Λευτέρης Αβραμάκης: Η ΝΔ ναρκοθετεί το όραμα της νέας γενιάς για μια καλύτερη ζωή

Kατηγόρησε την Υπουργό Παιδείας για το γεγονός ότι δεν γνωρίζει το ποσό της χρηματοδότησης της παιδείας ένα μόλις μήνα μετά την ψήφιση του προϋπολογισμού

Ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, σε ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στο Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις», κατηγόρησε την Υπουργό Παιδείας για το γεγονός ότι δεν γνωρίζει το ποσό της χρηματοδότησης της παιδείας ένα μόλις μήνα μετά την ψήφιση του προϋπολογισμού.

Κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι σταδιακά αναπτύσσει ένα σχέδιο υποβάθμισης συνολικά της δημόσιας και δωρεάν παιδείας πλήττοντας τα συμφέροντα της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.

Η μείωση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων μέσω ενός τιμωρητικού συστήματος αξιολόγησης όπου εάν τα πανεπιστήμια δεν επιτυγχάνουν τους στόχους των ειδικών κριτηρίων που θέτει η κυβέρνηση θα χάνουν το 20% των ούτως ή άλλως περιορισμένων πόρων τους θα τα αναγκάσει ή να κλείσουν ή να αναζητήσουν άλλους χρηματοδότες.

Η πολιτική αυτή θα προκαλέσει συρρίκνωση των πανεπιστημίων

Η πολιτική αυτή θα προκαλέσει συρρίκνωση των πανεπιστημίων, μείωση των φοιτητών και πολλαπλασιασμό των νέων που θα απευθύνονται στα ιδιωτικά κολλέγια αμφιβόλου ακαδημαϊκής υπόστασης.

Πρακτικά η κυβέρνηση επιλέγει να καταστρέψει το όραμα της νέας γενιάς για μια καλύτερη ζωή μέσω της παιδείας.

Όσοι μπορούν να χρηματοδοτήσουν ιδιωτικά την εκπαίδευση τους θα μπορούν να αποκτούν ανώτερη μόρφωση.

Οι υπόλοιποι θα υποχρεωθούν σε μια ζωή μικρότερων προσδοκιών. 

Η πρόθεση επίσης να αποκτήσουν δικαίωμα πρόσληψης ακόμα και στα δημόσια σχολεία ως δάσκαλοι και καθηγητές οι απόφοιτοι των ιδιωτικών κολλεγίων χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας έλεγχος για την ποιότητα των σπουδών τους και για το κατά πόσο έχουν την ικανότητα να ανταποκριθούν στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού προμηνύει την ραγδαία υποβάθμιση των δημόσιων σχολείων. 

Στερεί από χιλιάδες νέους τη δυνατότητα να ενταχθούν δωρεάν σε ένα ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών

Η επ’ αόριστο αναστολή της έναρξης λειτουργίας των 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων σε όλη τη χώρα στερεί από χιλιάδες νέους τη δυνατότητα να ενταχθούν δωρεάν σε ένα ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών και να αποκτήσουν σύγχρονες δεξιότητες και παιδεία που θα τους επιτρέψει να εργαστούν και να ζήσουν καλύτερα.

Τα τμήματα αυτά που δεν επιτρέπει την λειτουργία τους η ΝΔ, συγκροτήθηκαν στη βάση των αποφάσεων των συλλογικών οργάνων των Πανεπιστημίων, καλύπτουν υπαρκτές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και της εθνικής οικονομίας και όμως η κυβέρνηση αρνείται την λειτουργία τους χωρίς πρακτικά κανένα επιχείρημα, μόνο και μόνο για να αυξηθεί η πελατεία των ιδιωτικών κολλεγίων, όπως ακριβώς έκανε και με τα διετή προγράμματα σπουδών που είχαν σχεδιαστεί και πάλι από τα πανεπιστήμια και των οποίων η χρηματοδότηση θα έπρεπε να προέχει έναντι της χρηματοδότησης για παράδειγμα της θεολογικής σχολής της Βοστόνης. 

Η κυβέρνηση αποκαλύπτει σταδιακά το σχέδιο της για τη μετάβαση σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα κυριαρχείται και θα καθοδηγείται από τις επιταγές της αγοράς.

Τα ιδιωτικά συμφέροντα και η εξυπηρέτησή τους είναι το κύριο μέλημα της ΝΔ.

Πρόκειται για ένα μοντέλο εκπαίδευσης που βρίσκεται σε αναντιστοιχία με τα συμφέροντα του ελληνικού λαού, προκαλεί διχαστικές λογικές και στοχεύει στην αναπαραγωγή ενός συστήματος ανισότητας.

Περιορισμένη και ακριβή πρόσβαση στη δημόσια παιδεία για τους πολλούς, καλύτερη μόρφωση και περισσότερες ευκαιρίες για τους λίγους.  

Η εκπαιδευτική κοινότητα, οι νέοι, οι γονείς, που δεν έχουν δώσει τη συναίνεσή τους σε αυτό το νεοφιλεύθερο σχέδιο υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας θα αντιδράσουν και θα ακυρώσουν στην πράξη τις ιδεολογικές εμμονές της ταξικά μεροληπτικής κυβέρνησης που αδιαφορεί για τα βασικότερα των κοινωνικών αγαθών, την δημόσια παιδεία και τη δημόσια υγεία. 

Διαβάστε επίσης εδώ:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here