Ρουά ματ στη σκακιέρα Υποδομών & Μεταφορών

Η 8η του Φλεβάρη καθιερώνεται πλέον ως μια ιστορική για την Κρήτη ημέρα, καθώς τέθηκαν τα θεμέλια για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου

Γράφει ο Αλέξανδρος Α. Καραογλανίδης

Η 8η του Φλεβάρη καθιερώνεται πλέον ως μια ιστορική για την Κρήτη ημέρα, καθώς τέθηκαν τα θεμέλια για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, το οποίο θα αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας βάσει της επιβατικής κίνησης και το 2025 θα μπει και λειτουργικά στον χάρτη των διεθνών αερολιμένων. 

Η πλάκα θεμελίωσης του μεγάλου έργου τοποθετήθηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ενώ παρών ήταν και ο Γιώργος Περιστέρης (πρόεδρος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) που θα αναλάβει την κατασκευή και τη λειτουργία του αεροδρομίου, κατά παραχώρηση με την Ινδική εταιρία GMR Airports LTD, της οποίας ο πρόεδρος, μαζί με τον Ινδό πρέσβη, έδωσαν αμφότεροι το παρόν.

Αντιλαμβάνεται, εύλογα, κάποιος και το τεράστιο διπλωματικό και επιχειρηματικό άνοιγμα και κέρδος με την ινδική συμμετοχή στην κατασκευή του έργου, καθώς και την γεωπολιτική του σημασία, σε μια περίοδο αμείωτου ενδιαφέροντος στις διπλωματικές σχέσεις.

Με την θέση σε λειτουργία του αεροδρομίου, αυτομάτως η Ελλάδα γίνεται κόμβος στις αερομεταφορές της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Πρόκειται για μια επένδυση που ξεπερνάει το 1 δις. ευρώ (τα 180 εκατομμύρια προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που υπέγραψε προ ημερών), η οποία θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής του νησιού και πρόκειται να ‘’προσφέρει’’ περίπου 7.000 θέσεις μόνιμης εργασίας κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του αεροδρομίου, ενώ μέχρι και τα εγκαίνιά του θα έχει βρεθεί λύση για την αξιοποίηση του ‘’Νίκος Καζαντζάκης’’, ώστε να μην καταλήξουμε σε ένα νέο ‘’Ελληνικό’’. 

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, αντιλαμβάνεται κανείς το διακύβευμα του ‘’κολλήματος’’ που γνώρισε το έργο τα προηγούμενα έτη, καθώς και την σημερινή επιτυχία της θέσης του σε τροχιά δημιουργίας.    

Ωστόσο, η εξέλιξη των υποδομών της χώρας δεν σταματά εδώ.

Με δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα στην Κρήτη, με τον σχετικό διαγωνισμό να είναι προγραμματισμένος για το 2021.

Εντός έξι μηνών ,τόνισε, οι τελικές μελέτες για να εκδοθούν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα είναι έτοιμες, ενώ ξεκαθάρισε την πληρωμή διοδίων και για τους ‘’ντόπιους’’, σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία υποστήριζε την επιβολή διοδίων μόνο για τους τουρίστες, κάτι που φυσικά είναι αναληθές και αδύνατο να υλοποιηθεί, δείχνοντας  την πρωτοβουλία για την κατασκευή ενός τόσο σημαντικού έργου, χωρίς συγκεκριμένο και σταθερό πλάνο και έντονη την δόση του λαϊκισμού, προκειμένου να γίνει το έργο ένα επιχείρημα μιας ψηφοθηρικά στημένης πολιτικής ατζέντας και τίποτε παραπάνω. 

Πρόβλεψη υπάρχει επίσης, όπως δήλωσε, και για την αστική συγκοινωνία με την διενέργεια διαγωνισμού εντός τεσσάρων με πέντε μηνών, προμηθεύοντας έτσι με 750 λεωφορεία την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη (αρκετά εκ των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα).

Μέχρι τότε προανήγγειλε σοβαρή αναδιάταξη των υπαρχόντων δρομολογίων, ενώ αναφορικά με το μετρό επισήμανε τον κυβερνητικό στόχο της αύξησης των δρομολογίων.

Εν κατακλείδι, οι συντονισμένες προσπάθειες και στρατηγικές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δημιουργούν ένα κλίμα εμπιστοσύνης και σιγουριάς, όσον αφορά στην αναβάθμιση των κρατικών υποδομών, την  προσέγγιση ακόμα περισσότερων τουριστών, την βελτίωση της καθημερινότητας των ελλήνων πολιτών, την σωστή αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων υποδομών αλλά και τη σταθεροποίηση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας καθιστώντας την ισχυρή και δυνατότερη να αντιμετωπίσει τις ‘’προκλήσεις’’ σε έναν γεμάτο εξελίξεις και ενδιαφέρον διπλωματικό κόσμο του 2020. 

Ο Αλέξανδρος κατάγεται από τις Σέρρες και είναι φοιτητής στη Νομική σχολή του Α.Π.Θ.

Ασχολείται με την μελέτη και την ανάλυση νομικών, πολιτικών και αναπτυξιακών ζητημάτων κυρίως της διεθνούς και ευρωπαϊκής πολιτικής σκηνής.

Έχει συμμετάσχει και επιμορφωθεί σε συνέδρια και ημερίδες στο εξωτερικό και στην Ελλάδα σχετικά με τους σκοπούς και τη λειτουργία του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και τη σύγχρονη ομαλή αλληλεπίδραση των κρατών σε θέματα περιβάλλοντος, πολιτικής και οικονομίας και μιλάει αγγλικά.

Διαβάστε επίσης εδώ:


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here