18/04/2024
12 C
Serres

Κώστας Καραμανλής: Σε χρόνο ρεκόρ οι αυτοψίες στην Κρήτη

Array

Στις αποζημιώσεις των πληγέντων από τις πλημμύρες του περασμένου Οκτωβρίου – Νοεμβρίου στην Κρήτη, αλλά και στην υλοποίηση του έργου αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Σχετικά με τις αποζημιώσεις των πληγέντων στην Κρήτη ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι τα πλημμυρικά γεγονότα πραγματοποιήθηκαν Οκτώβριο- Νοέμβριο του 2020 (πλημμύρες και χαλαζοπτώσεις Οκτωβρίου – πλημμύρες Νοεμβρίου) και οι αυτοψίες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου ολοκληρώθηκαν σε χρόνο ρεκόρ μέχρι τις 23 Νοεμβρίου. Ανέφερε ότι εξετάσθηκαν συνολικά 874 κτήρια στο Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και το Λασίθι.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στη συνέχεια οι Δήμοι θα έπρεπε να στείλουν τα σχετικά έγγραφα στην Περιφέρεια Κρήτης και εκείνη με τη σειρά της να τα αποστείλει προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να προωθηθεί το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών. Τόνισε όμως ότι η διαδικασία αυτή από την Περιφέρεια και τους Δήμους ολοκληρώθηκε σχεδόν έξι μήνες μετά, και στις 31 Μαρτίου προωθήθηκαν και τα τελευταία στοιχεία από την Περιφέρεια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Επισήμανε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ήδη προβλέψει και συντάξει το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών, η οποία και δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο.

Τον Ιούνιο δημοσιεύθηκε και η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για τα κτήρια που επλήγησαν σε Ηράκλειο και Χανιά, και τον Ιούλιο η Υπουργική Απόφαση για τις προθεσμίες και τη διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή, αποπεράτωση και επισκευή των κτηρίων.

«Που ακριβώς έχει καθυστερήσει η Κυβέρνηση, όταν Περιφέρεια και Δήμοι έκαναν πάνω από πέντε μήνες να οριοθετήσουν τις περιοχές;» διερωτήθηκε συνεπώς ο κ. Καραμανλής.

Επισήμανε δε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εν τω μεταξύ ανανεώσει τις συμβάσεις του προσωπικού, που υπηρετεί στον Τομέα Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Χανίων.

Και αυτό προκειμένου να ελέγχονται ταχύτατα ως προς την πληρότητα οι αιτήσεις που υποβάλλονται και να γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε άμεσα να εκδοθούν οι σχετικές άδειες επισκευής και εγκρίσεις στεγαστικής συνδρομής.

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί 51 αιτήσεις για έκδοση άδειας επισκευής και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής, οι οποίες και θα ικανοποιηθούν άμεσα, καθώς ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία.

Στο ερώτημα γιατί δεν ακολουθήθηκε και στην περίπτωση της Κρήτης η διαδικασία που είχε εφαρμοστεί για την αποζημίωση των πληγέντων από τον «Ιανό», εξήγησε ότι αυτή η διαδικασία αφορά εξαιρετικές περιπτώσεις. Σημείωσε όμως ότι ενδεχομένως πρέπει αντί να νομοθετείται η εφάπαξ συνδρομή για ειδικές περιπτώσεις, να υπάρξει ένα γενικό πλαίσιο.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι έχουν ήδη ενταχθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έργα ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να διατεθούν στους πληγέντες Δήμους για την αποκατάσταση υποδομών, μεταξύ των οποίων και έργα ύδρευσης – αποχέτευσης, καθώς και αντιπλημμυρικά.

Καλό νερό – Τσακώνα

Σχετικά με την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα ο κ. Καραμανλής καταρχάς υπενθύμισε ότι το έργο αυτό είχε εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, στο πλαίσιο της οποίας είχαν προχωρήσει και εγκριθεί το 2013 – 2014 οι μελέτες για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με κεντρικό διαχωριστικό στηθαίο. Σημείωσε όμως ότι μετά την απένταξη υπήρχαν δύο επιλογές: Ή να γίνει δημόσιο έργο ή να κατατμηθεί, όπως είχε γίνει με το Πάτρα – Πύργος επί ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν έκανε το ίδιο εγκληματικό λάθος με το ΣΥΡΙΖΑ και δεν προχώρησε στην κατάτμηση, ενώ εκτίμησε ότι δεν είναι βέβαιο πως θα μπορούσε να γίνει ο αυτοκινητόδρομος ως «κλασικό» δημόσιο έργο, διότι, ένα έργο με τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και φόρτους δεν θα ήταν εύκολο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Επισήμανε ότι αντίθετα η Κυβέρνηση επέλεξε καταρχάς να λύσει το «γόρδιο δεσμό» του Πάτρα – Πύργος και εφόσον, όπως εκτίμησε, σύντομα θα δοθεί και το «πράσινο φως» από την Κομισιόν, θα μπορέσει να ωριμάσει και το έργο του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα, καθώς οι μελέτες του 2013 – 2014 πρέπει να επικαιροποιηθούν.


Διαβεβαίωσε δε ότι αφού κλείσει το «κεφάλαιο» Πάτρα – Πύργος, θα ανοίξει και το κεφάλαιο του δεύτερου έργου, με προτιμητέα λύση αυτή της ένταξης στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να αποκλείεται η δημοπράτηση του ως δημόσιο έργο, εφόσον πληρούνται οι δείκτες βιωσιμότητας και υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε αναλυτικότερα στο κατασκευαστικό κόστος του έργου, το οποίο κυμαίνεται στα 160 εκατομμύρια ευρώ, συν 30 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων.

Εξ ου και κατέληξε ότι με αυτά τα δεδομένα, και γνωρίζοντας τις απαιτήσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ρεαλιστική προσέγγιση για την υλοποίηση του έργου αφορά στην εξέταση της δυνατότητας επανένταξης του σε σύμβαση παραχώρησης.

Τόνισε δε ότι αφού λυθεί το ζήτημα με το Πάτρα – Πύργος, προτεραιότητα είναι η υλοποίηση αυτού του έργου, το οποίο θα ενισχύσει τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής, αλλά και την οδική ασφάλεια, που αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.


Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

«Δεν έχω υπομονή με τα παιδιά γι’ αυτό δεν έγινα μητέρα, προτιμώ να...

Η Ματίνα Παγώνη έδωσε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στην εκπομπή «Mega Καλημέρα» και αναφέρθηκε στην εξωτερική της εμφάνιση, στο φλερτ, στις αντιδράσεις του κόσμου σχετικά...

2o Premium Track Day of 2024 το Σαββατοκύριακο στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών

Δεκάδες θα είναι τα supercars κι αγωνιστικά αυτοκίνητα που θα βρίσκονται στο Αυτοκινητοδρόμιο  Σερρών, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 19-20 Απριλίου στο πλαίσιο του διήμερου 2ου Premium Track day που διοργανώνει...

Χατζηβασιλείου για την κρίση στη Μέση Ανατολή-Το Ιράν έσπασε ένα ταμπού δεκαετιών

«Με την επίθεσή του εναντίον του Ισραήλ, το Ιράν έσπασε ένα ταμπού δεκαετιών. Έκανε επίδειξη δύναμης αλλά με ένα ελεγχόμενο επεισόδιο. Ουσιαστικά, κλιμάκωσε στο...

Η Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Σ ζητά την καθιέρωση Θερινής Στολής & Απονομή Ηθικών Αμοιβών

Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Σερρών (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Σ.), ζητά την καθιέρωση θερινής στολής υπ' αριθμ. 9 (Ασκήσεων-Εκστρατείας) ενόψει θερινής περιόδου (06 Μαΐου 2024) και την...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Ανακοινώθηκε ο γάμος του αιώνα: Παντρεύεται ο Νίκος Αποστολόπουλος τον σύντροφό του, αuτός θα είναι ο κουμπάρος

Ο Νίκος Αποστολόπουλος σε νέες δηλώσεις του, μίλησε για τον επικείμενο γάμο του, τον οποίο αποκάλυψε πριν από μερικές εβδομάδες. Ο γνωστός σχεδιαστής μόδας, μεταξύ...

Ευρωεκλογές …

Γράφει ο Μάρκος Μπόλαρης - Λοιπόν , η Ευρώπη στρέφεται δεξιά ,  ισχυρίζεται ο δοκησίσοφος της παρέας, - Μα , δεν είναι ήδη δεξιά , ρωτά ο...

Γαρμπή για Ρομπέρτο Καβάλι: «Ήμασταν με το ελικόπτερό του και με φλέρταρε, ο Διονύσης δεν το ήξερε»

Η εξομολόγηση της Καίτης Γαρμπή για την σχέση της με τον Ρομπέρτο Καβάλι Με τον δικό της τρόπο αποφάσισε η Καίτη Γαρμπή να αποχαιρετήσει τον...

Συνέχισε να διαβάζεις