Μάρκος Μπόλαρης: Το επιχείρημα του δικαίου, ο Θουκυδίδης, οι Μήλιοι κι η επανέναρξη διερευνητικών

Το επιχείρημα του δικαίου, ο Θουκυδίδης, οι Μήλιοι κι η επανέναρξη
διερευνητικών
Του Μάρκου Μπόλαρη*

Γράφει ο Μάρκος Μπόλαρης

Μάρκος Μπόλαρης: Καθώς από το σχολείο διδαχτήκαμε, ταυτίζουμε συνειρμικά την κλασσική Ελλάδα
με την Αθήνα , με το κλεινόν Άστυ, με την άνοιξη της Δημοκρατίας,

με τον
ρητορεύοντα Περικλή να απαθανατίζει την πατρίδα του και το δημοκρατικό
πολίτευμά της, με τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη να σμιλεύουν αθάνατες μορφές
σε πεντελικό μάρμαρο στον Παρθενώνα και στο Ερεχθείο, μορφές που
ανενδοιάστως παρακρατούνται άχρι του νύν στο Βρεττανικό Μουσείο, με μόνο
επιχείρημα τον κυνισμό,

με τον Αισχύλο , τον Σοφοκλή, τον Ευρυπίδη, τον
Αριστοφάνη να ανεβάζουν απαράμιλλης ποίησης έργα, Τραγωδίες και Κωμωδίες,
παιδεύουσες και τέρπουσες τον Λαό, τους φιλοσόφους, κρατώντας το νήμα της
προσωκρατικής ιωνικής σκέψης, κύκλω και γύρω από τον Σωκράτη
διαλεκτικώς να περιπολεύουν σε κορυφές άγνωστες στον ανθρώπινο νού μέχρι
τότε, όπως ο θείος Πλάτων περιγράφει,

ενώ ο σταγειρίτης Αριστοτέλης,
αξεπέραστη κορυφή φιλοσοφίας κι επιστήμης, έπεται χρονικά, χαράζοντας νέα
ρότα στην σκέψη,
καθώς από τα σχολικά μας εγχειρίδια μάθαμε, ταυτιζόμαστε στις μάχες, στις
ναυμαχίες, στις περιπέτειες, στις επιλογές, με τους Αθηναίους !


Μάρκος Μπόλαρης: Είναι τέτοιο το κλέος , είναι τόση η δόξα, είναι τόσο το φώς του πολιτισμού, ώστε
έκθαμβοι ταυτιζόμαστε !

Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι …
Όχι δεν έχω καταληφθεί από το παραλήρημα αρχαιοπληξίας !
Όχι δεν επιχειρώ να επαναλάβω γνωστά τοις πάσι !

Γιά την Πολιτική ο λόγος .
Όπου βέβαια ως Πολιτική λογίζονται τα της Πόλεως, τα της Χώρας, τα της
Πατρίδος μείζονα !

Κι όχι η πολιτική, η παραπολιτική, η μικροπολιτική κι ο μικροκομματισμός.
Συμφωνήθηκε η επανέναρξη των διερευνητικών συνομιλιών με την Τουρκία,
κάτω από ισχυρότατες πιέσεις προς την Ελλάδα, λίγες ημέρες πριν να ορκιστεί ο
νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ.

Συμφωνήθηκε η επανέναρξη διερευνητικών συνομιλιών με την Τουρκία, η οποία
τους τελευταίους μήνες, ωργίασε πολλαπλώς καταπατώντας κάθε έννοια
διεθνούς δικαίου, προσβάλλοντας εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας,
ενώ σύμμαχοι κι εταίροι ένιπτον χείρας …
Κι η Αθήνα ;

Όχι δεν αναφέρομαι στην ανυπαρξία πολιτικών συντεταγμένων αντιδράσεων από
την Αθήνα το περασμένο χρόνο ;
Γνωστά αυτά !

Αναφέρομαι στην Αθήνα ,
όχι όπως την έχουμε διδαχτεί στο σχολείο μας, ως το κλεινόν Άστυ δημοκρατίας
και πολιτισμού στους αιώνες, αλλά, στην Αθήνα, όπως αυτή διδάσκεται και θα
διδάσκεται στους αιώνες σ’ όλες τις Σχολές Πολιτικής Επιστήμης,

σ’ όλες τις
Σχολές Στρατηγικής πολιτικής και στρατιωτικής, αφού στους αιώνες διδάσκεται
και θα διδάσκεται το αξεπέραστο έργο του Αθηναίου Στρατηγού Θουκυδίδη, οι
«Ιστορίες» του το πρώτο ιστορικό κείμενο της ανθρωπότητας, που δεν
σηματοδοτεί απλώς την έξοδο από την μυθολογία και την μυθιστορία , αλλά
διδάσκει «ες αεί» !

Κι αν σήμερα αναφέρομαι στον τετράγωνης λογικής ιστορικό Θουκυδίδη, επιχειρώ ακριβώς λόγω της εσπευσμένης και υπό πίεσιν επανέναρξης των
διευρενητικών συνομιλιών με την γιαλαντζί δημοκρατία της Τουρκίας,
αναθεωρητικής περιφερειακής δύναμης, που προκλητικά περιφρονεί το Διεθνές

Δίκαιο και προκαλεί συστηματικά το σύνολκ των γειτονικών κρατών της, με
πρώτη στη λίστα των παρανόμων παρενοχλήσεών της την Ελλάδα.
Υπογραμμίζω ότι στο κείμενο που επικαλούμαι, Θουκυδίδειο κείμενο, από τα
σημαντικότερα των Ιστοριών του, οι σύγχρονοι αναγνώστες του, ΔΕΝ μπορούμε
να ταυτιστούμε , όπως διδαχτήκαμε στο Γυμνάσιο, κι όπως βιωματικά
αισθανόμαστε με τους Αθηναίους !

Στον διάλογο , που ο οξύγραφος κάλαμος του στρατηγού Θουκυδίδη
απαθανάτισε με απόλυτη ευκρίνεια , στον διάλογο των Αθηναίων και των
Μηλίων, όπου διακηρύσσεται η αυθαιρεσία κι ο κυνισμός της ισχύος απένσντι
στο δίκαιο, ο σύγχρονος αναγνώστης του Γενάρη του 2021, αντιλαμβάνεται
αμέσως ότι την γλώσσα της Αθηναικής αντιπροσωπείας, την προπέτεια της
ισχύος την χρησιμοποιεί ο Ερντογάν !

Κι είμαστε, η Ελλάδα στη θέση των Μηλίων, επικαλούμενοι το δίκαιο,
το διεθνές δίκαιο απέναντι στην αλαζονεία της δύναμης, της όποιας δύναμης.

Προσερχόμαστε σε επανέναρξη των διερευνητικών συνομιλιών
κι ο Ερντογάν, συνεπικουρούμενος από εμφανή κι αφανή συμφέροντα, από
παλαιούς και νέους συμμάχους, από κοινά συμφέροντα κι επιδιώξεις, όπως και
πρίν από εκατόν χρόνους όταν άλλοι σχεδίαζαν κι οι Τούρκοι έσφαζαν
γενοκτονώντας Αρμενίους και Ρωμηούς, Συροχαλδαίους και Ασσυρίους,

ναί , είναι ο Ερντογάν που προσέρχεται στον προσεχή διάλογο με τα κυνικά
επιχειρήματα της Αθηναικής αντιπροσωπείας στη Μήλο, καθώς ο
Πελοποννησιακός Πόλεμος είχε μπεί στο 16ο χρόνο του, ο Περικλής είχε προ
πολλού πεθένει από την πανδημία που θέρισε την Αθήνα, η κατάσταση στα
πολιτικά της δημοκρατίας είχε εκτραχυνθεί και αντί Ηγέτη μιά σειρά χαμηλουψών
λαοπλάνων κυριαρχούσε στην Πνύκα ,

Ναί , η Τουρκία του Ερντογάν,
όπως στα διεθνή fora έτσι και στις κατ’ ιδίες συνομιλίες, όπου προσερχόμαστε
χωρίς σαφή περιοριστική ημερήσια διάταξη, προσέρχεται ισχυριζόμενη
απροφασίστως :

«Επιβάλλεται να επιδιώξωμεν και ημείς και σείς ό,τι θεωρούμεν αληθώς
κατορθωτόν, αφού εξ ίσου γνωρίζομενκαι οι δύο ότι κατά την συζήτησιν των
ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου υπάρχει
δύναμις προς επιβολήν συτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η
δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του» !

Να συνεχίσω ;
Διδάσκεται παντού σ’ όλον τον κόσμο !

Ωμότητα :
«Το επιχείρημα του δικαίου ισχύει εάν υπάρχει δύναμη γιά να το επιβάλλεις» !
Έγραψε ο Θουκυδίδης Ολόρου Αλιμούντιος στη Σκαπτή Ύλη, παρά το Πάγγαιον
όρος, εξόριστος με απόφαση της Εκκλησίας του Δήμου.

Μετέφρασε Ελευθέριος Βενιζέλος, ο δημιουργός της νεώτερης Ελλάδας όπως
την γνωρίζουμε, αυτοεξόριστος στη Γαλλία, μετά τις πανώλεθρες εκλογές του
Νοεμβρίου του 1920.

Εάν πάς σε διάλογο και συζητήσεις, διερευνητικές ή άλλες, απλώς
επικαλούμενος το δίκαιο, το διεθνές δίκαιο, χωρίς να έχεις ισχύ επιβολής, τότε
παραχωρείς ότι σου επιβάλλει η αδυναμία σου !
Βιβλίο Ε’ των Ιστοριών , του Θουκυδίδη .
Αμείλικτη περιγραφή !
Σαφέστατη η προειδοποίηση !

Από τον μέγιστο Ιστορικό , δια στόματος της Αθηναικής αντιπροσωπείας .
Παρακαλείστε όλοι οι Μήλιοι του 2021 , γιά να μην υποστούμε τα των Μηλίων του
416 – 415 π.Χ. , που τους κατέσφαξαν οι Αθηναίοι όλους, αφού οι σύμμαχοί τους
Λακεδαιμόνιοι από την απέναντι πλησιέστερη ακτή, απλώς παρακολουθούσαν τα
τεκταινόμενα και δεν διέπλευσαν το Μυρτώον πέλαγος γιά να βοηθήσουν,
ρίξτε μιά ματιά στον ωμό ρεαλισμό , στην αμείλικτη κυνικότητα, στην θανατερή
αποφασιστικότητα , στην απαράμιλλη ψυχολογία αυτού του διαλόγου του
Θουκυδίδη μεταξύ Αθηναίων και Μηλίων !


Μάρκος Μπόλαρης: Μήνυμα καταλυτικό …
των αρχαίων ημών προγόνων !

Ουχί προγονοπληκτικόν , αλλ’ επίκαιρο και στρατηγικό.
Και καθώς εισήλθαμε στην δισεκατονταετηρίδα 1821 – 2021, κρατούμε κατά νούν
ότι
οι Αγωνιστές που μάτωσαν και θυσιάστηκαν γιά να λευτερώσουνν τούτο τον
τόπο,
έχουν την μόνη απάντηση στην προπέτεια της ισχύος που μας απειλεί !

Ο Μάρκος Μπόλαρης είναι πρώην Υπουργός

Δείτε επίσης