16/06/2024
33.6 C
Serres

ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ;

Array

Ζούμε σε μια εποχή ταχύτητας

Όλα κινούνται γρήγορα κι εμείς τρέχουμε ακατάπαυστα, για να τα προλάβουμε. Βεβαίως από αυτόν τον κανόνα δεν έχουν ξεφύγει τα παιδιά. Και αυτά έχουν πολλές υποχρεώσεις, τόσο σχολικές, όσο και εξωσχολικές. Και ο ελεύθερος χρόνος; Όσος απομένει, λεηλατείται από την βιομηχανία της διασκέδασης και από τον εικονικό κόσμο του διαδικτύου.

Αν η παραπάνω καταγραφή ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, τότε έχουμε αλλαγή βασικών δεδομένων όσον αφορά τον ρόλο γονέων – παιδιών – δασκάλων με το πρώτο (χρονολογικά και αξιολογικά) και κύριο βάρος να «πέφτει» στους γονείς.

Συγκεκριμένα :

dei gaia e vima (1)
Nektar

Αν θέλουμε το παιδί μας να μείνει στα όρια του φυσιολογικού και να αποκτήσει βαθμιαίως δημιουργικά ενδιαφέροντα και όνειρα για επίτευξη υψηλών στόχων που θα ομορφύνουν την ζωή την δική του και των γύρω του, τότε οφείλουμε να ανασκουμπωθούμε και να «σηκώσουμε τα μανίκια» , γονείς και δάσκαλοι, διότι υπάρχει πρόβλημα. Οι εποχές έχουν αλλάξει και αν μείνουμε εγκλωβισμένοι σε ξεπερασμένες πρακτικές και μεθόδους, τότε θα χάσουμε το παιδί μας μέσα στο κυκεώνα του σήμερα.

Είναι συγκεκριμένα τα βήματα

1ον. Ο γονέας οφείλει να λάβει υπ΄όψιν του δύο βασικά πράγματα : πρώτον να συνειδητοποιήσει την κρισιμότητα της κατάστασης και να προστατεύσει το παιδί του από την πανσθενή επίδραση των ηλεκτρονικών και διαδικτυακών πειρασμών (κινητά, tablet, video games, ελεύθερη πλοήγηση στο διαδίκτυο κ.λπ ) και δεύτερον – αλλά εξίσου σημαντικό – να κατανοήσει πόσο ζωτικής σημασίας για την διανοητική και πνευματική συγκρότηση του παιδιού είναι η συστηματική εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας – σε όλη της τη διαχρονία (αρχαία, μεσαιωνικά, νέα) – και του ελληνικού πολιτισμού εξ απαλών ονύχων. (λεπτομέρειες : www.gnomonpedia.com )


2ον. Είναι απαραίτητο οι γονείς να επαναφέρουμε την συστηματική μελέτη στην καθημερινότητά μας. Πρέπει να αρχίσουμε την καθημερινή μελέτη, ο καθένας μας φυσικά ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του αλλά και προς την κατεύθυνση της δοκιμιογραφίας που έχει σχέση με την φιλοσοφία, την ιστορία, την θεολογία, την κοινωνιολογία, την γλώσσα. Το πρόγραμμα μαθημάτων που παρέχουμε αυτό ακριβώς επιδιώκει και επιτυγχάνει όσον αφορά τους ενήλικες : να τους θερμάνει τον ενδιαφέρον και να τους ωθήσει να επιστρέψουν στην ευλογημένη συνήθεια της μελέτης καθημερινά. Με αυτό θα πετύχουμε δύο τινά : πρώτον θα αποτελέσουμε ένα ζωντανό καλό παράδειγμα μέσα στο σπίτι για το παιδί και δεύτερον θα αποκτήσουμε γνώσεις πολύτιμες, για να μπορούμε να σταθούμε σε ένα σοβαρό διάλογο με το παιδί, να λύσουμε απορίες του και να δώσουμε σωστές κατευθύνσεις και συμβουλές. Τα σημερινά παιδιά είναι πολύστροφα, δέχονται πολλές επιρροές –πολλές φορές άσχημες – και χρειάζονται δίπλα τους έναν άνθρωπο να συζητήσουν σοβαρά και να πάρουν απαντήσεις που θα τους ικανοποιήσουν και θα τους βοηθήσουν να βάλουν σε τάξη την έξωθεν αταξία.

3ον. Είναι ζωτικής σημασίας θέμα να αφιερώσουμε χρόνο στο παιδί μας. Και αν αυτό δεν είναι εφικτό ποσοτικά, τότε ας γίνει ποιοτικά. Να το ακούμε, να συζητάμε μαζί του, να του διαβάζουμε ωραία βιβλία κλασσικής λογοτεχνίας, εάν είναι μικρό, ή να συζητάμε μαζί του για βιβλία που διάβασε ή για κάποιο θέμα που του έκανε εντύπωση και γενικά : να επικοινωνούμε ουσιαστικά μαζί του.

