Καθήκον της Μητρόπολης Σιδηροκάστρου να δημοσιοποιεί τα έσοδα και έξοδα της.

Καθήκον της Μητρόπολης Σιδηροκάστρου να δημοσιοποιεί τα έσοδα και έξοδα της.

Του Γιάντσιου Ιωάννη, κατοίκου Καμαρωτού

Η τριμηνιαία  «υποχρεωτική» καταβολή της εισφοράς από τις ενορίες της Μητρόπολης Σιδηροκάστρου (φαντάζομαι, με κάθε επιφύλαξη, και σ΄ όλη την Ελλάδα) και ο σκοπός αυτής της καταβολής.

 Είναι γνωστό σε κάθε ενορίτη ότι η κάθε ενορία (δηλαδή η εκκλησία του κάθε οικισμού) από το υστέρημα των ενοριτών, καταβάλει ως; Φόρο, ενίσχυση, παράδοση, δωρεά κλπ  δεν γνωρίζω ακριβώς τον λόγο, στο μητροπολίτη, στη μητρόπολη, το ποσό των 370 ευρώ περίπου σε 3 μήνες. Δηλαδή 1.480 ευρώ το έτος. Αυτό το ποσό είναι υποχρεωτικό. Κατόπιν υπάρχει μια σειρά από σιωπηλές αποφάσεις που τηρούνται με ευλάβεια από τους εκπροσώπους των ενοριτών. Όσο και αν προσπαθώ να μάθω γιατί, ενώ η κάθε εκκλησία είναι από το νόμο Ν.Π.Δ.Δ. και έχει νομική αυτοτέλεια καταβάλλονται σχεδόν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της κάθε εκκλησίας κανείς δεν μου δίνει μια καθαρή απάντηση παρά υπάρχει μια αιωρούμενη και αφηρημένη άποψη πως τα χρήματα τα θέλει η μητρόπολη για το έργο της. Διαβάζω στην ιστοσελίδα της μητρόπολη πως το κοινωνικό της έργο είναι το παρακάτω:

 Κοινωνικό έργο

   Γηροκομείον «Αγ. Νεκτάριος», Τ. Κ. 623 00 Σιδηρόκαστρο, τηλ. 23230-22.396. Κατασκηνώσεις, «Ο Απόστολος Παύλος», Τ. Κ. 623 00 Σιδηρόκαστρο, τηλ. 23230-22.781. Ορφανοτροφείο Θηλέων «Αγ. Ταβιθά», Τ. Κ. 623 00 Σιδηρόκαστρο, τηλ. 23230-22.335. Τράπεζα Τροφίμων και Αγάπης Ι. Ν. Ευαγγελιστρίας Σιδηροκάστρου

Τώρα γιατί δεν «επιτρέπεται» η κάθε εκκλησία να μπορεί να επιτελέσει το δικό της κοινωνικό έργο εντός στα όρια της ενορίας της που γνωρίζει ποιοι έχουν πραγματική ανάγκη και να βοηθήσει με το υστέρημα των ενοριτών, αυτούς τους αδυνάτους είναι ένα ζήτημα., διότι η εκκλησία όπως αναφέρουν τα ευαγγέλια δεν μπορεί να έχει σχέσεις οικονομικές και μάλιστα κέρδος παρά μόνο να βοηθάει τους ανθρώπους.

Αυτά λέει ο Χριστός:

 «Κα εσλθεν ησος ες τ ερν το Θεο, κα ξβαλε πντας τος πωλοντας κα γορζοντας ν τ ερ, κα τς τραπζας τν κολλυβιστν κατστρεψε κα τς καθδρας τν πωλοντων τς περιστερς,  κα λγει ατος· Γγραπται, οκς μου οκος προσευχς κληθσεται· μες δ ατν ποισατε σπλαιον λστν» (Ματθ. 21, 12-13).

    «ρατε τατα ντεθεν· μ ποιετε τν οκον το πατρς μου οκον μπορου» (Ιωάν. 2,16).

    Ο  Χριστός φέρθηκε με ανδρεία και αυστηρότητα στους εμπόρους, τους  κολλυβιστές και τους κερματιστές, για το εμπόριο που έκαναν  στο ιερό του ναού, διότι ήταν εμπόριο ανομίας και ασέβειας και προσέβαλλε τον οίκο του Πατρός του. Μετέβαλαν το ναό σε σπήλαιο ληστών , σε οίκο εμπορίου.

