27/01/2023
6.2 C
Serres

Κώστας Καραμανλής: Συμπληρώνουμε ακόμη ένα κομμάτι στο “παζλ” των μεγάλων έργων στο Λεκανοπέδιο

Ένα ακόμη σημαντικό έργο για την Αθήνα μπαίνει στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει, αφού με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, μπαίνουν οι βάσεις για να αλλάξει ο συγκοινωνιακός χάρτης του Λεκανοπεδίου σύμφωνα με το Σερραίο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 550.000.000 € και θα ολοκληρωθεί σε 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, δηλαδή σε λιγότερο από 5 χρόνια. Με τη λειτουργία του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας από τις δυτικές συνοικίες (από το Ίλιον στην Ομόνοια, σε περίπου 20 λεπτά).

Ειδικότερα, αφορά στη δημιουργία υπόγειου δικτύου 4 χλμ. από την Ανθούπολη στον Άγιο Νικόλαο, με τρεις νέους σταθμούς. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς θα κατασκευαστούν επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση 1300 μ. περίπου βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1000 μ. βορειότερα του πρώτου.

Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον. Καθημερινά αναμένεται να μετακινούνται τουλάχιστον 51.000 επιβάτες.

Στη σύμβαση περιλαμβάνεται, επίσης, η μελέτη και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκίνητων, ο οποίος θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα και συνολική χωρητικότητα περίπου 150 ΙΧ οχημάτων, καθώς και η κατασκευή και ο εκσυγχρονισμός του Αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.

Σύμφωνα με την προκήρυξη η εκδήλωση ενδιαφέροντος του έργου ορίζεται για τις 28 Φεβρουαρίου 2023 και η αποσφράγιση των φακέλων συμμετοχής στις 6 Μαρτίου 2023.

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια:

Το Α’ στάδιο είναι η προεπιλογή-πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής.

Το Β’ στάδιο είναι η πρόσκληση υποβολής προσφορών και η ανάθεση του έργου.

Κώστας Καραμανλής: Συμπληρώνουμε ακόμη ένα κομμάτι στο “παζλ” των μεγάλων έργων

«Με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, κάνουμε το κρίσιμο βήμα για να υλοποιηθεί ένα έργο φιλικό προς το περιβάλλον, που θα συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και θα προσφέρει σε πάνω από 50.000 επιπλέον συμπολίτες μας μετακινήσεις με ταχύτητα, ασφάλεια και οικονομικά.

Έτσι, κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας και συμπληρώνουμε ακόμη ένα κομμάτι στο “παζλ” των μεγάλων έργων του Λεκανοπεδίου.

Γιατί δεν μένουμε μόνο σε αυτό.

Σύντομα “θα βγει στον αέρα” ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.

Επίσης, στην τελική ευθεία μπαίνει και ένα ακόμη έργο, το οποίο συζητείται πολλές δεκαετίες και επιτέλους θα δημοπρατηθεί: η λεγόμενη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω.

Ένα έργο, που θα φτάσει μέχρι την παλιά Εθνική Οδό με τρεις ανισόπεδους κόμβους, στο Σχιστό, στα Ναυπηγεία και στο Σκαραμαγκά.

Και βέβαια, η κατασκευή της επέκτασης της Λ. Κύμης που και αυτή θα ξεκινήσει ώστε να αποσυμφορήσει την βεβαρυμμένη κυκλοφορία και να δώσει λύση στα προβλήματα του Κόμβου Μεταμόρφωσης.

Συνεχίζουμε εντατικά και με συνέπεια, την υλοποίηση βήμα-βήμα του σχεδίου μας.

Μέσα σε 3,5 χρόνια καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα ύψους άνω των 10 δισ. ευρώ και να συμβασιοποιήσουμε έργα, σχεδόν, 5 δισ. ευρώ.

Το 2023 είναι η χρονιά κατά την οποία θα τρέξουμε ακόμη πιο γρήγορα τα μεγάλα έργα ώστε να ξεπεράσουμε ακόμα και τους στόχους που έχουμε θέσει».

Γιώργος Καραγιάννης: Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια 2 μεγάλα έργα Μετρό θα κατασκευάζονται ταυτόχρονα στην Αθήνα

«Προκηρύξαμε την Α Φάση του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον. Είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που 2 μεγάλα έργα Μετρό θα κατασκευάζονται ταυτόχρονα στην Αθήνα, αφού και οι εργασίες της νέας Γραμμής 4 προχωρούν ήδη με εντατικούς ρυθμούς.

Είναι ένα ακόμα εμβληματικό δημόσιο έργο που προχωρά η κυβέρνησή μας, που αποδεικνύει στη πράξη αφενός το ενδιαφέρον μας για την ανακούφιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική και αφετέρου την προσήλωσή μας στη προώθηση και ενίσχυση του δικτύου των Μέσων Μαζικών Μεταφορών ως τη μόνη υγιή και βιώσιμη λύση για μια νέα σύγχρονη πόλη που σέβεται το περιβάλλον και τους κατοίκους της».

Νίκος Κουρέτας: Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ συνεχίζει να μελετά και να δημοπρατεί νέες επεκτάσεις του δικτύου της σε Αττική και Θεσσαλονίκη

«Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ συνεχίζει να μελετά και να δημοπρατεί νέες επεκτάσεις του δικτύου της σε Αττική και Θεσσαλονίκη, παράλληλα με την υλοποίηση των μεγάλων έργων της.

Στο πλαίσιο αυτό και σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την ηγεσία του, μια νέα επέκταση προς τα δυτικά της πόλης των Αθηνών ξεκίνησε το δρόμο της προς υλοποίηση.

Τρεις νέοι σταθμοί θα ενταχθούν στο χάρτη από την Ανθούπολη μέχρι τον Αγ. Νικόλαο.

Παράλληλα θα επεκτείνουμε και θα εκσυγχρονίσουμε το αμαξοστάσιο του Ελαιώνα.

Το μετρό αναπτύσσεται με πρόγραμμα και ορθολογικό σχεδιασμό για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου.

Άλλωστε μια πραγματικά ‘‘έξυπνη πόλη’’ είναι αυτή που προσφέρει πράσινες, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές στους κατοίκους της».