Γιατί σε πιάνουν βραδινές λιγούρες και πως να τις αντιμετωπίσεις;

Η λύση είναι πολύ πιο απλή από όσο νομίζεις, απλά θέλει να μπεις στο κατάλληλο mood

Είναι κάποιες ώρες το βράδυ που σε πιάνει μια ακατανίκητη επιθυμία για φαγητό και μάλιστα χαζό φαγητό, όπως πατατάκια, γλυκά και άλλα συναφή. Όμως ποτέ δεν πεινάς πραγματικά, είναι αυτό που λέμε λιγούρες.

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ σου όμως γιατί μπορεί να σε πιάνει αυτό, αλλά και πως να το αντιμετωπίσεις;

Όπως δείχνει η πορεία της εξέλιξης του ανθρώπινου είδους, οι κιρκαδικοί ρυθμοί του σώματος είναι που σου ανοίγουν την όρεξη για τροφές με πολλές θερμίδες, αργά τη νύχτα.

Ο συγκεκριμένος προγραμματισμός ήταν χρήσιμος στους ανθρώπους των παλιών καιρών, καθώς τους βοηθούσε να προτιμούν τροφές με αρκετές θερμίδες, όταν δεν είχαν αρκετή ποσότητα φαγητού για κατανάλωση.

Φυσικά, οι λιγούρες αυτές συνδέονται με την έκκριση ορισμένων ορμονών, της ινσουλίνης, της λεπτίνης, της γκρελίνης και του πεπτιδίου ΥΥ, οι οποίες βοηθούν στον έλεγχο της πείνας.

Τρώγοντας όμως προϊόντα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και ζάχαρη, επηρεάζουν την ισορροπία αυτών των ορμονών, προκαλώντας σου γρηγορότερη πείνα, ακόμα και αν μόλις έχεις φάει. Επιπλέον, αν δεν τρως συχνά μέσα στη μέρα, μπορείς επίσης να διαταράξεις τις ορμόνες σου και να νιώσεις λιγούρες.

Προφανώς και υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που κάνουν τις βραδινές λιγούρες να εμφανίζονται, όπως το στρες, η βαρεμάρα, η κούραση, αλλά και η μικρή κατανάλωση τροφής μέσα στη μέρα.

Άλλωστε, είναι γνωστό ότι πολύς κόσμος αναζητά junk food για να ικανοποιήσουν τις νυχτερινές τους λιγούρες, κάτι που δυστυχώς μπορεί να σε κάνει να λάβεις αρκετές θερμίδες παραπάνω και να πάρεις βάρος. Αυτό δυστυχώς μπορεί να οδηγήσει σε θέματα υγείας, όπως η παχυσαρκία, το διαβήτης, η υψηλή χολιστερίνη και οι καρδιακές παθήσεις. Για αυτό λοιπόν, είναι πολύ βασικό να βρεις τρόπους για να διαχειριστείς αυτό το θέμα και να μείνεις υγιής.

Παρακάτω μπορείς να δεις τους τρόπους που θα σε βοηθήσουν να ελέγξεις τις βραδινές λιγούρες σου:

Μην παραλείπεις γεύματα μέσα στην ημέρα

Αν δε θέλεις να πέφτεις με τα μούτρα σε χαζομάρες, πρέπει να τρως ενδοιάμεσα γεύματα από τα βασικά, πρωινό-μεσημεριανό-βραδινό, ώστε να δίνεις καύσιμα στον οργανισμό σου και να μη νιώθεις πείνα. Φυσικά, προτίμησε υγιεινές επιλογές σε φυσιολογικές ποσότητες.

Μην κάνεις κάτι άλλο όταν τρως

Αν δεν είσαι ήρεμη όταν τρως και αποσπάται συνεχώς η προσοχή σου από την τηλεόραση ή οτιδήποτε άλλο, τότε ο οργανισμός σου δε θα μπόρεσει να νιώσει κορεσμό. Αυτό οφείλεται στο ότι οι υποδοχείς τεντώματος του στομαχιού σου στέλνουν λάθος μηνύματα στον εγκέφαλο και σε βγάζουν χορτάτη χωρίς καν να έχεις φάει. Άρα μετά πεινά και πέφτεις με τα μούτρα σε υδατάνθρακες και ζάχαρη.

Μην ξεχνάς να πίνεις νερό

Είναι βασικό για την καλή σου υγεία, το όμορφο δέρμα και φυσικά σε βοηθά να νιώθεις χορτάτη.

Χαλάρωσε

Το άγχος είναι ένας βασικός λόγος που σου προκαλεί λιγούρες ακόμα και αν δεν πεινάς. Και είναι κακό να τρως για συναισθηματικούς λόγους. Βρες τρόπους να χαλαρώνεις, είτε με την άσκηση, είτε με κάποιο άλλο χόμπι και άσε το περισσότ φαγητό στην άκρη.

Αν βαριέσαι, κάνε κάτι

Αντί να σκέφτεσαι το φαγητό, καταπιάσου με κάτι άλλο. Βρες ένα χόμπι, βγες μια βόλτα, κάνε κατι να αποσπάσεις το μυαλό σου.

Φάε πρωτεΐνη σε κάθε σου γεύμα

Εάν τρως λόγω πείνας, προσπάθησε να συμπεριλάβεις την πρωτεΐνη σε κάθε σου γεύμα. Αυτή η προσθήκη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πείνας σου σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό. Θα μπορούσε επίσης να σε βοηθήσει να νιώσεις πιο ικανοποιημένος όλη την ημέρα, να σε εμποδίσει να σκέφτεσαι το φαγητό και να αποτρέψει την έφοδο σου στην κουζίνα αργά τη νύχτα.

Δείτε επίσης