εθνικό επίπεδο, εξέφρασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε τηλεδιάσκεψη που είχε τη Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2021, με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών (European Cyclist Federation, ECF), Jill Warren, τον διευθυντή του προγράμματος Eurovelo κ. Ed Lancaster και το μέλος της ECF από την Ελλάδα κ. Σπύρο Παπαγεωργίου.

Κατά την τηλεδιάσκεψη, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει τη βούληση να συντονίσει τις προσπάθειες για την ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του Εθνικού Κέντρου Συντονισμού του προγράμματος Eurovelo (National Eurovelo Coordinator Center).

Σκοπός του Κέντρου είναι να οργανώνει τις δράσεις, να σχεδιάζει τις υποδομές και να εκπονεί καμπάνιες ενημέρωσης για το Εurovelo, σε συνεργασία με, υπουργεία, οργανισμούς, ενώσεις και άλλους φορείς του τουρισμού.

Η τοποθέτηση της κατάλληλης σήμανσης για τους ποδηλάτες και η βελτίωση των υποδομών στις υπάρχουσες διαδρομές είναι σημαντικές προϋποθέσεις, ώστε αυτές να καταστούν ελκυστικοί προορισμοί για όσους επιλέγουν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης στις διακοπές τους.

Το Eurovelo είναι ένα ποδηλατικό δίκτυο διασύνδεσης ευρωπαϊκών χωρών και περιλαμβάνει 17 διαδρομές με μήκος που ξεπερνά σήμερα τα 51.000 χιλιόμετρα και διασχίζει 42 χώρες.

Τρεις από αυτές τις διαδρομές έχουν τμήματα στην Ελλάδα:
– 8. (Διαδρομή της Μεσογείου) Ηγουμενίτσα – Πάτρα – Αθήνα
– 11. Εύζωνοι – Θεσσαλονίκη – Κεντρική Ελλάδα – Αθήνα
– 13. Νευροκόπι : Πολιτιστική διαδρομή της Ευρώπης κατά μήκος των βόρειων συνόρων της Ελλάδας.

Επιλέγοντας το Eurovelo, ο επισκέπτης μπορεί να είναι βέβαιος για την ποιότητα και την ασφάλεια της διαδρομής που θα ακολουθήσει.

Έχει, επίσης, την επιλογή να συνδυάσει το ταξίδι του και με άλλα μέσα μεταφοράς.

Οι κλιματολογικές συνθήκες της χώρας είναι ιδανικές για την ανάπτυξη των ποδηλατικών διαδρομών, μέσω των οποίων μπορούν, επίσης, να αναδειχθούν μικρά χωριά και κωμοπόλεις που διασυνδέονται μέσω του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Με βάση τα στοιχεία της ΕΕ, που επικαλείται η ECF, περισσότερα από 2 εκ. ταξίδια πραγματοποιήθηκαν στο δίκτυο Eurovelo το 2020, ενισχύοντας σημαντικά την ευρωπαϊκή οικονομία.

Αντίθετα στις Σέρρες δεν ήρθε κανένας και δεν κάναμε και τίποτα για να μας επισκεφτεί και κανένας

Σωστά;