Μάρκος Μπόλαρης: Αντί Θρήνου τον Ύμνον προσοίσωμεν … Δοξαστικό !

Μάρκος Μπόλαρης: Εκεί που ενώνεται η Ανατολή με τη Δύση, κι ο Βορράς με τον Νότο, στο σημείο που μιά θαλασσινή λωρίδα ορίζει την Ευρώπη από την Ασία,το πολιτικοστρατιωτικό αισθητήριο του Κωνσταντίνου πολεοδόμησε την Νέα Ρώμη,την Κωνσταντίνου Πόλιν.


Κριτής η Ιστορία , που δικαιώνει ή αφανίζει.


Με κριτήριο την ζωή , την δράση, τους κινδύνους, τις απειλές, τις νίκες, την ριψοκινδύνευση, το όραμα, την υλοποίηση του οράματος, την προέκταση στους αιώνες.


Τον κατέταξε η Ιστορία στους Μεγάλους κι η Εκκλησία στην σειρά των Ισαποστόλων, συν τη Μητρί Ελένη.


Από Κτίσεως του ωραίζοντος Κωνσταντίνου και γιά χίλιους εκατόν χρόνους της Ρωμιοσύνης Πρωτεύουσα, της Ελληνίδος γλώσσας αμπελώνας, της Ορθοδοξίας προπύργιον, των Τεχνών θεραπαινίδα και αρωγός.


Κι είναι η Πόλη Ιωάννου του Χρυσοστόμου και Γρηγορίου του Θεολόγου, Θεοδοσίου του Μεγάλου και Ιουστινιανού, Προκοπίου και Τριβωνιανού, Ανθεμίου και Ισιδώρου, Βελισσαρίου και Ναρσή, Ηρακλείου και Λέοντος, Φωτίου του Μεγάλου και Θεοδώρου του Στουδίτου, Νικηφόρου Φωκά και Ιωάννου Τσιμισκή, Βασιλείου του Β’ και Αλεξίου Κομνηνού, Μάρκου του Ευγενικού και Λουκά Νοταρά, Θεοδώρας και Ειρήνης, Θεοφανούς κι Ευδοκίας, Θεοδώρου του Μετοχίτη και Μαρίας των Μογγόλων, ….
τι πρώτον ;

Μάρκος Μπόλαρης: Κι είναι η Πόλη του απαράμιλλου κλέους των αιώνων του Ναού της του Θεού Σοφίας


Κι είναι η Πόλη του απαράμιλλου κλέους των αιώνων του Ναού της του Θεού Σοφίας, που αρχιτεκτονικά σχηματοποιεί την συγκατάβαση του Θεού, την ενσάρκωση Του, κι από κοντά οι επιβλητικοί Άγιοι Απόστολοι, η Παμμακάριστος, οι Άγιοι Σέργιος και Βάκχος, ο Παντοκράτορας, η του Στουδίου περίφημος Μονή,  και είναι η συνεχής έγνοια της Ωραιότητος, ωραιότητα που πρέπει σε Βασιλεύουσα Πόλη, στην αρχιτεκτονική και στην δόμηση, στη νωπογραφία του κύκλου διακόσμησης των Ναών, στην απαράμιλλη ποιότητα των ψηφιδωτών, στην επιβλητικότητα των ακαταμάχητων Τειχών, στην μεγαλωσύνη του Ιπποδρόμου, στο εξαίρετο σύστημα υδραγωγείων και στη μνημειακή κινστέρνα, στη μεγαλοπρέπεια του Μεγάλου Παλατίου


Κι είναι η Οικουμενικότητα της πολιτικής αντίληψης που εκπορεύεται από την Πόλη,
η περιπλοκότητα της υψηλής Διπλωματίας που ασκείται, η ισχύς από την διατήρηση του ισχυρότερου στόλου κι αντίστοιχου στρατεύματος, ο κυμματοθραύστης επελαυνόντων βαρβαρικών ορδών, η στέρεη επίγνωση του Κέντρου της Ορθοδοξίας κι η ευθύνη της διοργάνωσης των Οικουμενικών Συνόδων, η αποστολική δράση γιά τον εκχριστιανισμό λαών κι η ένταξή τους σε συνομοσπονδιακή σχέση με την Αυτοκρατορία.


Χίλιους εκατόν χρόνους
Πρωτεύουσα
Κι άλλους εξακόσιους τώρα εν Αιχμαλωσία !
Εν αιχμαλωσία μεν αλλά
Με την αξιοπρέπεια Γενναδίου του Σχολαρίου, με την επίγνωση και την υπερηφσνεια ότι οι αλώσαντες ούτε μιά στιγμή δεν κατάφεραν να ανταγωνιστούν , πολλώ δε μάλλον να ξεπεράσουν ..
Εν Αιχμαλωσία μεν αλλά με την Πρωτόθρονη και Πρωτεύθυνη Μεγάλη του Χριστού Εκκλησίαστους προμαχώνες, μαρτυρικώς.


Με τον Πατριάρχη κρεμασμένο ανήμερα του Πάσχα στην Κεντρική Πύλη των Πατριαρχείων.
Μας έλαχε τιμητικός κλήρος να είμαστε ναυβάτες στο συναρπαστικό ταξίδι του τρελοκάραβου του Οδυσσέα Ελύτη, της Ρωμιοσύνης, του Ελληνισμού.
Χρόνους μας ταξιδεύει δεν βουλιάξαμε, χίλιους καπεταναίους τους αλλάξαμε …
Τούτη τη μέρα σκύψτε να πάρετε νερό, ύδωρ αλόμενον αγιασμού, από τη Ζωοδόχο Πηγή στο Μπσλουκλή. Δροσιστείτε.

Γεμίστε τα παγούρια.
Συνεχίζουμε σε δύσκολους καιρούς.


Μήπως, αναρωτιέμαι, πότε ήταν εύκολοι …;


Οδοδείκτης στη διαχρονική μας πορεία και η ιστορία, η μεγαλωσύνη κι ο πολιτισμός κι οι θρύλοι της Πόλεως του Κωνσταντίνου, που ο Λαός την αφιέρωσε στην Μάννα του Χριστού, ψάλλοντας νικητήρια στην Υπέρμαχο, «Την Σήν Πόλιν Θεοτόκε» !
Γιαυτό τούτη τη μέρα την 29 του Μάη αντί Θρήνου τον Ύμνον προσοίσωμεν, Δοξαστικό Ύμνο !
Νικητήριο.
ΥΓ
Κι καυμένος ο νεοσουλτάνος θέλει, λέει, να πάει στην Αγιά Σοφιά να προσευχηθεί και να ευχαριστήσει γιά την Άλωση.


Εξακόσιους χρόνους μετά, με το σύμπλεγμα του παρείσακτου …


Δεν το ξεπέρασαν ! Ούτε πρόκειται.

* Ο Μάρκος Μπόλαρης διετέλεσε υφυπουργός εξωτερικών

Διαβάστε επίσης για τον Μάρκο Μπόλαρη: