Πάρτε για παράδειγμα την θέση του στο Διοικητικό συμβούλιο του ΔΗΠΕΘΕ μας και στο προχθεσινό διοικητικό συμβούλιο, για το ετήσιο πρόγραμμα δράσης, όπου συμφώνησε στην επιλογή του «Μορμόλη» μετά από εισήγηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗ.Κ.Ε. ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. για το 2022 κυρίου Ανδρέου
Ο Μορμόλης βέβαια δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις, μιας και είναι ο φανταστικός φίλος των παιδιών που ξεφωνίζει ελεύθερα αυτά που δεν τολμούν να πουν οι μικροί στους μεγάλους.
Οι μεγάλοι δεν μπορούν να καταλάβουν τι είναι αυτό το μυστηριώδες και ανατρεπτικό “ξύλινο κουτί”. Τον Μορμόλη δεν μπορείς να τον συλλάβεις, να τον τιμωρήσεις, να τον καταστρέψεις, είναι άτρωτος … γιατί είναι η φαντασία των παιδιών και μπορεί να γίνεται ότι θέλουν τα παιδιά: παπούτσι, καπέλο, ποτήρι ή μπουρί της σόμπας. Αν κόψεις έναν Μορμόλη στα δυο έχεις δυο
Μορμόληδες κι αν τον έκοβες στα τρια, τρεις!
Οι μεγάλοι γεννηθήκανε μεγάλοι;
Ποτέ δεν ήτανε μικροί;
Πάθανε όλοι αμνησία
σκοτώσανε την φαντασία
κι απόμειναν τα πρέπει και τα μη!
Η ιστορία που επέδρασε καθοριστικά στις γενιές παιδιών της μεταπολίτευσης και έθεσε το σημείο εκκίνησης νέων παιδαγωγικών προσεγγίσεων παγκοσμίως.
Ο Μορμόλης γράφτηκε από τον Rainer Hachfeld, αδελφό του Volker Ludwig, ο οποίος είχε γράψει τα τραγούδια. Το έργο ανέβηκε το 1969 στο θέατρο Grips, λεγόταν “Mugnog Kinder” και είναι η αφετηρία του είδους θεάτρου του
Grips του Βερολίνου και του υλικού της Συντεχνίας του Γέλιου.
Χωρίς τον Μορμόλη δε θα υπήρχε ο Νουριάν, η Τζέλα και ο Κόρνας, η Φρέτα κι ο Γυαλάκιας, ο Βάσος κ η Βιβή.
Σχεδόν 50 χρόνια από την πρώτη παράσταση του θιάσου της Ξένιας Καλογεροπούλου, ακριβώς 10 μέρες μετά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου στις 30 Νοεμβρίου του 1973.
Επίσης Μορμόλης ήταν η δεύτερη παράσταση της «Παιδικής Σκηνής» του θιάσου Γιάννη Φέρτη – Ξένιας Καλογεροπούλου στο θέατρο Αθηνά.
Η μεταφορά της παράστασης “Ο Μορμόλης” του Rainer Hachfeld στις Σέρρες, οφείλεται στην θεατρική ομάδα «Συντεχνία του Γέλιου» με καλλιτεχνικό επιμελητή τον διακεκριμένο ηθοποιό και σκηνοθέτη Βασίλη Κουκαλάνι και οι παραστάσεις θα επικοινωνηθούν από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. στα εκπαιδευτικά ιδρύματα κατώτερης και
μέσης εκπαίδευσης, ώστε να υπάρξει ροή επισκεψιμότητας στο θέατρο για την παρακολούθηση του παιδικού έργου, μιας και στόχος είναι η προσέλευση όσο το δυνατόν περισσότερων σχολείων