Αρχική Social Profile 62 Χρόνια Μαρινέλλα 62 ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ: Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ VOLTA ΤΗΣ...

62 ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ: Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ VOLTA ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ

Εξήντα δύο χρόνια κρατάει τα σκήπτρα της βασίλισσας του ελληνικού τραγουδιού. «Πρέπει να με γράψουν στα ρεκόρ Γκίνες! Όχι μόνο γιατί τραγουδάω ακόμα, αλλά και γιατί ο κόσμος με θέλει ακόμα» λέει η ίδια. Το φαινόμενο Μαρινέλλα, συνεχίζει να εντυπωσιάζει. Δεν θα την ξεχάσω στη μαγική παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών «Σονάτα του Σεληνόφωτος» του Γιάννη Ρίτσου σε μουσική Σταύρου Ξαρχάκου. Ακολούθησαν πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, κι εκεί που νόμιζες πως θα ξεκουραστεί παίζοντας με τα εγγόνια της, μαθαίνεις ότι ετοιμάζει κι άλλες.

H Μαρινέλλα, ζει στη Νέα Ερυθραία, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας σε ό,τι αφορά στην προσωπική της ζωή, και συνεχίζει να μιλάει με το έργο της, μιας και κάθε εμφάνισή της είναι ένα σημαντικό γεγονός.

Δύο ντουέτα, δύο γάμοι και μια μεγάλη αγάπη
Η «μεγάλη κυρία», είναι η μοναδική που έχει το προνόμιο να συνδέσει το όνομά της και να γράψει ιστορία ως ντουέτο με δύο μεγάλους τραγουδιστές. Έγινε γνωστή τραγουδώντας για εννέα χρόνια πλάι στον Στέλιο Καζαντζίδη, πριν συνδεθεί καλλιτεχνικά και συζυγικά με τον Τόλη Βοσκόπουλο. Με τον Καζαντζίδη παντρεύτηκαν το 1964 αλλά ο γάμος τους κράτησε ένα χρόνο.
Το Νοέμβριο του 1973 παντρεύτηκε τον Τόλη Βοσκόπουλο και ο γάμος τους κράτησε μέχρι το 1981.
Στο απώγειο της καριέρας της με σπουδαίες εμφανίσεις και μεγάλες περιοδείες έφερε τα πάνω κάτω στην ελληνική συντηρητική κοινωνία όταν έγινε ανύπαντρη μητέρα φέρνοντας στον κόσμο την αγαπημένη της Τζωρτίνα. Το παιδί που έκανε με τον Φρέντυ Σερπιέρη, τον πρωταθλητή ιππασίας με τον οποίο κράτησε μυστική τη σχέση της για αρκετό καιρό.

 

Ένα ανήσυχο μυαλό
Η Μαρινέλλα είχε πάντα ένα ανήσυχο μυαλό που σε συνδυασμό με το τεράστιο ταλέντο της, διαμόρφωνε το στάτους της νυχτερινής διασκέδασης. Επέβαλε το στιλ της από την πρώτη στιγμή που στάθηκε μόνη της στη σκηνή. Πριν από εκείνη οι γυναίκες τραγουδούσαν όλη τη βραδιά καθιστές. Εκείνη πέταξε τις καρέκλες. Έκοψε κοντά τα μαλλιά της. Φόρεσε παντελόνια. Έγινε ξανθιά. Συνεργάστηκε με τους καλύτερους μαέστρους, σκηνοθέτες και φωτιστές. Έβαλε θεατρικούς προβολείς. Αντικατέστησε το σπάσιμο των πιάτων με γαρδένιες. Οι εμφανίσεις της ήταν μουσικές παραστάσεις. Αποθεώθηκε στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής, στο Καλλιμάρμαρο, στο Παλλάς και το θέατρο Badminton. Καταχειροκροτήθηκε στο «Γυναικών Πάθη», με μελοποιημένα χορικά από τις τραγωδίες του Ευριπίδη, πρωταγωνίστησε στη μοναδική τηλεοπτική σειρά «Ύστερα ήρθαν οι μέλισσες» του Κώστα Κουτσομύτη, σε μιούζικαλ για τη ζωή της αλλά και για την αγαπημένη της Σοφία Βέμπο. Εκείνο όμως, που πάντα θα την κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι όταν ανεβαίνει στη σκηνή μοιάζει σαν να είναι η πρώτη της φορά. Δεν έχει σημασία αν θα τραγουδήσει λαϊκά, ρεμπέτικα, παραδοσιακά, τσιγγάνικα ή τζαζ. Πιάνει το μικρόφωνο και ανασαίνει για λίγα δευτερόλεπτα με την ίδια «άγια» ταραχή της πρώτης βραδιάς.

…Έκρυβα για πολλά χρόνια από την κόρη μου ότι είμαι τραγουδίστρια. Μεγάλωσε χωρίς να ξέρει τι κάνω. Γυρνούσα στο σπίτι από το κέντρο στις 6:00 το πρωί και την περίμενα να ξυπνήσει. Φορούσα πιτζάμες και τη ρόμπα μου και η Τζωρτίνα πίστευε ότι μόλις είχα σηκωθεί από το κρεβάτι. Της έφτιαχνα πρωινό, την ξεπροβόδιζα και μετά κοιμόμουν. Το μεσημέρι πριν έρθει ξυπνούσα, μαγείρευα και έμενα μαζί της μέχρι το βράδυ που κοιμόταν. Τότε πήγαινα στη δουλειά. Όταν αργότερα της είπα ότι είμαι τραγουδίστρια και καμιά φορά την έπαιρνα μαζί μου στο καμαρίνι κι ερχόταν κάποιος θαυμαστής για αυτόγραφο, της έλεγα ότι η μαμά είναι τραγουδίστρια μόνο πάνω στη σκηνή και ότι εδώ, είναι μόνο η μαμά της Τζωρτίνας. Το ίδιο έκανα κι όταν πήγαινα στο σχολείο να πάρω τους βαθμούς ή στις γιορτές. Προσπαθούσα να είμαι διακριτική και να μη νιώσει ποτέ ότι η μαμά της είναι κάτι άλλο…»

>…Όταν ήμουν έγκυος, τραγουδούσα σε μαγαζιά μέχρι τον έβδομο μήνα. Ήταν σοκ η είδηση ότι δεν έχω παντρευτεί. Εγώ και η Ναθαναήλ το κάναμε τότε, οι δυο τρελές, αλλά ο κόσμος δεν είχε πρόβλημα, φυσικά ούτε και τα μαγαζιά».

>…Τον Φρέντυ Σερπιέρη τον είχα ερωτευτεί πολύ. Ήμασταν τέσσερα χρόνια μαζί. Μετά τη γέννηση της κόρης μας, εκείνος ήθελε να παντρευτούμε. Του είπα, όμως, ότι δεν χρειάζεται, καλύτερα να μείνουμε φίλοι».

>…Με τον Καζαντζίδη χώρισα γιατί εγώ ήθελα να δουλεύω κι εκείνος δεν ήθελε. (…) Πρέπει να ήμουν από τις λίγες που κατάφεραν να ξεφύγουν από το ντουέτο με έναν άντρα και να κάνουν δική τους καριέρα…»

>…Φόρεσα παντελόνια, γιατί εκείνη την εποχή που έσπαγαν πιάτα τραυματιζόμασταν και την ώρα που τραγουδούσαμε καθιστές έτρεχαν τα αίματα από τις γάμπες και τα γόνατα μας. Φόρεσα παντελόνια για να κρύβω τα αίματα. Τα μαλλιά μου τα έκοψα κοντά, γιατί ιδρώνω πολύ και δεν μπορούσα να έχω μαλλούρα. Ε, τα έκοψα και τελικά έγιναν κομμάτι της εικόνας μου…»

Το Σεπτέμβριο του 2018 η Μαρινέλλα μαζί με τον Κώστα Μακεδόνα θα πραγματοποιήσουν συναυλίες στην Κύπρο. Τον Οκτώβρη στη Θεσσαλονίκη, στην Πύλη Αξιού μαζί με την Έλενα Παπαρίζου, τον Κώστα Μακεδόνα και τους αδελφούς Τσαχουρίδη και στη συνέχεια στην Αθήνα και το ταξίδι συνεχίζεται…

Ευχαριστούμε τον Φρέντυ Πυτιλάκη που μοιράστηκε μαζί μας άγνωστες πληροφορίες από τη ζωή της Μαρινέλλας, καθώς και ανέκδοτες φωτογραφίες της από το τεράστιο υλικό που ο ίδιος έχει συγκεντρώσει και ξεπερνάει τις 160.000 φωτογραφίες. Ο κύριος Πυτιλάκης έχει σκοπό να δημιουργήσει κέντρο τέχνης και πολιτισμού αφιερωμένο στη ζωή και την καριέρα της Μαρινέλλας.