Ιδού τι μας λέει ο Κύριος στην επί του Όρους ομιλία: «ἐὰν ον προσφρς τ δρν σου π τ θυσιαστριον κκε μνησθς τι δελφς σου χει τι κατ σοφες κε τ δρν σου μπροσθεν το θυσιαστηρου, κα παγε πρτον διαλλγηθι τ δελφ σου, καί ττε λθν πρσφερε τ δρν σου» (Ματθ.5,23-24). Στο θυσιαστήριο, δηλαδή στο ναό του Θεού, διά της αυτοσυγκέντρωσης και της προσευχής  μπορούμε να  συναισθανθούμε την πτωχεία μας και να σπεύσουμε να επανορθώσουμε, για να έχουμε δικαίωμα συμμετοχής στο μέγα μυστήριο της θείας Ευχαριστίας.

Δεν μπορεί λοιπόν στο όνομα του Χριστού να μαζεύονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο και να μην γυρίζουν όλα στους ανθρώπους και συγκεκριμένα στους αδυνάτους. Ότι χρήματα μαζεύει η εκκλησία το μόνο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι τα επιστρέφει στους αδυνάτους της κάθε Ενορίας, εκεί που έχει πόνο, και πραγματική ανάγκη.

Με βάσει την διδασκαλία του Χριστού, ο ταπεινότερος όλων θα πρέπει να είναι αυτός που προσδιορίζεται ότι υπηρετεί τον Χριστό και μάλιστα σε οργανωτική μορφή εκκλησίας.  Για να αναλογιστούμε λίγο, ο Χριστός ζήτησε από τους πιστούς να οργανωθεί η εκκλησία (μιλάω για τη δίδασκε ο Χριστός) σε δομή ιεραρχική και ο επικεφαλής αυτής της δομής να έχει εξουσία και ο λόγος τους να είναι νόμος??

Διότι αν κάποιος νομίζει πως αυτά είπε ο Χριστός, τον προτρέπω να διαβάσει τα ευαγγέλια. Η διδασκαλία του Χριστού δεν είναι να «κλείνουμε» συμφωνίες για το μονοπώλιο των κεριών, αναλογιστείτε ότι «απαγορεύεται» σε κάθε εκκλησία να προμηθευτεί κεριά πέραν από αυτά που την προμηθεύει η μητρόπολη ακόμη και όταν μπορεί να τα βρει σε μισή τιμή. Η διδασκαλία του Χριστού είναι γεμάτη από ταπεινότητα και αγάπη.

Αυτό είναι το προτέρημα κάθε χριστιανού, πόσο δε μάλλον αυτοί που πήραν τις «φανταχτερές μαγκούρες, τις χρυσές αλυσίδες, τα μενταγιόν» οι κεφαλές της κάθε μητρόπολης που πρέπει να δίνουν πρώτοι το παράδειγμα τις ταπεινότητας και όπου τους καλούν να τρέχουν δίχως καταβολής εισφοράς.

Άραγε ο Άγιος Αθανάσιος που για να δείξει την ταπεινότητά του, την πίστη του γυρνούσε για χρόνια ολόκληρα με ένα χαλκά 10 κιλών βάρος. Σήμερα οι εκπρόσωποι της εκκλησίας γυρίζουν με χρυσά, (τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος), βέβαια υπάρχουν και οι ταπεινοί πχ ο μητροπολίτης Σιατίστων είναι ένας ενάρετος ποιμενάρχης που δεν γυρίζει με χρυσά.

Δεν είναι άμεσο καθήκον της κάθε μητρόπολης να δημοσιοποιεί τα έσοδα και τα έξοδα για την δική τους υποχρέωση ενώπιο του θεού και των ενοριτών; Εννοώ να μπορεί να έχει κάθε ενορίτης εύκολη πρόσβαση στην διαχείριση των χρήματα που Αμή τι άλλο δικά του είναι και δίνονται για την βοήθεια των ανθρώπων.

Related posts

Read previous post:
Είπαν…

Νίκος Φίλης «Δεν υπάρχει καμία συρρίκνωση του ολοήμερου» Τόσο άσχημα πάτε στα ...γκάλοπ; Τάσος Κουράκης «Εκλογές δεν πρόκειται να γίνουν»...

Close

Powered by e-vima.gr e-vima.gr e-vima.gr e-vima.gr e-vima.gr e-vima.gr