25/04/2024
13.7 C
Serres

Η καμπάνια «μένουμε σπίτι» είναι το δέντρο και όχι το δάσος – Ανάγκη για άμεση ρύθμιση του χώρου των ΜΜΕ

Array

Καλώς ή κακώς οι Κυβερνήσεις αποφασίζουν να ενισχύουν τα Μέσα Ενημέρωσης.

Το αν πρέπει ή δεν πρέπει είναι πολιτική απόφαση, όπως επίσης πολιτική απόφαση είναι η συνομολόγηση ότι ένα ΜΜΕ επιτελεί κοινωνικό λειτούργημα, άρα το Κράτος πρέπει να διασφαλίσει την επιβίωση του – το ορίζει άλλωστε και το Σύνταγμα.

Όμως η πολιτική απόφαση του τρόπου με τον οποίο θα γίνουν τα παραπάνω, είναι η μεγαλύτερη συζήτηση απ” όλες.

Δικαίως οι Κυβερνήσεις δέχονται επίθεση για τον τρόπο με τον οποίον διαρθρώνουν και  κατανέμουν την κρατική διαφήμιση; Εν μέρει ναι.

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

Γιατί εδώ και χρόνια λειτουργεί ένα πλήρες μπάχαλο στον χώρο του Τύπου, στον οποίο δεν τηρείται κανένα κριτήριο, στην πιστοποίηση της ύπαρξης των ΜΜΕ.

Τα έχουμε πει πολλές φορές και σε όλες τις Κυβερνήσεις, πως αυτό το χάος του «είσαι ότι δηλώσεις» που το καλλιεργούν οι ίδιες οι κυβερνήσεις, έχει τεράστιες συνέπειες όχι μόνο στον Μικρόκοσμο των Επιχειρήσεων των Μέσων, αλλά και στην κοινωνία. 

Παράγοντες – κριτήρια όπως τα παρακάτω, δεν λαμβάνονται καθόλου υπ” όψιν από τις κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα να γίνουν – και στην εν λόγω καμπάνια – στρεβλές επιλογές, να εκπονηθούν άστοχες στρατηγικές, να κλονίσουν το αίσθημα δικαίου, και τελικά να εγείρουν ερωτήματα περί «κολλητών». Κριτήρια όπως:

 – Η πιστοποίηση μιας Ιστοσελίδας ως ΜΜΕ.


 – Η εγκεκριμένη συμμετοχή της Ιστοσελίδας στο Μητρώο E-MEDIA του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 – Το ότι ακόμα και τα κριτήρια συμμετοχής στο εν λόγω Μητρώο είναι καθαρά γραφειοκρατικά και όχι ουσιαστικά, και το ότι δεν λαμβάνουν υπ” όψιν την τήρηση της δεοντολογίας.

 – Οι πωλήσεις των εφημερίδων βάσει φορολογικών παραστατικών

 – Η επισκεψιμότητα των Ιστοσελίδων βάσει Analytics


 – Ο αριθμός των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης κάθε Μέσου

 – Ο αριθμός των ασφαλισμένων στα Δημοσιογραφικά Ταμεία εργαζομένων κάθε Μέσου

 – Ο ετήσιος τζίρος κάθε Μέσου

 – Το αν ένα Μέσο έχει ανασφάλιστους εργαζόμενους, γεγονός που αποδεικνύεται εύκολα

 – Το αν μια εφημερίδα είναι πραγματική, ή τυπώνει 50 φύλλα σε φωτοτυπικό, μόνο και μόνο για να φιλοξενήσει τις διακηρύξεις του Δημοσίου.

 – Το αν ο Επιχειρηματίας του Μέσου έχει στο ιστορικό του, κακοδιαχείριση σε άλλα ΜΜΕ που κατείχε και επανεμφανίστηκε με άλλο σχήμα

 – Το αν ένα ραδιόφωνο ή μια τηλεόραση παίζει μόνο μουσική και τηλεμάρκετινγκ, ή αν παράγει πρωτογενές ενημερωτικό περιεχόμενο.

 – Το αν ένα Μέσο είναι εντάξει ως προς τις υποχρεώσεις του προς την Πολιτεία για την εκμετάλλευση συχνότητας (άλλο τεράστιο αρύθμιστο κεφάλαιο οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές άδειες)

Αν λοιπόν οι Κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν καμπάνιες εκατομμυρίων χωρίς να τους απασχολούν όλα αυτά τα ζητήματα (και ένα κάρο άλλα), δεν μπορεί να μη γεννιούνται ερωτήματα, και να μην υπάρχει κριτική από την κοινωνία. Ασχέτως βέβαια από την κριτική, το μείζον θέμα είναι το ότι οι Κυβερνήσεις επιλέγουν να διατηρούν «ξέφραγο αμπέλι» τον χώρο των ΜΜΕ, αφήνοντας αρύθμιστα όλα τα παραπάνω ζητήματα.

