19/04/2024
14.8 C
Serres

Κώστας Καραμανλής: Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τραίνα!

Array

Στην επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, καθώς και στη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή. 


Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Καραμανλής καταρχήν υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες.

Τόνισε ότι ο ΟΑΣΑ πρέπει πλέον να εκπονήσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική, μια συνολική μελέτη, ώστε να διαπιστωθεί η συγκοινωνιακή προσφορά ανάλογα με την επιβατική ζήτηση.

Επισήμανε μάλιστα ότι, ειδικότερα σε Ωρωπό και Μαραθώνα είναι άλλη η ζήτηση τους χειμερινούς και άλλη τους θερινούς μήνες. 

procredit bank serres epimelitirio


Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχει αστική σύνδεση με την κυκλική γραμμή 310 (Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Μάτι) με 17 δρομολόγια την ημέρα, και τη γραμμή 314 (Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας – Παλλήνη – Ραφήνα) με 37 δρομολόγια την ημέρα, επισημαίνοντας ότι έχει υπάρξει σημαντική αύξηση των δρομολογίων από το 2019.

Στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι θα επεκταθεί άμεσα η γραμμή 314 ώστε να φτάνει στη Νέα Μάκρη. 


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού και η εκπόνηση της μελέτης θα ξεκινήσει μέσα στο 2023. 



«Θα πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά τη δυνατότητα δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας», εκτίμησε επίσης ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας ότι ο συνδυασμός της επέκτασης των δρομολογίων που ανέφερε σήμερα, με την αναδιοργάνωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών και τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, θα δώσει λύσεις στη βόρεια Αττική.
 


«Μουντζούρης» Βόλου: Προτεραιότητα η ασφάλεια


Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το τραινάκι του Πηλίου.


Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι εάν χαρακτηριστεί ο λεγόμενος «μουντζούρης» ως ιστορική γραμμή και εξαιρεθεί από το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, δεν θα υπάγεται στις ίδιες προβλέψεις ασφαλείας με τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές. 


«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τραινάκι του Πηλίου.


Τις ίδιες προϋποθέσεις που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα – Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο.

Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, θα μεταβληθεί ποιοτικά η ασφάλεια για τους επιβάτες», τόνισε και πρόσθεσε:

«Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».


Ο κ. Καραμανλής εξήγησε άλλωστε ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία αφήνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν που θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές. 


«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον ‘‘Οδοντωτό’’ στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τραίνο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», σημείωσε. 


Ειδικότερα υπογράμμισε ότι με την ένταξη του τραίνου του Πηλίου στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) διασφαλίζεται ότι θα πραγματοποιούνται τα «minimum» δρομολόγια και ότι οι τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, ελέγχεται η ιδιωτική εταιρεία ότι θα εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα και εξασφαλίζονται οι μέγιστες δυνατές προδιαγραφές ασφαλείας.


Ο κ. Καραμανλής εξάλλου επισήμανε ότι και σε ευρωπαϊκές χώρες με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, επιδοτούνται ακόμη και βασικά δρομολόγια.


«Αυτή τη στιγμή έχοντας το ‘‘μουντζούρη’’ στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι: Καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να διαφωνήσετε πως αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον», δήλωσε. 


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στηλίτευσε μάλιστα την υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ.

«Ιδιωτικοποιήσατε τη Hellenic Train σε ένα βράδυ για 45 εκατομμύρια ευρώ και έρχεστε και μας κουνάτε το δάχτυλο. Λίγο έλεος σε αυτή την αίθουσα.

Οι δήθεν αριστεροί που θα τα κρατικοποιούσατε.

Τώρα θέλετε να πάει το τραινάκι στο Δήμο.

Ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα μία τέτοια σιδηροδρομική γραμμή από ότι μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του ΟΣΕ και μίας κρατικής οντότητας;»

Αναρωτήθηκε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση και τόνισε ότι με τη σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με τη Hellenic Train διόρθωσε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης – ξεπουλήματος του ΣΥΡΙΖΑ. 

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Μπέσσυ Μάλφα: Η τpuφερή εξоμоλόγηση για τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση – «Είναι ο άγγελóς...

Για τον λόγο που δεν την βλέπουμε στις μικρές μας οθόνες αλλά και για τον σύζυγό της, Γεράσιμο Σκιαδαράση μίλησε η Μπέσσυ Μάλφα στον...

Ο Σταμάτης Γονίδης φίλησε παθιασμένα στο στόμα τον Ζαφείρη Μελά

Ο Ζαφείρης Μελάς επέλεξε το νυχτερινό κέντρο όπου εμφανίζεται ο Σταμάτης Γονίδης, για να διασκεδάσει με τους φίλους του σε πρόσφατη έξοδο που έκανε. Ο τραγουδιστής κάθισε...

Σωτήρης Τσαφούλιας: Οι Έλληνες δεν είμαστε καλοί γονείς

Ο σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας βρέθηκε καλεσμένος στο «Καλύτερα Αργά» και μίλησε για τα επαγγελματικά του, την οικογένειά του αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες...

Ιωάννα Τούνη: «Δεν κατάλαβα, το κράτος θα ελέγχει και εμάς τους influencers;»

Στην κάμερα του Happy Day έκαναν τις νέες τους δηλώσεις η Ιωάννα Τούνη και ο Δημήτρης Αλεξάνδρου. Το ζευγάρι το βράδυ της Πέμπτης 18 Απριλίου έκανε τη νέα...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Γλυφάδα: Αυτοκτόνησε άνδρας – Χτυπούσε τη γυναίκα του και αυτοπυροβολήθηκε όταν έγινε αντιληπτός από την ΕΛΑΣ

Το επεισόδιο ήταν στην είσοδο της πολυκατοικίας, ενώ περιπολία της ΟΠΚΕ περνούσε από το σημείο - Πρόλαβε και κλείστηκε στο διαμέρισμα όπου αυτοκτόνησε Ο...

Δέσποινα Βανδή: «Χώρıσα τον Ντέμη επειδή ερωτεύτηκα. Όταν είδα τον Βασίλη είπα Χριστέ μου, πόσο όμορφος άντρας»

Η Δέσποινα Βανδή παραχώρησε μεγάλη συνέντευξη στο περιοδικό Down Town και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη μεγάλη αλλαγή στη ζωή της, στα παιδιά της και στον Βασίλη Μπισμπίκη....

Σοβαρό τροχαίο για τη Μαρία Αντωνα: Έπεσε με το αυτοκίνητό της σε γνωστό καφέ της Αθήνας

Αυτή η περίοδος φαίνεται πως δεν είναι και η καλύτερη για την Μαρία Αντωνά, αφού μετά τον χωρισμό της με τον Άρη Σοϊλέδη, με...

Συνέχισε να διαβάζεις