Στη Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας μίλησε ο βουλευτής Σερρών Τάσος Χατζηβασιλείου αναφέροντας πώς «Η νέα γενιά θέλει τα Πανεπιστήμια χώρο διακίνησης ιδεών και γνώσεων, όχι χώρο βίας και λοστών»
Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της ομιλίας του βουλευτή Σερρών και Γραμματέα Διεθνών Σχέσεων της ΝΔ Τάσου Χατζηβασιλείου κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη Βουλή.
Ο βουλευτής αρχικά ξεκαθάρισε πως το νομοσχέδιο «έρχεται να δώσει λύση στο μόνιμο και δικαιολογημένο παράπονο της ακαδημαϊκής κοινότητας: τον κατακερματισμό των νομοθετικών ρυθμίσεων», προσθέτοντας ότι «επιτέλους διαμορφώνεται ένα νομικό πλαίσιο για τα σοβαρά ζητήματα που δεν επιλύονταν επί δεκαετίες».
«Το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο γίνεται εξωστρεφές και ανταγωνιστικό. Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από άλλα τμήματα. Έτσι, θα μπορούν να πειραματιστούν σε νέα γνωστικά πεδία», ανέφερε. Στις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ ότι τα βιομηχανικά διδακτορικά δήθεν αποτελούν νεοφιλελεύθερη επιλογή, ο κ. Χατζηβασιλείου απάντησε ότι «έρχονται, για να λειτουργήσουν ως γέφυρα μεταξύ ΑΕΙ και παραγωγής». Ακόμη, υπογράμμισε πως «στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών, η οποία θα προσμετράται πλέον κανονικά στη διαδικασία λήψης πτυχίου και δεν θα έχει διακοσμητικό ή εθιμικό χαρακτήρα».
Ο κ. Χατζηβασιλείου στη συνέχεια αναφέρθηκε στον εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ και απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, αναρωτήθηκε: «Έχετε μιλήσει ποτέ με έναν από τους χιλιάδες Έλληνες πτυχιούχους του εξωτερικού που έχουν ταλαιπωρηθεί με την αναγνώριση των τίτλων τους; Έχετε ακούσει για το Γολγοθά τους; Και μην πείτε ότι αυτά είναι παιδιά εκατομμυριούχων, διότι δεν θα σας ακούσει κανείς. Ποιον ενοχλεί το γεγονός ότι ο ΔΟΑΤΑΠ θα διεκπεραιώνει τις υποθέσεις εντός συγκεκριμένου διαστήματος»;
Απευθυνόμενος στους βουλευτές της αντιπολίτευσης, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων του ΣΥΡΙΖΑ που αποχώρησαν, ο Σερραίος βουλευτής ανέφερε: «Γιατί απορρίπτετε ένα πανεπιστήμιο καινοτόμο, όπου θα κυριαρχεί η διεπιστημονικότητα; Γιατί διαφωνείτε με την ελευθερία επιλογής μαθημάτων από άλλα τμήματα; Και γιατί απορρίπτετε ένα σύγχρονο πλαίσιο εκλογής και εξέλιξης των καθηγητών;».