Πρέπει τέλος να γίνει σαφές, πως η μη ύπαρξη σοβαρού θεσμικού πλαισίου στα Μέσα, δημιουργεί θέματα με έναν πολύ μεγαλύτερο κύκλο χρήματος, που πολλές φορές είναι και μαύρος.

Συνεπώς η καμπάνια του «μένουμε σπίτι» είναι το δέντρο και όχι το δάσος.

Αναμένουμε λοιπόν να ασχοληθεί – επιτέλους – μία Κυβέρνηση σοβαρά με τα ΜΜΕ και το θεσμικό τους πλαίσιο.

Ο τελευταίος που το έκανε, ήταν ο Θοδωρής Ρουσόπουλος, Υπουργός Τύπου του Καραμανλή πριν 13 χρόνια, με τη Νομοθεσία του οποίου κινούμαστε ως σήμερα.

Μέχρι να βρεθεί ένας σοβαρός άνθρωπος να βάλει τάξη, η όποια αντιπαράθεση γίνεται, θα γίνεται για δημιουργία εντυπώσεων, και φυσικά όλα τα Μέσα θα δηλώνουν δυσαρεστημένα από τη «μοιρασιά».

Από το σάιτ e-ptolemeos.gr
https://e-ptolemeos.gr/i-kampania-menoyme-spiti-einai-to-den/?fbclid=IwAR1_RrNxzt27faQTaCNxaKv3Jsw1CDwKFMnh9zESqd73s3g1vbZrQsoqWD8

Διαβάστε επίσης για τον ΟΑΕΔ:

Πηγή:e-ptolemeos

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Η «Αντιγόνη» από το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών «Ταξιδεύει» στο Γάζωρο

Το αριστουργηματικό έργο του Σοφοκλή  «ΑΝΤΙΓΟΝΗ», θα παρουσιάσει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών αύριο Παρασκευή στο ανοιχτό θέατρο «ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ» στο Γάζωρο Σερρών. Το «χειροποίητο» αυτό θέατρο,...

13 ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών: Αύριο η εκδήλωση «ΤΡΙΠΟΝΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»

Οι προγραμματισμένες αθλητικές δράσεις θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 26 Απριλίου 2024 και ώρες 09.30 π.μ. -12.30 μ.μ. στο 13ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών.  Στο Εκπαιδευτικό Αθλητικό...

Πολιτιστικός πόλος η Πινακοθήκη «Κωνσταντίνος Ξενάκης» για την εκπαιδευτική κοινότητα

Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Πινακοθήκη «Κωνσταντίνος Ξενάκης» αποτελεί πολιτιστικό πόλο στην πόλη των Σερρών και οι επισκέψεις μαθητών συνεχίζονται καθημερινά.  Το πρωί της Τετάρτης 24...

Αναμνήσεις γεμάτες νοσταλγία: Τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο 1...

Οι παλιοί πρόλαβαν τον εισπράκτορα μέσα στα λεωφορεία και το εισιτήριο μία δραχμήΌμορφη παλιά Αθήνα. Με άλλα δεδομένα και κανόνες. Με άλλες εικόνες. Τότε...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Συνταγή για νηστίσιμη καρμπονάρα

Αν νηστεύεις και αγαπάς τα ζυμαρικά, μια vegan καρμπονάρα είναι ιδανική. Χρόνος εκτέλεσης: 35 λεπτά Συστατικά 500 γρ. ζυμαρικά της αρεσκείας σου100 γρ. vegan μπέικον ψιλοκομμένο½ κ.γ....

Έρχεται η Ροζ πανσέληνος του Απριλίου – Πότε θα τη δούμε στην Ελλάδα

Αύριο Τετάρτη (24 Απριλίου 2024) στις 2:49 τα ξημερώματα θα κορυφωθεί η «ροζ πανσέληνος», γνωστή και ως «Πασχαλινό Φεγγάρι». Η ροζ Πανσέληνος ή αλλιώς η πανσέληνος...

Αφοί Ιωαννίδη: Νέα προωθητικά προγράμματα στα επαγγελματικά μοντέλα της Fiat

Η Fiat Professional σταθερά είναι πρωταγωνίστρια στις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς ελαφρών επαγγελματικών χάρη στην πλούσια γκάμα που διαθέτει. Ανακάλυψε τη νέα σειρά Fiat Professional...

Συνέχισε να διαβάζεις