Σέρρες: Ξεκινούν τα διόδια!

Στο δρόμο Σερρών – Θεσσαλονίκης ξεκινούν τα διόδια!

Ξεκινά αύριο το πρωί η λειτουργία  του σταθμού διοδίων  στον κάθετο άξονα Λαγκαδά – Προμαχώνα στο ύψους του Στρυμονικού, που επηρεάζει καταλυτικά όλους τους Σερραίους, καθώς υποχρεούνται να πληρώνουν δύο ευρώ για το πήγαινε – έλα στην Θεσσαλονίκη

Σέρρες διόδια: Τιμές – κόστος διοδίων

Το κόστος διέλευσης για:

  • τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα είναι 0,70 ευρώ,
  • για τα ελαφρά οχήματα και τα Ι.Χ αυτοκίνητα 1,00 ευρώ,
  • ενώ για τα λεωφορεία και τα άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 2,50 ευρώ
  • και για φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες 3,50 ευρώ, πράγμα που θα επηρεάσει το κόστος των εμπορευμάτων, από και προς την Θεσσαλονίκη.

Αυξάνεται το κόστος των μεταφορών από και προς την Θεσσαλονίκη

Άλλος ένας σταθμός διοδίων προστίθεται από αύριο στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού. Πρόκειται για τον σταθμό διοδίων του Στρυμονικού, ο οποίος βρίσκεται στον οδικό άξονα Σερρών – Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε. κ. Κώστα Κουτσούκο, τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία τα δοκιμαστικά και από σήμερα τα διόδια θα τεθούν σε κανονική λειτουργία.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ το οποίο είχε εκδοθεί τον περασμένο Νοέμβριο τα κόστη διέλευσης είναι 0,70 ευρώ για τα δίκυκλα και 1 ευρώ για τα ΙΧ, σημαντικά μικρότερο, από το προηγούμενο, ενώ τα φορτηγά με λιγότερους από τέσσερις άξονες θα καταβάλουν τέλος διοδίου 2,50 ευρώ και αυτά με περισσότερους από τέσσερις άξονες 3,50 ευρώ.

Τα διόδια Σερρών αυξάνουν το κόστος μεταφορών από τη Βουλγαρία

Αξίζει να σημειωθεί ότι με τη λειτουργία των διοδίων στο Στρυμονικό, εάν συνυπολογιστούν και τα διόδια του Προμαχώνα, το κόστος της μετακίνησης των οχημάτων από και προς Βουλγαρία επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο, καθώς το σύνολο των διοδίων που πρέπει να καταβάλλουν οι οδηγοί προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση φθάνει τα 2,10 ευρώ για τα δίκυκλα, τα 3,00 ευρώ για τα ΙΧ και 7,50 ευρώ και 10 ευρώ αντίστοιχα για τα φορτηγά με λιγότερους ή περισσότερους από τέσσερις άξονες.

Αν προσθέσουμε και ότι έχουν προστεθεί εδώ και ένα περίπου μήνα και τα διόδια της Ασπροβάλτας, μετά την υπογραφή της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που περιελάμβανε και τα διόδια Ωραιοκάστρου, γίνεται αντιληπτό πως αυξάνεται σημαντικά το κόστος μεταφοράς προιόντων και προσώπων , από το Νομό Σερρών προς την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Έρχονται και άλλοι σταθμοί διοδίων

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μέσα στο επόμενο διάστημα θα τεθούν σταδιακά σε λειτουργία και άλλοι σταθμοί διοδίων.

Γιατί τόσα πολλά διόδια στην Ελλάδα;

Πάντως γίνεται αντιληπτό πως τα διόδια ξεκίνησαν σαν ένας φόρος, τον οποίο πληρώνανε οι κάτοχοι Ι. Χ. αυτοκινήτων, Λεωφορείων των ΚΤΕΛ, ταξί, φορτηγών όταν κυκλοφορούσαν στις Εθνικές Οδούς για τη συντήρηση του δρόμου

Βέβαια σήμερα τα διόδια πηγαίνουν για την αποπληρωμή του χρέους μας, όπως και τα παραχωρητήρια πηγαίνουν σε ιδιώτες.

H ουσία είναι πως δεν γίνεται πια καμιά κουβέντα για το κίνημα «Δεν Πληρώνω» που πριν πέντε με δέκα χρόνια, ζητούσε με μπροστάρη το ΣΥΡΙΖΑ, να καταργηθούν όλα τα διόδια της χώρας.

Μάλιστα ο ίδιος ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ τότε κ. Δημήτρης Παπαδημούλης είχε ζητήσει από την Κομισιόν να λάβει άμεσα μέτρα για να προστατέψει τους οδηγούς από την παράνομη υποχρέωση καταβολής διοδίων, καθώς και να υποδείξει όλα τα τμήματα του εθνικού δικτύου στα οποία εισπράττονται διόδια παρότι δεν ικανοποιούνται τα κριτήρια της κοινοτικής νομοθεσίας.

Μόνο που το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την απόφαση 690/2013 έκρινε πως μπορεί να γίνει παραχώρηση της κατασκευής και συντήρησης αυτοκινητοδρόμων σε ιδιώτες, όπως επίσης και η τυχόν αύξηση των εσόδων των παραχωρησιούχων από τον περιορισμό του φαινομένου της άρνησης και της αποφυγής καταβολής των διοδίων, δεν αναιρεί τον επιδιωκόμενο δημόσιο σκοπό.

Αρκεί το πρόστιμο να μην είναι δυσανάλογο προς τα μη καταβληθέντα διόδια.

Επίσης έκρινε πως η παραχωρήσεις δεν αντίκειται στο Σύνταγμα , όπως και η επιβάρυνση των χρηστών τμήματος του έργου με διόδια τέλη, που διατίθενται για τις ανάγκες του έργου.

Διόδια και μόνιμοι κάτοικοι δήμων

Επίσης με την ίδια απόφαση οι μόνιμοι κάτοικοι του όποιου Δήμου δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων για την χρήση του δρόμου.

Οπότε όλα όσα λέγονται και γράφονται για προσφυγές είναι στην ουσία για τα μάτια του κόσμου, καθώς η εξουσία του παραχωρησιούχου περί καθορισμού των διοδίων και των θέσεων των σταθμών διοδίων, δεν αντίκειται στο άρθρο 43 παρ. 2 του Συντάγματος.

Διαβάστε περισσότερα Σερραϊκά νέα εδώ