Νέες ταινίες: Εφηβες αποφοιτούν, ο Νουρέγιεφ πετάει

Βοοksmart ★★★


ΚΟΜΕΝΤΙ (2019)
Σκηνοθεσία: Ολίβια Γουάιλντ
Ερμηνείες: Κέιτλιν Ντέβερ, Μπίνι Φέλντσταϊν, Τζέισον Σουντέικις


Μέσα στον καταιγισμό των εφηβικών ταινιών που γεμίζουν κυρίως τις πλατφόρμες αλλά και τις κινηματογραφικές αίθουσες τελευταία,

ελάχιστες ξεχωρίζουν πραγματικά από τον σωρό.

Οι έξυπνες ιδέες είναι λίγες και η πρωτοτυπία ακόμη λιγότερη σε ένα κορεσμένο είδος,

το οποίο όμως πάντα προσφέρεται για σύγχρονες διασκευές και ενορχηστρώσεις.

Μια τέτοια διευθύνει εδώ η γνωστή ηθοποιός Ολίβια Γουάιλντ,

στην πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα,

η οποία φέρει έντονη και τη γυναικεία ματιά της.

Πρωταγωνίστριες είναι η Εϊμι και η Μόλι, κολλητές φίλες και αριστούχες μαθήτριες,

οι οποίες βρίσκονται στο κατώφλι της αποφοίτησης από το λύκειο,

χωρίς όμως να έχουν ζήσει τις τρέλες της σχολικής ζωής.

Ωσπου συνειδητοποιούν πως όλη αυτή η αφοσίωση στα βιβλία ελάχιστα τις έχει βοηθήσει σε σχέση με τους πιο κοινωνικούς συμμαθητές τους και επιχειρούν να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο μέσα σε μια βραδιά έξαλλης (για τα δεδομένα τους) περιπέτειας.

Αντλώντας πολλά στοιχεία από το επιτυχημένο «Superbad»,

αλλά και τις ταινίες 24ώρου του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ,

το φιλμ τα μεταφέρει όλα στο κοριτσίστικο σήμερα κι εδώ έγκειται η όποια πρωτοτυπία του.

Γυρισμένο με χειμαρρώδη ρυθμό, το «Booksmart» ξεχειλίζει από εφηβικές ορμόνες

και δυναμισμό,

όχι όμως και από ξεγνοιασιά ή αθωότητα· εν έτει 2019 οι έφηβοι μοιάζουν μάλλον με 25άρηδες της περασμένης δεκαετίας,

τόσο σε επίπεδο εμπειριών όσο και κυνισμού,

με τον οποίο αντιμετωπίζουν τον κόσμο.

Φυσικά, επειδή εδώ έχουμε να κάνουμε με νεανική κομεντί, υπάρχουν ακόμη τα πάρτι,

η τρέλα και τα κάπως χοντροκομμένα αστεία,

τα οποία μετριάζονται πάντως από την,

ούτως ή άλλως, πιο κομψή θηλυκή ματιά.

Νουρέγιεφ: Το λευκό κοράκι ★★½


ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2018)
Σκηνοθεσία: Ρέιφ Φάινς
Ερμηνείες: Ολεγκ Ιβένκο, Ρέιφ Φάινς, Αντέλ Εξαρχόπουλος

Ο πιο σπουδαίος χορευτής όλων των εποχών βιογραφείται από τον  Ρέιφ Φάινς,

ο οποίος σκηνοθετεί και συμμετέχει σε δεύτερο ρόλο.

Το φιλμ δίνει έμφαση στα νεανικά χρόνια του Νουρέγιεφ και ιδιαίτερα στην περίοδο της φυγής του προς τη Δύση.

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Ολεγκ Ιβένκο,

επαγγελματίας χορευτής,

τα καταφέρνει καλά στον πρωταγωνιστικό ρόλο ερμηνεύοντας τον ενήλικο Νουρέγιεφ,

ο οποίος μετά τη διάκρισή του στα ρωσικά μπαλέτα ταξιδεύει για εμφανίσεις στο Παρίσι μαζί με τον υπόλοιπο θίασο.

Εκεί γοητεύεται από τον καινούργιο κόσμο που ανακαλύπτει και επιθυμεί να κάνει δεύτερη πατρίδα του,

αν και οι Σοβιετικοί αξιωματούχοι έχουν διαφορετική άποψη.

