Για το αεροδρόμιο στο Καστέλι έπεσαν οι υπογραφές

Το κουδούνι για την επίσημη έναρξη της περιόδου παραχώρησης αναμένεται να «χτυπήσει», κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στις 8 Φεβρουαρίου 2020, στο πλαίσιο της περιοδείας του στο νησί.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 517 εκατ. ευρώ, πρόκειται να αντικαταστήσει το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο της χώρας, το «Νίκος Καζαντζάκης», που σήμερα ασφυκτιά κατά τους θερινούς μήνες.

Η επιβατική κίνηση υπερβαίνει τα 8,1 εκατομμύρια ετησίως.

Το νέο αεροδρόμιο θα συμβάλλει στην αποφυγή φαινομένων συμφόρησης και καθυστερήσεων, στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην ενίσχυση της ασφάλειας.

Επίσης, πρόκειται να διπλασιάσει τη δυναμικότητα εξυπηρέτησης επιβατών για την Κρήτη.

Ολόκληρη η ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή κατά τη διάρκεια της τελετής υπογραφής της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕΠ 

«Σήμερα είμαστε πραγματικά πολύ χαρούμενοι γιατί ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο ξεκινάει.

Το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, στην περιοχή του Καστελίου.

Ένα έργο πολύ σημαντικό για ολόκληρη την Κρήτη, αλλά και συνολικά για τον τουρισμό μας.

Η  Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αποτελεί σταθερό σύμμαχό μας στην προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει στο Υπουργείο, όχι μόνο σήμερα, αλλά και σε άλλες σημαντικές περιπτώσεις:

Στην κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε όλη τη χώρα, καθώς και σε ένα πρόγραμμα καίριων δράσεων για την οδική ασφάλεια.

Η συνεργασία μας είναι εξαιρετική και η συνεισφορά της πραγματικά πολύτιμη», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή υπογραφής της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕΠ, για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου του Ηρακλείου στην Κρήτη.

Υπέγραψαν τη δανειακή σύμβαση που αφορά στη συγχρηματοδότηση

Τη δανειακή σύμβαση που αφορά στη συγχρηματοδότηση – από πλευράς ΕΤΕΠ – της κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου του Ηρακλείου στην Κρήτη, ύψους 180.000.000 ευρώ, υπέγραψαν ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ. Andrew Mc Dowell και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ο οποίος, σε άλλο σημείο της ομιλίας του, αναφερόμενος στην πρόοδο της διαδικασίας του έργου, υπογράμμισε:

«Επειδή ξέρετε ότι πάντα θέλω να είμαι δίκαιος, η αλήθεια είναι ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε και αυτή το μερίδιό της στην πρόοδο της διαδικασίας του έργου.

Έφτασε στη συμβασιοποίησή του στις αρχές του ΄19.

Από τότε, όμως, λόγω λανθασμένων χειρισμών της, τέθηκε σε αμφιβολία το κατά πόσον θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕΠ.

Αυτό ακριβώς το πρόβλημα λύσαμε εμείς και φτάσαμε σήμερα στην υπογραφή της μεταξύ μας σύμβασης».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή:

«Σήμερα είμαστε πραγματικά πολύ χαρούμενοι γιατί ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο ξεκινάει. 

Το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, στην περιοχή του Καστελίου. 

Ένα έργο πολύ σημαντικό για ολόκληρη την Κρήτη, αλλά και συνολικά για τον τουρισμό μας.

Και το ξεκίνημα αυτού του έργου, είναι η δανειακή σύμβαση που υπογράψαμε σήμερα με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του. 

Καμιά φορά στη χώρα μας, κυβερνήσεις εξαγγέλλουν έργα ή και προχωρούν τις διαδικασίες τους, χωρίς να έχουν ξεκαθαρίσει το κρισιμότερο ζήτημα, τη χρηματοδότησή τους. 

Μια τέτοια περίπτωση ήταν και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, αλλά το πρόβλημα το λύσαμε ευτυχώς.

Επειδή ξέρετε ότι πάντα θέλω να είμαι δίκαιος, η αλήθεια είναι ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε και αυτή το μερίδιό της στην πρόοδο της διαδικασίας του έργου. 

Έφτασε στη συμβασιοποίησή του στις αρχές του ΄19.

Από τότε, όμως, λόγω λανθασμένων χειρισμών της, τέθηκε σε αμφιβολία το κατά πόσον θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕΠ.

  Αυτό ακριβώς το πρόβλημα λύσαμε εμείς και φτάσαμε σήμερα στην υπογραφή της μεταξύ μας σύμβασης.

Μια τέτοια σημαντική μέρα, οφείλουμε να κάνουμε μια αναδρομή στο πώς φτάσαμε ως εδώ.

