29/03/2023
12.6 C
Serres

Σύγκρουση – Τέμπη: Άπλετο φως ζητά το Περιφερειακό Συμβούλιο Κ.Μ

Σύσσωμες οι παρατάξεις του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας εξέφρασαν χθες κατά την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου τη θλίψη τους για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη και ζήτησαν να πέσει άπλετο φως, αλλά και να αποδοθούν οι ευθύνες από τη Δικαιοσύνη το συντομότερο δυνατό.


Οι επικεφαλής όλων των περιφερειακών παρατάξεων εξέφρασαν τα συλλυπητήριά τους στις οικογένειες και τους οικείους των θυμάτων και των τραυματιών, ενώ κρατήθηκε και ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων, ενώ ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε από την κυβέρνηση να μετατρέψει τον τριτοκοσμικό σιδηρόδρομο σε σύγχρονο, ευρωπαϊκό μέσο.

Ζήτησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Την απόδοση των ευθυνών διαχρονικά για τα Τέμπη

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, τόνισε ότι «είμαστε όλοι συντετριμμένοι ως κοινωνία, αλλά και εξοργισμένοι.

Είναι αδιανόητο το 2023 να χάνονται ανθρώπινες ζωές στον σιδηρόδρομο.

ΚΤΕΛ

Ως διοίκηση της Περιφέρειας περιμένουμε από τη Δικαιοσύνη να κινηθεί άμεσα, να φέρει στο φως όλα τα γεγονότα που οδήγησαν σε αυτή την ανείπωτη τραγωδία και από την αρμόδια επιτροπή που συστάθηκε να ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατό το πόρισμά της, όχι μόνο για τις διαχρονικές ευθύνες που υπάρχουν, αλλά και το ποια είναι τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα, για να είναι ασφαλής ο σιδηρόδρομος, για να μην ξαναγίνει τέτοια τραγωδία ποτέ ξανά.

Περιμένουμε από την κυβέρνηση να δράσει άμεσα και να λάβει τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να μετατρέψει τον τριτοκοσμικό σιδηρόδρομο σε σύγχρονο, ευρωπαϊκό μέσο.

Τίποτα άλλο δεν ταιριάζει και τίποτα άλλο δεν μπορεί να γίνει για να μην πάει χαμένη η άδικη θυσία τόσων συνανθρώπων μας.


Η θλίψη όλων μας είναι ανείπωτη.

Πρόκειται για μια πολύ βαριά στιγμή της ελληνικής δημοκρατίας».


Ο περιφερειακός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Μανόλης Λαμτζίδης, επισήμανε: «Ζητάμε άμεση αποκατάσταση της ηθικής και υλικής βλάβης.

Να μη διαχυθεί η ευθύνη, που έχει συγκεκριμένο ονοματεπώνυμο και συνδέεται με τη δομή του πολιτικού μας συστήματος. Κλονίστηκε η εμπιστοσύνη του πολίτη προς το σιδηρόδρομο και πρέπει άμεσα να τον καταστήσουμε αξιόπιστο και ασφαλή».



Ο επικεφαλής της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία», Χρήστος Παπαστεργίου, υπογράμμισε ότι «όλη η ελληνική κοινωνία συγκλονίστηκε. Εμείς δεν μπορούμε να αποδώσουμε ευθύνες. Θα το κάνει η Δικαιοσύνη. Ωστόσο, αναδείχτηκαν ευθύνες της κακής δημόσιας Ελλάδας και της κακής ιδιωτικής Ελλάδας.

Να δούμε τι φταίει στο Δημόσιο, αλλά και τι έκανε καλά το Δημόσιο, όπως η ανταπόκριση των νοσοκομείων στο δυστύχημα και να ξαναδούμε τις ιδιωτικοποιήσεις».


Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Σωτήρης Αβραμόπουλος, σημείωσε ότι «πρέπει να γίνει πλήρης διερεύνηση, να μη συγκαλυφθεί τίποτα. Δεν πρόκειται για κακιά στιγμή, αλλά για προδιαγεγραμμένο έγκλημα με αιτίες και ενόχους.

Το γνωρίζαμε ότι θα γίνει, υπήρχαν οι προειδοποιήσεις και οι καταγγελίες, ακόμη και λίγες μέρες πριν το δυστύχημα. Είναι αποτέλεσμα της λειτουργίας του σιδηροδρόμου με όρους κόστους – οφέλους, τη υποχρηματοδότησης, της κατάτμησης του οργανισμού και της ιδιωτικοποίησης. Είναι εγκληματική η πολιτική ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ.

Το τρενάκι του τρόμου επιδοτήθηκε με πακτωλό χρημάτων.

