
Η διακοπή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μέχρι να καταστεί απόλυτα ασφαλές μπορεί να είναι σωστή, μιας και οι ανθρώπινες ζωές τόσο των επιβατών, όσο και των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, δεν κοστολογούνται, αλλά γίνεται η χώρα να είναι χωρίς μεταφορές και δη εμπορευματικές;

Σαφώς και οι αρχές και οι επενδυτές στους ελληνικούς σιδηροδρόμους πρέπει να ανταποκρίνονται στις τεχνολογικές απαιτήσεις της «ψηφιοποίησης» στην Ε.Ε. και να πληρούν όλους τους κανόνες ασφάλειας, αλλά μέχρι τότες τι θα γίνει;
Θα λειτουργήσει το μόνο σιδηροδρομικό δίκτυο που εξυπηρετεί μάλιστα το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το 5ο μεγαλύτερο στην Ευρώπη;
Γιατί αν μη τι άλλο στις γραμμές του ΟΣΕ διακινείται κατά μέσο όρο ημερησίως φορτίο που αναλογεί σε 30 φορτηγά στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και άλλα 30 φορτηγά στην αντίστροφη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα.
Όσο η γραμμή παραμένει κλειστή -και σωστά παραμένει υπό τις παρούσες συνθήκες- το λιμάνι του Πειραιά και η Ελλάδα χάνουν τον κομβικό τους ρόλο ως hub προς την Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, όπως επίσης, επηρεάζεται και η εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας

Μαθαίνω πως σε πρώτη φάση υπάρχουν σκέψεις αφενός να γίνει παράκαμψη της Λάρισας με φορτηγά προς τη Βόρεια Ελλάδα και αφετέρου να φεύγουν τα κοντέινερ από τον Πειραιά με μικρότερης χωρητικότητας container vessels προς το Κόπερ της ….Κροατίας!
Ωστόσο από την όλη κατάσταση η ερωτηθεί η Cosco και η ΣΕΠ ΑΕ πιθανόν δέχονται και την μεγαλύτερη πίεση για συμφωνίες που έχει συνάψει και ενδεχόμενες ρήτρες που έχει υπογράψει για την διακίνηση κουτιών σιδηροδρομικώς που φθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά από την Ασία.
Με το λιμάνι του Πειραιά να έχει αποκοπεί από τη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την κεντρική και ανατολική Ευρώπη προς Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Αυστρία μέσω Σερβίας αλλά και μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας, όπου έστελνε αλλά και παρελάμβανε εμπορευματοκιβώτια /εμπορεύματα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στις μεταφορές
Με την Cosco να κρατάει στάση αναμονής περιμένοντας να δει πώς θα κινηθεί η κυβέρνηση
Γιατί κακά τα ψέματα
Οι Έλληνες καταλαβαίνουν το πρόβλημα, αλλά όχι οι ξένοι…