Γιατί το κράτος έχει συνέχεια, δεν πρέπει ποτέ να το ξεχνάμε αυτό. 

Τον Αύγουστο του 2009 ξεκίνησε η διαδικασία δημοπράτησης του έργου, με το μοντέλο της Σύμβασης Παραχώρησης.

Ο διαγωνισμός, μετά από ορισμένες αναβολές, διεξήχθη τελικά τον Οκτώβριο του 2011 και απέβη άγονος. 

Το έργο δημοπρατήθηκε εκ νέου το Μάιο του 2014.

Η υποβολή των προσφορών προγραμματίστηκε για τον Οκτώβριο του 2016 και τελικά, μετά από κάποιες καθυστερήσεις, υπογράφτηκε όπως είπαμε η Σύμβαση Παραχώρησης και κυρώθηκε από τη Βουλή με το ν. 4612/2019.

  Μετά καθυστέρησε η έναρξή της για τους λόγους που προανέφερα και τελικά σήμερα, είμαστε εδώ και κάνουμε αυτή τη μεγάλη αρχή. 

Με την  υπογραφή της Δανειακής Σύμβασης, ξεκινά άμεσα η υλοποίηση ενός έργου με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα για την Κρήτη, αλλά και γενικότερα για την Εθνική Οικονομία.

  Πρόκειται για μία επένδυση κατασκευαστικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατομμύρια Ευρώ, εκ των οποίων το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει τα 180. 

Η σύναψη της δανειακής σύμβασης που υπογράψαμε σήμερα, σε αυτό ακριβώς το ποσό, 180 εκατομμύρια ευρώ, διασφαλίζει πλήρως τη χρηματοδοτική υποστήριξη του έργου από το Ελληνικό Δημόσιο.

Και βέβαια, η σύμβαση αυτή συνάπτεται με όρους απόλυτης διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. 

Πιο αναλυτικά, το έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του νέου αεροδρομίου, μέσω μίας 35ετούς Σύμβασης Παραχώρησης. 

Επίσης, το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή 24 χιλιομέτρων οδικών συνδέσεων, που θα παραδοθούν στο Δημόσιο μετά την ολοκλήρωσή τους.

Για να καταλάβουμε και με αριθμούς τη σημασία του, αρκεί να σας πω ότι το αεροδρόμιο Ηρακλείου αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου για την Κρήτη, με 8,1 εκ. επιβάτες το 2018.

Το νέο Αεροδρόμιο θα έχει μεγαλύτερο διάδρομο, ικανότητα εξυπηρέτησης περισσοτέρων επιβατών, περισσότερες θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη και σύγχρονες υποδομές υψηλού επιπέδου.

Επίσης, θα εγκατασταθεί σε αυτό ένα σύστημα προηγμένης τεχνολογίας, για τον έλεγχο επιβατών και χειραποσκευών.

Κι επιπλέον, θα έχει μεγαλύτερες δυνατότητες και δεν θα επιβαρύνει τη λειτουργία της πόλης του Ηρακλείου, αφού η θέση του θα είναι πλέον περίπου 30 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά.  

Το έργο θα δημιουργήσει άμεσα θέσεις εργασίας τονώνοντας την απασχόληση στο Καστέλι, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου.

Η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή το νέο Αεροδρόμιο, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε κρίσιμους τομείς, όπως είναι ο τουρισμός και γενικότερα οι υπηρεσίες.  

Με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου – όπως είναι αυτονόητο – θα κλείσει το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» που λειτουργεί σήμερα στο κέντρο του Ηρακλείου.  

Εδώ θέλω να πω ότι η αξιοποίηση αυτού του χώρου είναι υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου, και πρέπει να προετοιμαζόμαστε ήδη για αυτό.

Σε καμία περίπτωση δεν θα φτάσουμε σε εκείνη τη χρονική περίοδο, χωρίς να έχει προδιαγραφεί το πώς θα αξιοποιηθεί ο χώρος.

Δεν θα έχουμε επανάληψη του φαινομένου του Ελληνικού!

Θέλω να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου τον συνάδελφο Υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα

Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου τον συνάδελφο Υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και τον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννη Τσακίρη για την άψογη συνεργασία, όπως βέβαια και τον κ. Andrew McDowell, τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, για την οποία οφείλω να πω και το εξής:

Στην προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουμε βρει την ΕΤΕΠ σταθερό σύμμαχό μας όχι μόνο σήμερα, αλλά και σε άλλες σημαντικές περιπτώσεις:

Στην κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε όλη τη χώρα, αλλά και σε ένα πρόγραμμα καίριων δράσεων για την οδική ασφάλεια.

Η συνεργασία μας είναι εξαιρετική και η συνεισφορά τους πραγματικά πολύτιμη.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Διαβάστε επίσης εδώ: