Κίνηση Πολιτών γη & ελευθερία: Ο Αγωγός ΤΑΡ, ο ΠΟΣΕΙΔΩΝ και η α(να)σφάλεια των ανθρώπων

Κίνηση Πολιτών γη & ελευθερία: Ο Αγωγός ΤΑΡ, ο ΠΟΣΕΙΔΩΝ και η α(να)σφάλεια των ανθρώπων

Πριν μια βδομάδα στήθηκε –και καλώς- από δυνάμεις της Αστυνομίας και της  Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σερρών ολόκληρη επιχείρηση αποκλεισμού της περιοχής Αγίου Ιωάννη-Επταμύλων. 


Απομακρύνθηκαν τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου, εκκενώθηκαν  από πελάτες και προσωπικό τα καταστήματα της περιοχής και ζητήθηκε από τους κατοίκους να παραμείνουν εντός των οικιών τους, αποφεύγοντας  τη χρήση φωτιάς και αναπτήρων.
Μια διαρροή αερίου (προπανίου;) (σε δεξαμενή καταστήματος;) ήταν ο λόγος.



Στα τοπικά ΜΜΕ παίζει εδώ και καιρό  οδηγία των υπευθύνων του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ προς τους αγρότες:

«Αν ο αγωγός περνάει από το χωράφι σου, τηλεφώνησε πριν σκάψεις».


Σημειώνουμε ότι ο αγωγός περνάει από τη σερραϊκή γη σε βάθος μόλις ένα μέτρο και κάτι εκατοστά.

Οι συνειρμοί τρέχουν αβίαστα.

Αν ο κίνδυνος από την έκρηξη μιας μικρής δεξαμενής αερίου είναι τέτοιος, για την αντιμετώπιση του οποίου απαιτήθηκε –και ορθά- κινητοποίηση ενός μικρού στρατού και αυστηρότατα μέτρα ασφαλείας, τότε τι θα συμβεί σε περίπτωση που υπάρξει διαρροή ή ρήγμα στον διαμέτρου 1,20 μ. αγωγό φυσικού αερίου του ΤΑΡ, όταν αυτός τεθεί σε λειτουργία με το αέριο σε υψηλότατη πίεση και ταχύτητα ροής;


Και ποιος θα είναι τότε ο (υπ)αίτιος;


Μήπως ο κάποιος «απρόσεκτος» ή «ασυνείδητος» αγρότης, που δεν ενημέρωσε τον ΤΑΡ ότι πάει να οργώσει το χωράφι του, ή ο ΤΑΡ, που πέρασε σε τόσο μικρό βάθος από πυκνοκαλλιεργημένες εκτάσεις και δίπλα από χωριά και πόλεις, με το έτσι θέλω, περιφρονώντας τις υποδείξεις υπηρεσιών, πολιτών και κινήσεων για την επικινδυνότητα της μικρής υπογείωσης ;

Και φυσικά με την πρωταρχική ευθύνη των οργάνων της πολιτείας (κεντρικών κυβερνήσεων-Περιφερειακής/Τοπικής Αυτοδιοίκησης), που δεν έβαλαν απλώς πλάτη στο έργο της κοινοπραξίας, αλλά της παρέδωσαν γην και ύδωρ έναντι  τενεκεδένιων «ανταλλαγμάτων».



Ποιοι επιπρόσθετοι περιορισμοί και απαγορεύσεις θα χρειαστεί να επιβληθούν κατά τις δεκαετίες λειτουργίας του αγωγού;



Διπλασιάζοντας τώρα όλα αυτά τα προβλήματα, αφού ετοιμάζεται και το δίδυμο αδερφάκι του ΤΑΡ, ο αγωγός «ΠΟΣΕΙΔΩΝ», κατανοούμε το μέγεθος του κινδύνου που φυτεύεται κάτω από τα σπίτια, τα χωράφια και τα πόδια μας;

Και δεν μόνο ο κίνδυνος ατυχήματος (διαρροή – έκρηξη). Από την καθημερινή «ασφαλή» λειτουργία του Σταθμού Συμπίεσης  του ΤΑΡ θα εκπέμπονται αέριοι ρύποι (ΝΟx, CO2), που ο όγκος τους, σύμφωνα με το Τμήμα Περιβάλλοντος του Δήμου Σερρών/Οκτ 2013, ισοδυναμεί με την κυκλοφορία «1.060.000 αυτοκινήτων στη γύρω περιοχή για ένα έτος».)


Λαμβάνοντας, επίσης, υπόψη ότι η χώρα μας τελεί υπό την ασφυκτική «κηδεμονία» δανειστών και ΗΠΑ/ΝΑΤΟ, ότι οι πόλεμοι στην πολύ κοντινή μας Μέση Ανατολή στήνονται για τον έλεγχο των ενεργειακών πηγών (πετρέλαιο/φυσικό αέριο) και των δρόμων μεταφοράς τους (αγωγοί), σχηματίζουμε  πλήρη εικόνα περί του πόσο «κοινής ωφέλειας» είναι τα μεγάλα αυτά πρότζεκτ, που σχεδιάζονται και υλοποιούνται ερήμην των «ιθαγενών».



Και οι «ιθαγενείς» έχουν ή δεν έχουν λόγο;

Διαβάστε επίσης εδώ: