Κρυολόγημα: Πέντε τρόποι για να το ξεπεράσετε γρήγορα

Δείτε πέντε απλές κινήσεις που μπορείτε να κάνετε ώστε να μειώσετε τη διάρκεια του κρυολογήματος, να μετριάσετε τα ήπια μεν, αλλά ενοχλητικά συμπτώματα και να ανακουφιστείτε.

Η μύτη τρέχει, ο λαιμός πονάει και ο βήχας δεν σταματά. Το κρυολόγημα είναι μια συνηθισμένη για τους χειμερινούς μήνες κατάσταση, για την οποία, όμως, δεν υπάρχει θεραπεία.

Επομένως τι άλλο μπορείτε να κάνετε εκτός από το να περιμένετε να κάνει ο ιός τον κύκλο του; Η Βρετανίδα διαιτολόγος Kerry Torrens προτείνει σε άρθρο της στο BBC ορισμένες πρακτικές λύσεις.

Δείτε τι να κάνετε για να ανακουφιστείτε από το κρυολόγημα

Τρώτε ελαφριά

Όταν τρώμε ενισχύουμε την παραγωγή ενός τύπου ανοσοκυττάρων που βοηθούν στην καταπολέμηση των ιογενών λοιμώξεων.

Επειδή, όμως, όταν είμαστε άρρωστοι από κρυολόγημα συχνά χάνουμε την όρεξή μας ή αισθανόμαστε περίεργα το στομάχι μας, καλό είναι να τρώμε ελαφριά γεύματα όπως σούπες ή ομελέτες προκειμένου να αποφύγουμε το αίσθημα της ναυτίας ή οποιαδήποτε δυσάρεστη κατάσταση.

Ενισχύστε τα επίπεδα σιδήρου

Μελέτες υποδεικνύουν ότι ο σίδηρος συμβάλλει στη μείωση της διάρκειας και της σοβαρότητας του κρυολογήματος. Για να επωφεληθείτε από αυτή την επίδραση θα πρέπει να ξεκινήσετε να λαμβάνετε συμπληρώματα σιδήρου την στιγμή που θα καταλάβετε ότι ένα κρυολόγημα καραδοκεί ή τουλάχιστον μία ημέρα από την έναρξη των συμπτωμάτων.

Επιπλέον, η λήψη σιδήρου από τη διατροφή μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού, ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι ο συνδυασμός σιδήρου με βιταμίνη C μπορεί να παράσχει ακόμα ταχύτερη ανακούφιση από τα συμπτώματα. Σε κάθε περίπτωση όμως, πριν πάρετε σίδηρο θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Καταπραΰνετε το λαιμό με λεμόνι, μέλι και τζίντζερ

Ένα ζεστό ρόφημα με μέλι και λεμόνι ή τσάι με τζίντζερ είναι ένας κλασικός τρόπος ανακούφισης των συμπτωμάτων του κρυολογήματος. Το μέλι είναι ιδανικό καταπραϋντικό για τον λαιμό.

Μελέτες που διερευνούσαν τις αναπνευστικές λοιμώξεις σε παιδιά, με συμπτώματα που κυμαίνονται από βήχα και ρινική καταρροή έως πυρετό, διαπίστωσαν ότι μια κουταλιά μέλι τη νύχτα μπορεί να έχει μικρή, αλλά αποτελεσματική επίδραση στον βήχα και να τα βοηθήσει να κοιμηθούν καλύτερα.

Επίσης, το λεμόνι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και προστατευτικά βιοφλαβονοειδή, ενώ ο χυμός λεμονιού έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες.

Το τζίντζερ, τέλος, έχει διάφορα οφέλη για την υγεία και χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στην παραδοσιακή ιατρική, με τις δραστικές ενώσεις που περιέχει να βοηθούν ώστε να καταπραΰνει ένα ευρύ φάσμα παθήσεων, από ναυτία έως κοινό κρυολόγημα, πυρετό και πονόλαιμο.

Ξεκουραστείτε

Τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει στενή σχέση μεταξύ της απόκρισης του ανοσοποιητικού συστήματος και της ποιότητας του ύπνου. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο ύπνος και ο κιρκαδιανός ρυθμός (ο φυσικός κύκλος ύπνου / αφύπνισης) έχουν ισχυρή ρυθμιστική επίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Οι επιστήμονες μόλις πρόσφατα αρχίζουν να κατανοούν πλήρως τον σκοπό του ύπνου και τους βασικούς μηχανισμούς του, θεωρείται δεδομένο, όμως, ότι η έλλειψη ύπνου σχετίζεται με πολλές ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των λοιμώξεων, και το κρυολόγημα.

Πίνετε πολλά υγρά

Η κατανάλωση πολλών υγρών είναι μια απλή αλλά αποτελεσματικη συμβουλή για την αντιμετώπιση του κοινού κρυολογήματος. Η επαρκής ενυδάτωση βοηθά στην αποβολή των εκκρίσεων και την απόχρεμψη.

Δείτε ακόμα