Νέα έρευνα δείχνει πόσο απλά μπορούμε να νικήσουμε τις λιγούρες μας για λιπαρά!!!


Η μία αίσθηση φαίνεται πως με κάποιο τρόπο «αναπληρώνει» την άλλη

Η μία αίσθηση φαίνεται πως με κάποιο τρόπο «αναπληρώνει» την άλλη κι αυτό μπορούμε να το αξιοποιήσουμε προς όφελός μας πριν παραγγείλουμε την επόμενη πίτσα ή σουβλάκι.

Μια μυρωδιά τηγανητής πατάτας σίγουρα μπορεί να μας ανοίξει την όρεξη και να μας κάνει να παραγγείλουμε ένα πλούσιο θερμιδικά και λιπαρό γεύμα. Αν, όμως, συνεχίσουμε να μυρίζουμε αυτή τη μυρωδιά για περισσότερο από δυο λεπτά, αυξάνεται η πιθανότητα το λιπαρό γεύμα που θα επιλέγαμε, να μην μας φαίνεται πια τόσο λαχταριστό.

Νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Marketing Research έδειξε ότι η μυρωδιά ενός φαγητού στον περιβάλλοντα χώρο μπορεί να ικανοποιήσει άμεσα το στομάχι κι αυτό συμβαίνει γιατί ο εγκέφαλος δεν μπορεί απαραίτητα να ξεχωρίσει την πηγή που διεγείρει μια αίσθηση.

Η μυρωδιά του φαγητού στον χώρο μπορεί να αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο αντίστασης σε παχυντικά και λιπαρά ανθυγιεινά φαγητά, όπως αναφέρει ο επικεφαλής της μελέτης, Dipayan Biswas, PhD, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα. Στην πραγματικότητα, τα ήπια ερεθίσματα που διεγείρουν τις αισθήσεις μας, όπως οι μυρωδιές, μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικά στο να επηρεάσουν τις επιλογές παιδιών και ενηλίκων σε σχέση με μια πιο περιοριστική τακτική.

Ο Biswas ανακάλυψε, μάλιστα, μια άμεση διασύνδεση ανάμεσα στο χρόνο της έκθεσης σε μια μυρωδιά και στο αν κάποιος θα ενδώσει στη λιγούρα του ή όχι. Έπειτα από μια σειρά τεστ με μυρωδιές υγιεινών και ανθυγιεινών φαγητών (π.χ. κουλουράκι και φράουλες, πίτσα και μήλα) βρήκε ότι οι συμμετέχοντες που βρίσκονταν στη μυρωδιά των κουλουριών για λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα είχαν μεγαλύτερη πιθανότητα να θέλουν κουλουράκι σε σχέση με όσους μύρισαν τη μυρωδιά για περισσότερο από δύο λεπτά. Οι συμμετέχοντες που μύρισαν τα κουλουράκια για περισσότερη ώρα, τελικά επέλεξαν τις φράουλες, αφού φαίνεται πως η μυρωδιά των κουλουριών τους «χόρτασε» και τελικά δεν τα επιθυμούσαν τόσο. Το ίδιο συνέβη και με το τεστ με τα μήλα και την πίτσα.

Λόγω του ότι οι πιο υγιεινές τροφές δεν έχουν τόσο έντονο άρωμα, δεν συνδέονται τόσο συχνά με ανταμοιβή και γι’ αυτό έχουν μικρή επίδραση σε αυτό που θα επιθυμήσουμε. Σε προηγούμενες μελέτες, ο Biswas είχε δείξει ότι το φως και η ένταση της μουσικής μπορούν επίσης να επηρεάσουν τις επιλογές μας.

via