Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στις εργασίες του 2ου ετήσιου διεθνές συνεδρίου AgriBusiness Forum

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στις εργασίες του 2ου ετήσιου διεθνές συνεδρίου AgriBusiness Forum

Στις εργασίες του 2ου ετήσιου διεθνές συνεδρίου AgriBusiness Forum με θέμα “Το μέλλον του αγροδιατροφικού τομέα στην ψηφιακή εποχή” συμμετείχε  ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Ο κ. Κώστας Καραμανλής τόνισε στην εισήγησή του ότι ο αγροδιατροφικός τομέας συνιστά έναν από τους σημαντικότερους τομείς τόσο της ελληνικής όσο και της ευρύτερης  βαλκανικής και ευρωπαϊκής οικονομίας έχοντας ταυτόχρονα να αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις. 

Συγκεκριμένα ανέφερε:

Μια εκ των πλέον σημαντικών προκλήσεων αφορά στη μείωση των εσφαλμένων αντιλήψεων και στην εξισορρόπηση των εντάσεων μεταξύ της οικονομικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής διάστασης της βιωσιμότητας. 

Ή ακόμα καλύτερα, το πώς αυτές οι εντάσεις μπορούν να μετατραπούν σε συνέργειες.

Η σύγχρονη πραγματικότητα επιτάσσει ότι οι Ευρωπαίοι και Έλληνες γεωργοί οφείλουν να καταβάλλουν αυξημένες προσπάθειες για τη μείωση του περιβαλλοντικού και κλιματικού αντίκτυπου της δραστηριότητάς τους, παραμένοντας όμως παραγωγικοί και ανταγωνιστικοί και το κυριότερο διασφαλίζοντας με συνέπεια επαρκή, ποιοτικά και ασφαλή τρόφιμα για τους καταναλωτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Παράλληλα, η διατήρηση της γεωργικής δραστηριότητας συνδέεται με τη διατήρηση ζωντανών και αναπτυσσόμενων περιοχών της υπαίθρου, ενώ αντίθετα, η εγκατάλειψή της θα  είχε σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο όχι μόνο από κοινωνική και οικονομική, αλλά και από περιβαλλοντική άποψη.”

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνέχισε λέγοντας:

“Θέσαμε ως πρώτη προτεραιότητα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων οι οποίες στοχεύουν στη φροντίδα και την ανάπτυξη των αγροτικών περιοχών της ελληνικής υπαίθρου και κυρίως των απομακρυσμένων και μειονεκτικών περιοχών, με κύριο άξονα την αειφορική και ολοκληρωμένη ανάπτυξή τους. 

Στόχος μας είναι η υλοποίησή τους με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και η παράδοσή τους στο συντομότερο χρονικό διάστημα, με τη λιγότερη κατά το δυνατόν οικονομική επιβάρυνση.

Άλλωστε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι, το καθ ύλην αρμόδιο Υπουργείο που συνδυάζει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο το άμεσο με το μακροπρόθεσμο.

Την καθημερινότητα με την ανάπτυξη.”

Επίσης τόνισε ότι ήρθε η ώρα να πάρουμε και εμείς οι ίδιοι τις αποφάσεις μας για το πώς θέλουμε την αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα καθώς το στρεβλό μοντέλο που έχει στηθεί αποκλειστικά και μόνο γύρω από τις επιδοτήσεις, δεν μπορεί να έχει μεγάλο χρόνο ζωής. 

Για τις Σέρρες είπε συγκεκριμένα ο Κώστας Καραμανλής

“Στις Σέρρες έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε, με κυριότερο, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των αρδευτικών δικτύων.

Αλλά και τη συστηματική καθοδήγηση για να κάνουμε τα τοπικά προϊόντα  μας ΠΟΠ και ΠΓΕ και να αναδείξουμε τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα.”

Ο κ. Κώστας Καραμανλής στην ομιλία του αναφέρθηκε σε θέματα υποδομών και μεταφορών σε όλη την Ελλάδα και σε θέματα ανάπτυξης του Νομού Σερρών.

Συγκεκριμένα: 

  • Τα μεγάλα έργα για εμάς, δεν είναι εργαλεία υφαρπαγής ψήφων, ούτε εντυπωσιασμού και λαϊκισμού. Είναι εργαλεία ανάπτυξης. Δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και μία από τις βασικότερες δεσμεύσεις της κυβέρνησής μας είναι αυτή ακριβώς, να δημιουργήσουμε νέες δουλειές.
  • Ένας κρίσιμος παράγοντας για να ξεπεράσουμε την κρίση είναι ένα ισορροπημένο πρόγραμμα Υποδομών. Δημόσιο και Ιδιωτικό. Επενδύουμε στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, η οποία προσθέτει στο σύνολο της χώρας και όχι μόνο στα μητροπολιτικά κέντρα.
  • Κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση μία εξαιρετικά προβληματική κατάσταση σε πολλά κρίσιμα έργα, άλλα εκ των οποίων βρίσκονται βαλτωμένα σε κάποιο στάδιο της υλοποίησης και άλλα σε πιο πρώιμο στάδιο της διαδικασίας. Έργα όπως το Πάτρα – Πύργος, το Άκτιο – Αμβρακία και ο ΒΟΑΚ Έχουμε παραλάβει προβλήματα σύνθετα, τεχνικής φύσεως και πολύπλοκα, που δυστυχώς δεν μπορούν να λυθούν μέσα σε μια νύχτα.
  • Για να δοθεί η βέλτιστη λύση σε καθεμία από αυτές τις σύνθετες περιπτώσεις, απαιτείται εντατική μελέτη, σφαιρική αντιμετώπιση, συνεννόηση με την Ευρώπη και τελικά εύστοχες, ρεαλιστικές παρεμβάσεις. Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον -το συμφέρον όλων, όχι των λίγων- και ότι τα κρίσιμα αυτά έργα θα υλοποιηθούν. Και μάλιστα με υψηλή ποιότητα, το συντομότερο δυνατό και με όσο γίνεται μικρότερη επιβάρυνση των φορολογούμενων.
  • Είναι εξαιρετικά σημαντικό να ετοιμάσουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων, δηλαδή των έργων εκείνων που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας τα επόμενα χρόνια. Έργα που θα είναι πλήρως τεκμηριωμένα ως προς τη σχέση κόστους – οφέλους, τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητά τους. η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση.
  • Σχεδιάζουμε σε όλη την Ελλάδα, να λύσουμε τα ζητήματα για να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης. Να προχωρήσουμε γρήγορα έργα που υλοποιούνται, όπως το Νότιο τμήμα του Ε65.Να προχωρήσουμε στην υλοποίηση μιας σειράς έργων όπως το Ελευσίνα – Υλίκη, τις επεκτάσεις της Ιόνιας οδού με το Αγρίνιο και την Κακαβιά, «Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία», κ.λπ. Να ολοκληρώσουμε το σχεδιασμό και την υλοποίηση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και Αθήνα – Πάτρα.
  • Στις Σέρρες, την ολοκλήρωση της Περιαστικής Οδού Σερρών, από τον Ανισόπεδο Κόμβο σύνδεσής της με τον κάθετο Άξονα 60 της Εγνατίας Οδού, ως την περιοχή του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, καθώς και τον ευρύτερο προγραμματισμό για την υλοποίηση του Ε61 (Προμαχώνας – Σέρρες – Λιμάνι Καβάλας). επίσης, τη Σύνδεση της Βισαλτίας με Εγνατία Οδό. Και ειδικότερα, αφενός με το λεκανοπέδιο του Σοχού και του Λαγκαδά και αφετέρου με τη Θεσσαλονίκη, με εξαιρετικά ταχύτερες και ασφαλέστερες διαδρομές από τις υφιστάμενες.
  • Δίνουμε μεγάλη σημασία και στη συντήρηση του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου και έμφαση στις Κτιριακές Υποδομές της χώρας μας όπως Σχολεία, Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Δικαστικά κτίρια.
  • Προγραμματίζουμε, τη δημοπράτηση δέκα αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκ. €.
  • Στον τομέα των Μεταφορών, πρωταρχικό ρόλο έχει η επένδυση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές. ώστε να αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου. Οι επιχειρησιακοί στόχοι του περιγράφονται αναλυτικά στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και είναι ο σχεδιασμός, ο προγραμματισμός, η ανάθεση και η εκτέλεση έργων, μελετών και παροχής υπηρεσιών για τα έργα των αντιπλημμυρικών και εγγειοβελτιωτικών υποδομών αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Η παροχή τεχνικής συνδρομής σε οποιαδήποτε φάση εξέλιξης των αντιπλημμυρικών και εγγειοβελτιωτικών έργων, που εκτελούνται από άλλους φορείς, ύστερα από προγραμματική συμφωνία. Η σύνταξη προτάσεων για τη βελτίωση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. Η άσκηση τεχνικής εποπτείας, σε θέματα αντιπλημμυρικών και εγγειοβελτιωτικών έργων, στα εποπτευόμενα Νομικά Πρόσωπα.
  • Το υπουργείο έχει κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια για την άμεση βελτίωση των εγγειοβελτιωτικών δικτύων, ώστε να πετύχουμε την ορθολογική αξιοποίηση του νερού της λίμνης Κερκίνης, προστατεύοντας τον υδροβιότοπό της και διαφυλάσσοντας τον ιδιαίτερο οικολογικό και αντιπλημμυρικό χαρακτήρα της. Γιατί αν δεν το κάνουμε αυτό, είναι βέβαιο ότι στα επόμενα χρόνια ολόκληρη η πεδιάδα Σερρών θα πληγεί από λειψυδρία.
  • Δραστικά μέτρα περιορισμού της σπατάλης του νερού. Το νερό στα αρδευτικά δίκτυα πρέπει πλέον να διοχετεύεται σε ελεγχόμενους κλειστούς αγωγούς και να σταματήσει επιτέλους η τακτική τα έργα να σχεδιάζονται και να εκτελούνται ερήμην αυτών που τους αφορούν. Θα πρέπει να υπάρχει διασύνδεση των Υπηρεσιών με την αξιοποίηση των πολλών δυνατοτήτων που μας παρέχουν σήμερα οι νέες τεχνολογίες.
  • Οι προωθούμενες δράσεις στον τομέα των εγγειοβελτιωτικών έργων οφείλουν να υπακούουν στη λογική της ορθολογικής και περιβαλλοντικής διαχείρισης των υδάτινων πόρων και της προστασίας της υγείας των καταναλωτών. Και αυτά, πάντα στο πλαίσιο των κοινοτικών Οδηγιών.
  • Οι προτάσεις μας λοιπόν δεν μπορεί παρά να έχουν στόχο τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των ήδη λειτουργούντων αρδευτικών δικτύων καθώς και την αναζήτηση νέων υδατικών πόρων και τρόπων εξοικονόμησης νερού και δραστικού περιορισμού της κατασπατάλησής του.
  • Μόνο με κοινή προσπάθεια όλων μας μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος της ορθολογικής και αποδοτικής αξιοποίησης των κοινοτικών κονδυλίων προς όφελος του Νομού μας και της Πατρίδας γενικότερα. Κι αυτό δεν
  • έχει να κάνει ασφαλώς μόνο με το θέμα του νερού, αλλά και με κάθε μεγάλο θέμα που απασχολεί τον τόπο μας.

Διαβάστε επίσης: