Ο Κώστας Μπούμπας για την Αργία των Τριών Ιεραρχών

Ομιλία πραγματοποίησε ο Βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Μπούμπας στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων

Ομιλία πραγματοποίησε ο Βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Μπούμπας στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων «ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ , ΕΙΔΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ , ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» ( 2Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ)

Αναλυτικά παρουσιάζεται η ομιλία του Βουλευτή Σερρών κ. Μπούμπα.

Ακούσαμε τους φορείς με μεγάλη προσοχή και σίγουρα κατατέθηκαν και προτάσεις λογικής και προτάσεις καρδιάς.

Για να βγάλουμε ένα συμπέρασμα πρέπει να ακούσουμε διάφορους παράγοντες, να επεξεργαστούμε, να αποκωδικοποιήσουμε.

Το είπα και χθες, ότι ρόλος του πανεπιστημίου είναι να εξειδικεύει, χωρίς να χάσει όμως τις ανθρώπινες αξίες για τους αυριανούς επιστήμονες, που πρέπει να έχουν και ευαισθησία και γνώση και με τα συγκεράσουν  όλα αυτά. .

Διότι, αν έχουμε μια στείρα, εξειδικευμένη γνώση, δεν κάνουμε τίποτα σε αυτό που λέμε στο βωμό της κοινωνικής ευαισθητοποίησης.

Σίγουρα, οι φορείς που μίλησαν εδώ εκφράσαν και κάποιες ανησυχίες για τον εργασιακό τους βίο.

Είναι θεμιτό, γιατί όλοι θέλουν να έχουν καλές εργασιακές συνθήκες.

Δεν πρέπει να τα βάλουμε όλα στην ίδια μοίρα.

Ο όρος δάσκαλος είναι βαρύς.

Τι να το κάνω εγώ και τα πτυχία της πληροφορικής και το Know how που πρέπει να προσαρμοστούμε και να εναρμονιστούμε στις επιταγές των  καιρών, αν δεν έχουμε έξυπνους μαθητές και κατ’ επέκταση φοιτητές και κατ’ επέκταση αυριανούς πολίτες.

Θέλω, λοιπόν, να υπάρχει μια ευρεία σκέψη από πλευράς του δασκάλου.

Ναι μεν ο δάσκαλος να παίρνει πρωτοβουλίες, αλλά να ασκεί τα καθήκοντά του με αγάπη, με πειθώ, με μεταδοτικότητα.

Για αυτό πρέπει να του δώσουμε τα εχέγγυα.

Πάμε στα πανεπιστήμια.

Είναι και γεωχωρικό το θέμα.

Όλα τα πανεπιστήμια συνδράμουν και προσφέρουν στο αύριο και στο μέλλον, ως εκκολαπτήριο και φυτώριο για το ελληνικό κράτος, κατ’ επέκτασιν για την ανθρωπότητα.

Υπάρχει και το πρόβλημα ιδιαιτερότητας, όπως το πανεπιστήμιο Βορείου Αιγαίου έχει μια εθνική σημασία, όπως το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στη Θράκη, σε παραμεθόριες περιοχές, με τις δυσκολίες που παρουσιάζονται εκεί.

Ο κ. Στυλιανίδης καλά έκανε και είπε για τα ιδιωτικά κολέγια, ότι προ του 2008 ήταν σε ένα πλάνο εμπορευματοποίησης.

‘Άλλο η εμπορευματοποίηση, μακριά από τα ιδιωτικά κολέγια και άλλο το πανεπιστήμια και κολέγια σε κάποιες περιοχές, που συνδράμουν και ως οικονομικός πόλος έλξης. Αυτό μπορούμε να το κρύψουμε.

Υπάρχουν σήμερα σχολές που συνδράμουν οικονομικά  στις τοπικές κοινωνίες.

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος τώρα.

Για το θέμα έρευνας και τεχνολογίας, που είναι το αντικείμενο μας, θα έχουν υποχρέωση τα πανεπιστήμια να τα δίδουν αυτά στη δημοσιότητα;

Μπαίνουν στο χρονοντούλαπο κυρία Υπουργέ και κύριε Υπουργέ, αυτές οι έρευνες.

Πρέπει να τις ξέρει ο Έλληνας φορολογούμενος, να αποτελούν ένα μοχλό ανάπτυξης και ένα εργαλείο αυτές οι έρευνες.

Άρα, λοιπόν, στο φως οι έρευνες των πανεπιστημίων, όπως γίνεται σε άλλα κράτη, υποχρεωτικά και όχι στα συρτάρια.

Δεύτερον, η χρηματοδότηση θα γίνεται με βάση την ποσότητα των ερευνών ή την ποιότητα; Το ρητό λέει « ουκ εν τω πολλώ το ευ αλλά το ευ εν τω πολύ».

Θα δείτε ποιοτικά τι έχουν εκπονήσει τα πανεπιστήμια από τις έρευνες ή  θα το βάλετε ποσοτικά και αριθμητικά;

Τώρα για την Αρχή.

Για εμάς, ως ελληνική λύση, είναι ένα και το αυτό.

Δεν παίζει ρόλο πως θα αναγράφεται μια Αρχή, μια Αρχή ανεξάρτητη, διακομματική, πέρα από αποφάσεις που θα καθορίζει η εκάστοτε κυβέρνηση.

Το θέμα της παιδείας είναι και διαχρονικό και είναι σε ένα ευρύ φάσμα, που έχει να κάνει με το αύριο αυτού του τόπου.

Θέλω να πω και δύο λόγια για τη γιορτή των τριών ιεραρχών.

Για αυτό που είπατε κ. Στυλιανίδη, πάρτε μια απόφαση στη Ν.Δ., ή πάτε σε μια θρησκευτική γιορτή που θα περιλαμβάνει και τον εκκλησιασμό για αυτή την μέρα, προαιρετικά, ανάλογα με τα θρησκευτικά πιστεύω και την πεποίθηση του καθενός, άλλο αυτό.

Αλλά από τη στιγμή που ο μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Θεολόγος, ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, εμφανίζονται στην ιστορία από το Βυζάντιο, με την πρώτη γιορτή από το 1911 στο Καποδιστριακό, ως οι μεγάλοι ιεράρχες Θεολόγοι της Ορθοδοξίας.

Άκουσα χθες την κυρία υπουργό να λέει, θα γίνει μια ενημέρωση ιστορική, αν θέλετε και θρησκευτική, για τους τρεις ιεράρχες.

Δεν περιλαμβάνεται όμως ο εκκλησιασμός.

Πώς λοιπόν, το παιδί που φοιτά θα πάει για να ακούσει και το Τροπάριο στην Εκκλησία, όσοι θέλουν βέβαια, άλλο αυτό, που αναφέρεται στους Τρεις Ιεράρχες;

Πάρτε μια ξεκάθαρη θέση, στη Ν.Δ. και στο Υπουργείο, πώς αντιμετωπίζετε την αργία των Τριών Ιεραρχών.

Διαβάστε επίσης εδώ: