Παιδίατρος προτείνει υγιεινές επιλογές για τα κολατσιό των παιδιών στο σχολείο

07:10, 07:20, 7:30… αυτά είναι τα τρία ξυπνητήρια που έχουν προγραμματιστεί στο κινητό μου, για τις 5 ημέρες της εβδομάδας, από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή.

Εκτός από τις τσάντες τους και τα ρούχα τους, κάθε πρωί πρέπει να ετοιμάσω τα lunch boxes των παιδιών, για να πάρουν μαζί τους φαγητό για το σχολείο.

Πρωινό, δεκατιανό, τα δύο γεύματα που πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμα, για να γευματίσουν μαζί με τους συμμαθητές τους.

Και ενώ στην αρχή ήμουν αρκετά ενθουσιασμένη με όλη τη διαδικασία, ήδη από την τρίτη ημέρα άρχισα να αναρωτιέμαι.

Είναι υγιεινές οι επιλογές που κάνω;
Χορταίνουν τα παιδιά μου;
Τι άλλο να τους βάλω για να τα ικανοποιήσω;

Η παιδίατρος των παιδιών μου είναι ο λόγος που κάθε Τρίτη είμαι στη λαϊκή αγορά και ψωνίζω τα πιο φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

Ύστερα έρχομαι σπίτι, τα πλένω σχολαστικά -χρησιμοποιώντας πάντα ξύδι-, τα κόβω και τα οργανώνω σε δοχεία. Όλη αυτή η διαδικασία γίνεται μπροστά στα παιδιά μου και φυσικά πάντα υπάρχει το σχετικό τσιμπολόγημα, όση ώρα τακτοποιώ φρούτα και λαχανικά.

Μένουμε μακριά από το αλάτι, μένουμε μακριά από τη ζάχαρη, όσο μπορούμε, και το πιο σημαντικό δίνουμε στα παιδιά μας γεύματα, snacks που έχουμε φτιάξει εμείς οι ίδιοι. Επιλέγουμε χειροποίητα snacks και λιχουδιές που έχουν γίνει με αγνά υλικά της επιλογής μας. Και φυσικά, κάπως έτσι είναι σημαντικό να κινηθούμε και στις διατροφικές επιλογές του σχολείου.

Το φρούτο δεν πρέπει να λείπει, το αλμυρό snack επίσης και κάποιες φορές το γλυκό, όπως ένα χειροποίητο κέικ ή λαχταριστά μπισκότα.

Η αλήθεια είναι ότι το 2022 με τόση πληροφορία στο ίντερνετ και στα social media, μία μαμά έχει πολλές ιδέες για υγιεινά και εύγευστα snacks. Το μόνο που χρειάζεται λοιπόν είναι όρεξη και ελάχιστο χρόνο, στο δύσκολο και έντονο 24ωρο που έχουμε όλοι.

Η παιδίατρος και νεογνολόγος, Ελευθερία Μεγαλογιάννη μιλάει στο bovary.gr και δίνει τις δικές τις διατροφικές συμβουλές. Είναι πραγματικά σημαντικές γι αυτό κρατήστε σημειώσεις.

«Για να ζήσουμε να μεγαλώσουμε και να είμαστε υγιείς είναι απαραίτητο να τρώμε. Για το λόγο αυτό πρέπει να αρχίζεις τη μέρα σου με ένα καλό πρωινό. Επειδή όμως το πρωί είσαι πάντα βιαστικός, την καλή και σωστή διατροφή σου θα τη μεταφέρεις στο διάλειμμα, έτσι λοιπόν πέντε μέρες της εβδομάδας στο σχολείο τρώμε το δεκατιανό.

Τι μπορείτε να φάτε; Τι μπορούν να δώσουν οι μητέρες στα παιδιά ώστε να είναι υγιεινό να προσφέρει όμως και ενέργεια και δύναμη;

Τη Δευτέρα, την πρώτη μέρα μετά την ξεκούραση της Κυριακής, θα φάμε όσα έχουμε με τις μαμάδες -τυροπιτάκια, σπανακοπιτάκια, μπουρεκάκια, πιροσκί (με ζύμη της μαμάς).

Την Τρίτη θα φάμε τοστ με τυράκι.

Την Τετάρτη κέικ της μαμάς, αυτό με την λίγη ζάχαρη και τις νιφάδες σοκολάτας.

Την Πέμπτη πίτα αραβική με ντομάτα μαρουλάκι, αλλιώς με ταχίνι.

Την Παρασκευή θα φάμε αυγό βραστό.

Η εβδομάδα τελείωσε εκεί υπάρχουν ακόμα ιδέες όπως ένα κέικ αλμυρό που μέσα θα έχει τυράκια και σαλαμάκια και καρότο ή αλλά λαχανικά που ξέρει κάθε μαμά ότι αρέσουν στο παιδί της. Μπορούμε να φάμε και κουλουράκια γλυκά ή αλμύρα ανάλογα τι μας αρέσει, ενώ οι μπάρες δημητριακών με κορνφλέικς είναι μία τόσο εύκολη και εύγευστη επιλογή.

Όλα τα παραπάνω φυσικά θα τα συνοδέψουμε με ένα φρούτο, χωρίς όμως να υπερβάλουμε. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τα φρούτα έχουν ζάχαρη, γι’ αυτό είμαστε προσεκτικοί. Επιλέγουμε πάντα φρούτα ανάλογα της εποχής και προσέχουμε την ποσότητα, μισή μπανάνα, ένα μήλο, ένα ακτινίδιο ή ένα πορτοκάλι.

Τέλος, οπωσδήποτε ένα μπουκαλάκι νερό και όχι χυμούς γιατί έχουν αρκετή ζάχαρη. Είναι προτιμότερο τα παιδιά μας να φάνε τα φρέσκα φρούτα τους ή εμείς οι ίδιοι να τους φτιάξουμε σπιτικούς χυμούς.

Βάλτε τα παιδιά σας μέσα στην κουζίνα και αφήστε τα να γίνουν μέρος της δημιουργίας. Όλη αυτή η διαδικασία θα τα ικανοποιήσει και φυσικά θα τα δελεάσει να δοκιμάσουν όσα δημιούργησαν.

Δείτε επίσης