Λευτέρης Αβραμάκης: Η κυβέρνηση θέλει να «πατάξει» την δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, με αφορμή
τις διαρροές της κυβέρνησης για τις αλλαγές που θέλει να φέρει στην Τριτοβάθμια
εκπαίδευση δήλωσε:

Λευτέρης Αβραμάκης: Η απέχθεια της ΝΔ για τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δεδομένη.

Πλέον όμως
είναι σαφές ότι επιθυμεί την περαιτέρω υποβάθμισή της, προκαλώντας αναίτια
προβλήματα και αγνοώντας συστηματικά τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν
στα σύνολό τους τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Το βασικότερο πρόβλημα των Ελληνικών
Πανεπιστήμιων είναι διαχρονικά η υποχρηματοδότηση, υποστηρίζει ο Λευτέρης Αβραμάκης.

Ιδίως την περίοδο 2010 – 2014 ,
αυτή μειώθηκε σημαντικά όπως και οι δαπάνες γενικά για την παιδεία.

Παρά την αύξηση
των δαπανών για την παιδεία και την τριτοβάθμια εκπαίδευση την περίοδο 2015 – 2019, η
χρηματοδότηση αυτή εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά του ευρωπαϊκού μέσου όρου
για τα δημόσια πανεπιστήμια.

Αποτέλεσμα αυτής της υποχρηματοδότησης είναι τα ελληνικά πανεπιστήμια να έχουν την
χειρότερη αναλογία φοιτητών ανά καθηγητή.


Λευτέρης Αβραμάκης: Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, στην
Ελλάδα σε έναν καθηγητή αναλογούν 38,7 φοιτητές και κατατάσσεται τελευταία στον
κρίσιμο αυτό δείκτη για της χώρες της Ευρώπης.

Πάνω από αυτή (2 η χειρότερη)
κατατάσσεται η Τουρκία με την αναλογία 25,1 ανά καθηγητή, ενώ ο μέσος όρος της ΕΕ των
27 είναι 15 φοιτητές/καθηγητή.

Στο θεμελιώδες αυτό πρόβλημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η κυβέρνηση επιλέγει όχι
να αυξήσει τη χρηματοδότηση ώστε να προσληφθούν στα πανεπιστήμια περισσότεροι
καθηγητές πανεπιστημίου περιορίζοντας και το λεγόμενο braindrain, αλλά να μειώσει τους
φοιτητές.


Λευτέρης Αβραμάκης: Η επαναφορά των βάσεων εισαγωγής και διάφορα άλλα σενάρια που έχουν δει
το φως της δημοσιότητας μέσω διαρροών, αποσκοπούν στη μείωση των νέων που θα
αποκτήσουν ανώτερη μόρφωση.

Μια τέτοια εξέλιξη, ναρκοθετεί το μέλλον της χώρας μας, αφού είναι σαφές ότι όσο
αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων με τριτοβάθμια εκπαίδευση σε μια κοινωνία τόσο
αυξάνεται τελικά και ο πλούτος αυτής της κοινωνίας.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με όλες τις
μελέτες ανά τον κόσμο, το επίπεδο μόρφωσης μιας κοινωνίας αντικατοπτρίζει και την
ικανότητά της να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες που κάθε φορά διαμορφώνει η
τεχνολογική πρόοδος.

Με τη χώρα μας να θέλει να κάνει το ψηφιακό άλμα, να
εκσυγχρονιστεί και να αυτοματοποιηθεί, ο αποκλεισμός των νέων ανθρώπων από την
ανώτερη εκπαίδευση συνεπάγεται για τη μεγάλη πλειοψηφία ανεργία ή κακής ποιότητας
και αμοιβών θέσεις εργασίας.

Αντί όμως η κυβέρνηση της ΝΔ να θέσει ως προτεραιότητα για τη χώρα μας την ανάπτυξη
της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ξεκινώντας από το αυτονόητο, την πρόσληψη
περισσότερων καθηγητών στα Πανεπιστήμια, επιλέγει να δημιουργήσει νέο σώμα
πανεπιστημιακής αστυνομίας, ανέφερε ο Λευτέρης Αβραμάκης.

Αντί για προσλήψεις ακαδημαϊκών επιλέγει τις προσλήψεις αστυνομικών στα
Πανεπιστήμια.»

Δείτε ακόμα