25/04/2024
17.5 C
Serres

Καθηγητής ΑΠΘ: «Κανείς να μην ταξιδέψει με τρένο έως τον Αύγουστο που θα ολοκληρωθεί το έργο σηματοδότησης»

Array

«Αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν μείνει ως έχει, εγώ δεν δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανένα να ταξιδέψει», επισήμανε ο καθηγητής του ΑΠΘ.

«Αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν μείνει ως έχει, εγώ δεν δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανένα να ταξιδέψει», επισήμανε ο καθηγητής Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καραγιαννίδης, μιλώντας στο ERTNEWS TV και τους Κώστα Λασκαράτο και Γιάννη Μούτσιο, στη σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Ερωτηθείς για το τι σημαίνει να κινείται ένα τρένο με 250 – 300 χλμ./ώρα και τι πρέπει να έχει λάβει κανείς υπόψιν ως δικλείδα ασφαλείας, υπογράμμισε:

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι αδιανόητο το 2023 να υπάρχουν συρμοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα δίκτυο τμήματα του οποίου δεν έχει έχει ελλιπή έως καθόλου σηματοδότηση. Δεν αναφέρομαι για τηλεδιοίκηση. Αναφέρομαι απλά και μόνο για σηματοδότηση. Αν υπήρχε, σίγουρα oι πιθανότητες αποφυγής της τραγωδίας ήταν πολύ μεγαλύτερες, με την έννοια ότι θα είχαν ενημερωθεί οι μηχανοδηγοί προκειμένου να σταματήσουν τα οχήματα».

(…) Ο ίδιος διερωτήθηκε ακόμα: «Το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση -το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο- θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες το δίκτυο; Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία (…) Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο, αν είναι το δίκτυο ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει.


Ο κ. Καραγιαννίδης πρόσθεσε:

«Όταν στηριζόμαστε μόνο στον άνθρωπο, στο σταθμάρχη μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη. Επομένως, αν δεν υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος διασφάλισης αποφυγής του ατυχήματος, εγώ δεν θα έμπαινα στο τρένο.

(…) Αν πάτε στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ θα δείτε ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα έργα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του δικτύου. Και εγώ χρησιμοποιούσα το τρένο και οι δικοί μου χρησιμοποιούσαν το τρένο. Δυστυχώς όμως τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν. Και πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, στην Κίνα -όπου τα τρένα τρέχουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες- τα οποία έχουν εγκατασταθεί στη γραμμή και στους συρμούς, είναι από τα πιο προηγμένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

(…) Αυτή τη στιγμή υπάρχει το δίκτυο από Τιθορέα για Δομοκό, υπάρχει ένα βασικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Και είναι το μοναδικό τμήμα. Τα συστήματα αυτά, όταν αντιληφθούν ότι πρόκειται να συμβεί ατύχημα, για παράδειγμα, όταν αντιληφθούν ότι υπάρχουν τρένα τα οποία κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, αμέσως, είτε ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς -προκειμένου να σταματήσουν τα τρένα- είτε -στα καινούργια συστήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν- υπάρχει αυτόματη πέδηση.


«Τα τρένα στην Ελλάδα, σε επιπεδο ασφαλείας, βρίσκονται ανα τμήματα στο 1960»
(…) Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τμήματα του δικτύου τα οποία λειτουργούν με κανόνες ασφαλείας του προηγούμενου αιώνα, δηλαδή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, του 1960 – 1970. Δηλαδή, ο σταθμάρχης έπαιρνε τηλέφωνο τον επόμενο σταθμάρχη και συνεννοούνταν μεταξύ τους για το αν θα αφήσουν ένα τρένο – και τα γράφανε πάνω στα χαρτιά. Έγραφαν τις εντολές στα χαρτιά.

(…) Είμαι βέβαιος ότι εσείς θα νομίζατε ότι τα τρένα τα βλέπει κάποιος σε μια κονσόλα και βλέπουμε ακριβώς που είναι τα τρένα κλπ. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν γνώριζα. Αν το γνώριζα, δεν θα έμπαινα στο τρένο και δεν θα άφηνα και τους δικούς μου να μπουν στο τρένο.

(…) Αναφέρομαι σε θέματα ασφαλείας και όχι παντού, αλλά σε κάποια τμήματα. Για παράδειγμα, το τμήμα Πλατύ – Ειδομένη κλπ έχει από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας. Δεν είναι παντού.

Ως προς το πόσος χρόνος χρειάζεται για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, υπογράμμισε:

«Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλο τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο.

(…) Aυτά τα αυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης».

Ο ίδιος πρόσθεσε ακόμη: «Μαζί με όλη την Ελλάδα πενθεί και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχουμε έως τώρα έντεκα φοιτητές που έχουν χαθεί, δύο εκ των οποίων είναι από την Κύπρο. Δυστυχώς πρόκειται για τραγικές ημέρες»

Πέθανε γιατί ήθελε να διαβάσει: Κλαίει όλη η Λάρισα για την 21χρονη Κλαούντια που πέθανε στα Τέμπη – Η τραγική ειρωνεία που της στοίχισε

Πηγή:fumara

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Αυτοάνοσα: Τα γονίδια που αυξάνουν τον κίνδυνο – Γιατί οι περισσότεροι ασθενείς είναι...

Ποιες ομάδες γονιδίων πυροδοτούν την αυτοανοσία; Γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των ασθενών είναι γυναίκες; Η κυρία Ελένη Κομνηνού Ρευματολόγος και Διευθύντρια Κλινικής Αυτοάνοσων Ρευματικών...

Γιάννης Μηλιώκας : “Για το καλό μου” – Η ιστορία του τραγουδιού που...

“Είδα ένα κόσμο να γκρεμίζεται μπροστά μουείδα να γίνεται γιαπί η γειτονιά μουγια το καλό μου..” Ο Γιάννης Μηλιώκας δεν ήταν ποτέ ένας συνηθισμένος τραγουδιστής....

Η Μαίρη Συνατσάκη μίλησε για την πρώτη φορά που έκανε σεξ

Για την πρώτη της σεξουαλική εμπειρία μίλησε η Μαίρη Συνατσάκη στο νέο της βίντεο στο youtube. «Ήμουν 16,5 στα 17 και αισθανόμουν τρομερό felle pleasure...

Πώς να κάνεις τον τέλειο παγωμένο καφέ στο σπίτι και να σώσεις μια...

Ο καφές εκτός από το ρόφημα που μας ξυπνά κάθε πρωί, είναι και το ρόφημα που φέρνει τις παρέες πιο κοντά. Άμεσα συνδεδεμένος με μια...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Γιώργος Γεωργαντάς: Οι βασικοί πυλώνες στους οποίους πρέπει να δομηθεί η ενίσχυση της ΟΝΕ

Τους βασικούς πυλώνες, πάνω στους οποίους πρέπει να δομηθεί η ενίσχυση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης, στο πλαίσιο της μελλοντικής διεύρυνσης, των κοινωνικών δικαιωμάτων,...

Κώστας Μπούμπας: Να δικαιωθούν οι πολίτες για την αμαρτωλή ιστορία της ΑΕΠΙ

Αναλυτικά η ομιλία ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΕΡΡΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΟΥΜΠΑ ΓΙΑ ΤΟ σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού «Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης...

Έρχεται η Ροζ πανσέληνος του Απριλίου – Πότε θα τη δούμε στην Ελλάδα

Αύριο Τετάρτη (24 Απριλίου 2024) στις 2:49 τα ξημερώματα θα κορυφωθεί η «ροζ πανσέληνος», γνωστή και ως «Πασχαλινό Φεγγάρι». Η ροζ Πανσέληνος ή αλλιώς η πανσέληνος...

Συνέχισε να διαβάζεις