Φωτοδημιουργοί: Μπενάκης-Μαυρογένης-Καραπατσόπουλος-Βρεττός-Ξανθόπουλος-Καλογερόπουλος-Σταθόπουλος-Διαμαντόπουλος

English version

62 years of Marinella: Queen of the Greek music stage

Having been considered the queen of the Greek music stage for over sixty-two years, the Marinella phenomenon still manages to impress. “I should be on the Guiness records! Not just because I am still singing, but because the world still asks for me” she stated. I will never forget her magical performance during the Athens Festival, “Moonlight Sonet” by Giannis Ritsos, orchestrated by Stavros Xarhakos. Many concerts later, both in Greece and abroad, while you would expect her to be resting, playing with her grandchildren, a new tour is being announced.
As far as her personal life is concerned, Marinella lives in Nea Erithrea, away from the spotlight, and continues communicating with her work, since every appearance is a very important event.

Two Duets, two marriages and a great love
The “great lady” is the only one who has the privilege to have her name in the same line, and be known in history for her duet with two great singers. She became famous by singing next to Stelios Kazantzidis for nine years, before connecting, both in art and in life, with Tolis Voskopoulos. She married Kazantzidis in 1964 but their marriage only lasted a year. In Novermber 1973 she married Tolis Voskopoulos and their marriage went on until 1981.

At the height of her career, while performing in great shows and large tours, she shocked the Greek conservative society by becoming a single mother. She gave birth to her beloved Georgina, the child of Freddy Serpieri, the horse-riding champion, her relationship with whom she kept secret for a long time.

A restless Mind
Marinella has always had a restless mind. Combined with her huge talent, it would shape the status quo of nightlife. She established her style from the first moment that she stood alone on stage. Prior to her, women used to sing seated all night. She threw out the chairs. She cut her hair short. She wore pants. She dyed her hair blonde. She cooperated with the best maestros, directors and light experts. She used theatrical projectors. She replaced plate smashing with gardenia throwing. Her shows were musical performances. She was cheered at, at the Odeon of Herodus Atticus, the Athens Concert Hall, the Panathenaic Stadium, the Pallas venue, and Badmiton theatre. She was applauded during the “Passions of Women” that featured dance sequences from the tragedies of Evripides, that were set into music. She starred in the unique television series “Then came the bees” of Kostas Koutsomitis, a musical about her life, as well as the life of her dear Sofia Vempo. However, the thing that will always make her stand out, is that every time she goes on stage it fells like her first performance. It doesn’t matter if she will be singing traditional songs, rempetika, gypsy songs or jazz. She grabs the microphone and just breathes for a few seconds with the same “holy” restlessness as the first night.

I kept secret from my daughter that I am a singer for many years. She grew up not knowing what I do for a living. I would come back home from the venue at 6 in the morning and would wait for her to get up. I would wear my pajamas and robe, and Georgina would think that I had just got out of bed. I would make her breakfast and see her out the door; only then would I go to sleep. I would then wake up at midday before she came back, I would cook and stay with her until evening, when she would go to bed. Then I would go to work. When I eventually told her that I am a singer, I would sometimes take her with me in the dressing room and when a fan would come asking for an autograph, I would tell her that mommy is a singer only when onstage, and that here she is only Georgina’s mother. I would do the same when I went to the school to get her grades, or during seasonal celebrations. I tried to be discreet so that she would never feel that her mother is something else…”

>I went on singing until my seventh month of pregnancy. The news that I wasn’t married came as a shock. Only I and Elena Nathanail did it back then, the two looneys, but the world didn’t seem to have a problem, and neither did the venues.”

I was very much in love with Freddy Serpieris. We were together for four years. After our daughter was born, he wanted to get married. However, I told him that it was better to just stay friends.”

 

>I broke up with Kazantzidis because I wanted to keep working, while he didn’t want me to. (…) I must have been one of the very few women that managed to break free from a duet with a man and have her own career…”

>I wore trousers, because back in those days people would break dishes and we would be injured, blood coming out our knees and calves while we were sitting and singing. I wore trousers to hide the blood. I cut my hair short because I sweat a lot and couldn’t keep on having long hair. So, I cut them short and they became a part of my image…”

In September 2018, Marinella and Kostas Makedonas are going on tour in Cyprus. In October in Thessaloniki and Pyli Axiou along with Elena Paparizou and Tsahouridis brothers, and tthen move to Athens and the journey will go on…

We would like to thank Freddie Pitilakis for sharing these unknown facts about the life of Marinella, as well as unpublished pictures from the huge material of over 160.000 photographs that he has himself amassed. Mister Pitilakis is trying to create an art and culture center dedicated to Marinella’s life and career.

Το συγκεκριμένο αφιέρωμα στη Μαρινέλλα έγινε για το περιοδικό Volta που κυκλοφορεί σε νότια και βόρεια προάστια της Αθήνας και στο Λονδίνο. Ηλεκτρονικές πωλήσεις του περιοδικού θα δοθούν για φιλανθρωπικό σκοπό. Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση του περιοδικού.