Ταυτόχρονα, σε εκτεταμένα φλας μπακ,

βλέπουμε σκηνές από την παιδική ηλικία του καλλιτέχνη.

Το ψυχροπολεμικό κλίμα και ο ρόλος του στη ζωή του Νουρέγιεφ μεταφέρεται αρκετά καλά –με τις υπερβολές του–,

ωστόσο η ταινία θα ήταν πιθανότατα αρτιότερη εάν έδινε περισσότερη έμφαση στην ίδια την προσωπικότητα του πρωταγωνιστή, που είναι και πιο ενδιαφέρουσα.

Το ψυχογραφικό πορτρέτο είναι εκεί,

παραμένει όμως ημιτελές και κάπως αμήχανο με κάποιες εξαιρέσεις,

όπως για παράδειγμα οι εξαιρετικές σκηνές όπου ο Νουρέγιεφ επισκέπτεται τα μουσεία,

«επικοινωνώντας» με τη σπουδαία τέχνη του παρελθόντος.

Οι Ανδρες με τα Μαύρα: Παγκόσμια απειλή ★★


Σκηνοθεσία: Φ. Γκάρι Γκρέι
Ερμηνείες: Κρις Χέμσγουορθ, Τέσα Τόμπσον, Λίαμ Νίσον
Πράκτορες εναντίον εξωγήινων

Το κωμικό franchise φαντασίας με τους μυστικούς πράκτορες που είναι επιφορτισμένοι με την επιτήρηση των εξωγήινων όντων επιστρέφει,

δίχως όμως τη διασκεδαστική παλαβομάρα του παρελθόντος.

Οι αγαπημένοι Γουίλ Σμιθ και ο Τόμι Λι Τζόουνς δεν είναι πια εδώ και τους νέους εξωγήινους κινδύνους καλούνται να αντιμετωπίσουν ο Κρις Χέμσγουορθ («Thor») με την ανερχόμενη Τέσα Τόμσον («Creed»).

Αυτή τη φορά, μάλιστα, η χειρότερη απειλή έρχεται μέσα από τους κόλπους της ίδιας της μυστικής υπηρεσίας.

Ανάμεσα σε κάποιες καλοστημένες σκηνές δράσης έχουμε μπόλικες άλλες λιγότερο επιτυχημένες, μαζί με μια γαρνιτούρα από κρύα αστεία και χιλιοειπωμένα κλισέ.

Επιπλέον, καλή και ορθή η εκστρατεία περί ισότητας των φύλων,

όμως όταν από τους «Ανδρες με τα Μαύρα» η μία είναι… γυναίκα,

τότε φλερτάρουμε επικίνδυνα με τα όρια της γελοιότητας.

Πόκεμον: Ντετέκτιβ Πίκατσου ★★½
Σκηνοθεσία: Ρομπ Λέτερμαν
Ερμηνείες: Ράιαν Ρέινολντς, Τζάστις Σμιθ, Μπιλ Νάι
Τα Πόκεμον ζωντανεύουν

Τα πολυαγαπημένα Πόκεμον των παιδιών επιστρέφουν κινηματογραφικά,

αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία του live-action.

Οταν ένας ντετέκτιβ της αστυνομίας εξαφανίζεται μυστηριωδώς,

ο νεαρός γιος του, μαζί με τον τετραπέρατο (και ομιλούντα) Πίκατσου,

κάνουν τα πάντα προκειμένου να εξιχνιάσουν την υπόθεση.

Στον δρόμο τους θα συναντήσουν μπόλικα Πόκεμον αλλά και μια σκοτεινή συνωμοσία,

η οποία θέλει να τα εκμεταλλευθεί για μοχθηρούς σκοπούς.

Η γλυκιά νοσταλγία για όσους έχουν μεγαλώσει με τη συγκεκριμένη «τρέλα» από την Ιαπωνία,

συμβαδίζει με μια καλοφτιαγμένη ταινία για παιδιά και νέους,

η οποία πάντως δεν έχει τίποτα πρωτότυπο.

Ο Ράιαν Ρέινολντς δίνει με τη φωνή του ζωντάνια και στυλ στον Πίκατσου,

ο οποίος μοιάζει και πιο ανθρώπινος από τους περισσότερους πρωταγωνιστές.

Θα θέλαμε, πάντως,

λίγο περισσότερη δράση και μάχες με τα θρυλικά «τερατάκια τσέπης».

Κολύμπα ή αλλιώς βυθίσου ★★½


Σκηνοθεσία: Ζιλ Λελούς
Ερμηνείες: Ματιέ Αμαλρίκ, Γκιγιόμ Κανέ, Βιρζινί Εφιρά
Σπορ ομαδική ψυχοθεραπεία

Ο Ζιλ Λελούς («Ετσι είναι η ζωή») σκηνοθετεί ένα all-star καστ Γάλλων ηθοποιών σε μια ιδιαίτερη κωμωδία,

η οποία γεννά το γέλιο μέσα από την… κατάθλιψη.

Μια παρέα ανδρών, που βρίσκονται γύρω (ή μέσα) στην κρίση της μέσης ηλικίας,

βρίσκει μια αρκετά ασυνήθιστη διέξοδο:

σχηματίζουν την πρώτη ανδρική ομάδα συγχρονισμένης κολύμβησης στη Γαλλία.

Στόχος τους να συμμετάσχουν στους Πανευρωπαϊκούς Αγώνες.

Η σκληρή προπόνηση αλλά και η ομαδική δουλειά που απαιτεί το σπορ είναι η δική τους ψυχοθεραπεία,

ο περισπασμός για να ξεφύγουν από τα διάφορα κοινωνικά, οικονομικά, ψυχολογικά και οικογενειακά προβλήματά τους.

Στην πορεία θα ανακαλύψουν αρκετά πράγματα για τον εαυτό τους και θα εκτιμήσουν καλύτερα τους γύρω τους,

σε ένα ευεργετικό ταξίδι. Κάποιες επαναλήψεις, πάντως,

θα μπορούσαν να λείπουν,

ενώ η μεγάλη διάρκεια περισσότερο επιβαρύνει παρά εμπλουτίζει το περιεχόμενο.

Εμείς…


Ανοίγει από απόψε ξανά τις πόρτες του ο ιστορικός διατηρητέος θερινός κινηματογράφος «Κάρμεν» (Κατεχάκη 37-39) στους Αμπελοκήπους.

Μετά 15 χρόνια σιωπής,

ο χώρος ανακαινίστηκε από τη Weirdwave,

η οποία τα τελευταία χρόνια έχει επίσης ζωντανέψει τους κινηματογράφους «Αστορ», «Ανδόρα» και «Στέλλα».

Βασικός στόχος, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, είναι «να εμπλουτίζει την πολιτιστική ζωή και να ομορφαίνει τα βράδια των Αθηναίων,

δίνοντάς τους τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τον εκλεκτό κατάλογο της Weirdwave και όχι μόνο».

Προαναγγέλλονται, επίσης, πρεμιέρες παρουσία καλλιτεχνών,

παιδικές παραστάσεις

και άλλες εκπλήξεις, ενώ η έναρξη θα γίνει με το γαλλικό «Ενα αγγελικό πρόσωπο».

Μέσα στο καλοκαίρι θα ακολουθήσουν ακόμα αφιερώματα στους Ινγκμαρ Μπέργκμαν και Μπερνάρντο Μπερτολούτσι.

…και οι άλλοι


Την άμεση εμπλοκή του στην επερχόμενη παραγωγή του νέου «Star Trek» επιβεβαίωσε ο Κουέντιν Ταραντίνο,

σκορπίζοντας, όπως είναι φυσικό, ενθουσιασμό στις τάξεις των φαν της σειράς.

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης που αυτές τις μέρες απαντά συνεχώς στα μίντια για την καινούργια του ταινία που παρουσιάστηκε στις Κάννες,

ανέφερε πως το σενάριο είναι ήδη γραμμένο διά χειρός Μαρκ Σμιθ («Η Επιστροφή») και περιμένει τις δικές του… σημειώσεις για να ολοκληρωθεί.

Επιπλέον αποκάλυψε –αν και δεν ήταν δύσκολο να το φανταστούμε– πως ένα «Star Trek» που θα φέρει

και τη δική του υπογραφή θα είναι σίγουρα ακατάλληλο για ανηλίκους.