19/04/2024
14.9 C
Serres

Για την λειτουργία και την συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης: Εγκρίθηκε ο διαγωνισμός για το Φορέα Λειτουργίας

Array

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκινά το διαγωνισμό για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μετά και τη σχετική σημερινή έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.

Η Σύμπραξη θα αφορά στη Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί.

Η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, ενώ ο κίνδυνος διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς καμία ευθύνη και πρόσθετο κόστος να βαρύνει το Δημόσιο.

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.

Επόμενο βήμα είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε: 

«Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα για την πορεία υλοποίησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς εγκρίθηκε ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για την ίδρυση του Ιδιωτικού Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης. Επιλέγουμε να προχωρήσουμε με αυτό τον τρόπο ο οποίος μας προσφέρει αυστηρό χρονικό ορίζοντα και κλίμακα κόστους σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης, ενώ η αμοιβή του αναδόχου θα συνδέεται με την ποιότητα των υπηρεσιών.

procredit bank serres epimelitirio

Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε επί μακρόν στο γεγονός ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση, που έλεγε ότι θα ξεκινούσε το Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν είχε κάνει απολύτως τίποτε, ούτε σ’ αυτόν τον τομέα: στο φορέα λειτουργίας του…

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του 2023, αλλάζοντας την εικόνα της πόλης, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φέρνοντας νέες θέσεις εργασίας. Στο τέλος του 2023 θα διαψεύσουμε στην πράξη τις δυνάμεις της ακινησίας».

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:

«Από την πρώτη ημέρα δεσμευτήκαμε ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα πλήρες και λειτουργικό μετρό έως το τέλος του 2023. Η έγκριση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και απόδειξη της αποφασιστικότητάς μας να κάνουμε πραγματικότητα την υπόσχεσή μας στους Θεσσαλονικείς. Με πολλή δουλειά και ουσία κάνουμε τα βήματα που δεν είχαν γίνει για χρόνια». 

Μετρό Θεσσαλονίκης – Στοιχεία

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκινά βορειοδυτικά από το Νέο Σιδηροδρομικό σταθμό, και διασχίζοντας υπόγεια το κέντρο της, καταλήγει νοτιοανατολικά περιλαμβάνοντας 18 σταθμούς συνολικά, στην κεντρική γραμμή μήκους 9,6χλμ. και στην επέκταση προς Καλαμαριά μήκους 4,6 χλμ.

Σημειώνεται ότι, περίπου 360.000 επιβάτες αναμένεται να χρησιμοποιούν το δίκτυο σε καθημερινή βάση όταν θα λειτουργεί με τη μεγίστη χωρητικότητα.

Ήδη έχουν παραληφθεί και εκτελούν δοκιμαστικά δρομολόγια 18 υπερσύγχρονοι, driverless, συρμοί, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για την προμήθεια με επιπλέον 15 συρμούς.


Σχετικά με την πορεία του έργου, το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 85%. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%.



Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Ιωάννα Τούνη: «Δεν κατάλαβα, το κράτος θα ελέγχει και εμάς τους influencers;»

Στην κάμερα του Happy Day έκαναν τις νέες τους δηλώσεις η Ιωάννα Τούνη και ο Δημήτρης Αλεξάνδρου. Το ζευγάρι το βράδυ της Πέμπτης 18 Απριλίου έκανε τη νέα...

Ηχηρή «καμπάνα» του Τάσου Αρνιακού: «Θα πέσουν 60-80 τόνοι νερού ανά στρέμμα και...

Η προειδοποίηση του μετεωρολόγου για όσα ακολουθούν Ο Τάσος Αρνιακός αναφέρθηκε στις καιρικές συνθήκες, που θα ισχύσουν τις επόμενες 24 ώρες στην χώρα μας, τονίζοντας...

Ανάκληση για επικίνδuνο προϊόν από ράφια καταστημάτων – Μπορεί να εκpαγεί

Ανακαλούνται από τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας «Lenovo USB-C laptop power bank» λόγω κινδύνου ανάφλεξης. Ειδικότερα, η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας ανακοινώνει ότι η εταιρεία LENOVO Inc....

Βαρβάρα Μητλιάγκα: Φτάνει ο λαϊκισμός που τόσο κόστισε στην κοινωνία και την πατρίδα...

Καλώς ή κακώς προχθές στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών παραβρέθηκαν κάποιοι από τους πρώην συμβασιούχους COVID για τους οποίους δεν παρατάθηκε η σύμβαση και έπαψαν να είναι...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Ερώτηση Μπούμπα για την αύξηση την τιμής των διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών

Ερώτηση του Κωνσταντίνου Μπούμπα , Βουλευτή Σερρών προς τον Υπουργό Μεταφορών για την Αύξηση την τιμής των διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών Αναλυτικά η ερώτηση του...

Έκανε μεροκάματα εκτός υπηρεσίας για να τα βγάλει πέρα – Θρήνος για τον 31χρονο αστυνομικό που σκοτώθηκε στο Πασαλιμάνι

Ο Αγαθάγγελος Παπαδόπουλος υπηρετούσε στην ομάδα ΔΙΑΣ Νοτιοανατολικής Αττικής – Το φορτηγό στο οποίο βρισκόταν καταπλακώθηκε από μπάζα Ένας 31χρονος αστυνομικός, ο οποίος ήθελε να συμπληρώσει...

Γονιμότητα: Αυτός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της κινητικότητας και της ποιότητας των σπερματοζωαρίων

Οι υψηλότερες θερμοκρασίες που έκαναν ήδη την εμφάνισή τους αποτελούν ένα «καμπανάκι» ότι η κλιματική αλλαγή είναι εδώ, επηρεάζοντας εκτός των άλλων και την...

Συνέχισε να διαβάζεις