Στο βωμό αυτής της πολιτικής θυσιάζονται οι αναγκαίοι όροι για σύγχρονες και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές.

Στηρίζουμε όλες τις κινητοποιήσεις που γίνονται, διότι αποτελούν ένα νέο ελπιδοφόρο στοιχείο στην κοινωνία μας.

Να φτάσει το μαχαίρι στο κόκαλο και να ληφθούν μέτρα για να μην συμβεί κάτι τέτοιο ξανά. Δεν ήταν η κακιά η ώρα, ούτε η κακιά η χώρα.

Ήταν το κράτος, το κέρδος, όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα».


Ο επικεφαλής της Ελληνικής Αυγής, Νίκος Χρυσομάλης, υποστήριξε ότι «το πρόβλημα είναι βαθύ και το βρήκαμε μπροστά μας θυσιάζοντας 57 ψυχές στο βωμό του κέρδους.

Το κράτος είναι απόλυτα υπεύθυνο, που ξεπούλησε για ένα κομμάτι ψωμί το σιδηρόδρομο και τον επιδοτεί κιόλας.

Να ασχοληθούμε σοβαρά με το σιδηρόδρομο, που είναι μέσο μετακίνησης των λαϊκών και φτωχών στρωμάτων.

Τον κατάντησαν τρένο του τρόμου.

Να μην υπάρξει συγκάλυψη, η Δικαιοσύνη να αποδώσει ευθύνες παντού.

Πίσω από το έγκλημα υπάρχουν πολλοί και δεν έχουν πολιτική απόχρωση».


Ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία – Πράσινη Λύση», Φίλιππος Γκανούλης, τόνισε ότι «η απαξίωση του σιδηροδρόμου είναι διαχρονική. Η ιδιωτικοποίηση που έγινε με τυμπανοκρουσίες δεν έλυσε τίποτα.

Χρειάζεται το κράτος ως δυνατός ελεγκτικός μηχανισμός να δουλέψει.

Απαρχαιωμένα συστήματα, ακατάλληλοι άνθρωποι οδήγησαν σε μια ανείπωτη τραγωδία.

Οι πολιτικές ευθύνες υπάρχουν για τη σημερινή κυβέρνηση, ενώ διαχέονται και στις προηγούμενες κυβερνήσεις, όπως και στη νοοτροπία στους εργαζόμενους του ΟΣΕ.

Η Δικαιοσύνη πρέπει να αποδώσει σύντομα τις ευθύνες και να ελεγχθούν πολλά και πολύ γρήγορα, ώστε να γίνει ο σιδηρόδρομος ασφαλής και βιώσιμος, τόσο για τον άνθρωπο, όσο και για το περιβάλλον».


Ο επικεφαλής της παράταξης «Πρώτη Δύναμη για τη Μακεδονία», Γαβριήλ Αβραμίδης, υπογράμμισε ότι «ήταν προδιαγεγραμμένο έγκλημα.

Τα παιδιά αυτά δολοφονήθηκαν. Το πολιτικό σύστημα και ιδιαίτερα η κυβέρνηση δεν γλιτώνουν. Υπήρξαν επανειλημμένες προειδοποιήσεις και δεν εισακούστηκαν.

Οι κυβερνητικές ευθύνες είναι απόλυτες και διαχρονικά υφίστανται για όσους κυβέρνησαν τη χώρα. Διαφθορά, συμφέροντα, μνημόνια οδήγησαν εδώ το σιδηρόδρομο.

Να αποδοθούν ευθύνες από τη Δικαιοσύνη. Η απόδοση σε πολιτικό επίπεδο θα γίνεις τις εκλογές. Οι ευθύνες είναι εγκληματικές».


Η επικεφαλής της παράταξης «Ανυπότακτης Δημοκρατικής Μακεδονίας», Δέσποινα Χαραλαμπίδου, επισήμανε ότι «το έγκλημα στα Τέμπη έχει παρελθόν και συνέβαλαν σε αυτό όλες οι κυβερνήσεις.

Ξεπούλησαν μπιρ παρά τον σιδηρόδρομο.

Η ευθύνη είναι στην ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου.

Ζητάμε δημόσιο, κρατικό, ενιαίο σιδηρόδρομο κι όχι κομμένο σε κομμάτια.

Ζητάμε απόδοση των διαχρονικών ευθυνών για τις ιδιωτικοποιήσεις, τιμωρία των ενόχων και στήριξη των οικογενειών των θυμάτων.

Είναι προκλητικό να ονομάζει ο πρωθυπουργός εργατοπατέρες τους συνδικαλιστές, όταν σε αυτό το δυστύχημα θρηνούν εννέα συναδέλφους τους».


Η περιφερειακή σύμβουλος της παράταξης «ΑΝΤΑΡΣΙΑ στην Κεντρική Μακεδονία», Λήδα Δώδου, υπογράμμισε ότι «το έγκλημα ήταν προδιαγεγραμμένο, διότι γνωρίζαμε όλοι την κατάσταση του σιδηροδρόμου, η οποία επιδεινώθηκε ραγδαία μετά την ιδιωτικοποίησή του.

Δεν είναι η κακιά η ώρα και χώρα, αλλά οι πολιτικές που δολοφονούν.

Φταίνε όλοι για το χάλι στο σιδηρόδρομο, που λειτουργεί βάσει κόστους – κέρδους.

Να αποδοθούν ευθύνες, που εκτείνονται σε βάθος χρόνου και αφορούν όλες τις κυβερνήσεις και τις διοικήσεις του ΟΣΕ.

Δημόσιες και με πολύ χαμηλό κόστος, ασφαλείς συγκοινωνίες για όλο το λαό».


Ο επικεφαλής της παράταξης «Βάνης Εγγύηση για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», Δημήτρης Βάνης, σημείωσε ότι «το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί αν λαμβάνονταν όλα τα δέοντα μέτρα.

Να ακούει η Πολιτεία την κοινωνία όταν επισημαίνει τα προβλήματα.

Η Πολιτεία αδράνησε και ιδού τα αποτελέσματα.

Υπηρεσίες, όπως οι μεταφορές, η υγεία, η παιδεία, το νερό, η ενέργεια πρέπει να βρίσκονται στα χέρια και στον έλεγχο του κράτους κι όχι να δίνονται σε ιδιώτες».

Χωρίς απώλειες στο δρόμο για τις εκλογές: Ετοιμάζει το ψηφοδέλτιό του ο Τζιτζικώστας!

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Οι καθρέφτες στα ασανσέρ δεν είναι για selfies αλλά για αυτόν τον λόγο

Υπάρχει λόγος που είναι εκεί αλλά όχι για αυτόν που συνήθως χρησιμοποιούνται στις μέρες μας Θα έχετε παρατηρήσει ότι σε κάθε ασανσέρ υπάρχει συνήθως ένας...

Άνοια: Η υψηλή πίεση συμβάλλει στην ανάπτυξή της – Τι έδειξε έρευνα

Ερευνητές εντόπισαν περιοχές του εγκεφάλου που επηρεάζονται από την υψηλή πίεση και σχετίζονται με την άνοια. Πως δημιουργεί βλάβη στη λειτουργία του. Ερευνητές εντόπισαν για...

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: Οι στημένες κατηγορίες για εσχάτη προδοσία και η συγκλονιστική απολογία του

Η απολογία του Γέρου του Μοριά που κάθε Έλληνας πρέπει να διαβάσει. Εσχάτη προδοσία Κολοκοτρώνη: Στις 20 Μαρτίου του 1834. Τότε ηταν που ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης παραπέμφθηκε σε δίκη...

Αρκούδα… Γουίνι έφαγε 40 κιλά μέλι και κατέστρεψε 15 με 20 μελίσσια στο...

Eίχε να εμφανιστεί περισσότερα από 10 χρόνια Αρκούδα… Γουίνι έφαγε 40 κιλά μέλι και κατέστρεψε 15 με 20 μελίσσια στο όρος Πάικο - Eίχε να...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Μπαχάρης Μπαχαρόπουλος: Καμία στόχευση, κανένας σχεδιασμός στην σημερινή δημοτική αρχή

Καμία στόχευση, κανένας σχεδιασμός για το πού θέλουμε να πάει ο δήμος Αμφίπολης. Θα έπρεπε τουλάχιστον να υπήρχε ένα είδος αυτοκριτικής για την απόλυτη...

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: Οι στημένες κατηγορίες για εσχάτη προδοσία και η συγκλονιστική απολογία του

Η απολογία του Γέρου του Μοριά που κάθε Έλληνας πρέπει να διαβάσει. Εσχάτη προδοσία Κολοκοτρώνη: Στις 20 Μαρτίου του 1834. Τότε ηταν που ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης παραπέμφθηκε σε δίκη...

Αναστασία: «Βοηθάω τους γονείς μου με τα χρήματα που βγάζω για να έχουν λιγότερα άγχη»

Για τον άγριο καβγά που είχε εκτυλιχτεί πέρυσι στα Mad VMA 2022, ανάμεσα στον Snik και τον Light, μίλησε η Αναστασία το βράδυ της...

Συνέχισε να διαβάζεις