4ον. Δεν είναι ήσσονος σημασίας το να οργανώσουμε την καθημερινότητά του εκτός σχολείου και δραστηριοτήτων. Και όσον αφορά τις δραστηριότητες : χρειάζεται μέτρο και σύνεση. Η πολυπραγμοσύνη δεν βοηθά. Προσεκτική επιλογή με γνώμονα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του παιδιού. Στο εναπομείναν διάστημα όμως ; Αν το αφήσουμε «ελεύθερο», είναι τέτοια η πίεση που ασκεί το ευρύτερο περιβάλλον και οι τεχνολογικοί πειρασμοί , ώστε είναι πολύ πιθανό να «κολλήσει» με το φορητό τηλέφωνο, τα tablet και τα video games και τότε …

Οφείλουμε να θέσουμε όρια και να το βοηθήσουμε, ώστε ο ελεύθερος χρόνος του να αξιοποιείται ψυχαγωγικά και δημιουργικά. Τίποτε καλύτερο, παραδείγματος χάριν, από το να παίζει ελεύθερα στο δωμάτιό του (π.χ. εκπαιδευτικά επιτραπέζια, κατασκευές) ή στην ύπαιθρο με φίλους – κατά προτίμηση – αλλά και κατά μόνας.


Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ

Έχω την εξαιρετική τιμή και χαρά να συνεργάζομαι με πολλούς γονείς (πατέρες και μητέρες) στο Διαδικτυακό πρόγραμμα Μαθήματα Αρχαίας και Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Ιστορίας και Πολιτισμού για όλες τις ηλικίες (πληροφορίες –λεπτομέρειες www.gnomonpedia.com). Παρατηρώντας την πρόοδο των μαθητριών και μαθητών συνειδητοποίησα ότι αυτή κυρίως οφείλεται στην στάση και την ενεργό βοήθεια του γονέα. Και εξηγούμαι : Πρόκειται για γονείς που κατ΄αρχάς συνειδητοποίησαν την αξία και την προοπτική ενός τέτοιους μαθήματος παρά το γεγονός ότι βρίσκεται έξω από τα όρια της γενικής εικόνας, όπως αυτή διαμορφώνεται συστηματικά από την μαζική διαφήμιση. (Εύκολα κανείς αποφασίζει να παρέχει μαθήματα αγγλικών στο παιδί του, όταν όμως πρόκειται για αρχαία ελληνικά, τότε….). Κατά δεύτερον έπεισαν τον παιδί τους για την αξία του μαθήματος αυτού και τρίτον στέκονται ενεργά δίπλα του, παρακολουθούν το μάθημα μαζί του, σημειώνουν, ρωτούν, ενθαρρύνουν, ελέγχουν….. με δυο λόγια : είναι ο κρίσιμος κρίκος που κρατάει το παιδί συνδεδεμένο με τον δάσκαλο και ό,τι αυτός διδάσκει και έτσι το μάθημα καθίσταται λειτουργικό και επωφελές.

Και όλα αυτά, διότι καταλαβαίνουν ότι αυτό ακριβώς απαιτείται, μέχρι τα παιδιά τους να «σταθούν στα πόδια τους» και να αρχίσουν να απολαμβάνουν την ισχύ που προκύπτει από την δημιουργική επαφή και μελέτη του Ελληνικού Πολιτισμού. Όταν συμβεί αυτό – και πιστέψτε με δεν αργεί – τότε τα παιδιά δεν έχουν κανέναν ανάγκη δίπλα τους. Ξέρουν τι να κάνουν από μόνα τους και το κάνουν

Τα ανωτέρω αποτελούν προβληματισμοί και συμπεράσματα στα οποία κατέληξα μέσα από την καθημερινή μου τριβή με μαθητές και γονείς. Θα χαρώ πολύ να ακούσω και την δική σας γνώμη, όπως αυτή διαμορφώνεται από την προσωπική σας εμπειρία. Μέσα από την συζήτηση μόνο όφελος θα προκύψει για όλους μας!

via

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Βασίλης Μπισμπίκης: Παραλίγο να σηκώσω χέρι σε δημοσιογράφο, παρασιτικοί οργανισμοί

Από τη μία κάνουν body shaming και από την άλλη ηθικολογούν στις εκπομπές τους, σχολίασε ο ηθοποιός Ο Βασίλης Μπισμπίκης μίλησε για την καριέρα του,...

Η MVP γιαγιά που έκανε χαμό στο ΟΑΚΑ – «Σταύρωσε» τον Παναθηναϊκό

Γιαγιά έκανε θραύση στο ΟΑΚΑ στον αγώνα του Παναθηναϊκού. Σταύρωσε την ομάδα. Ο Παναθηναϊκός, σ' ένα ματς θρίλερ με τον Ολυμπιακό στο περιθώριο του πέμπτου...

Αλεξία Μουστάκα: Ο πατέρας μου δεν άφησε καμία διαθήκη

Ποτέ δεν μας είχε λείψει τίποτα, δήλωσε για τα δημοσιεύματα που υποστήριξαν ότι ο Σωτήρης Μουστάκας αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα Η Αλεξία Μουστάκα αναφέρθηκε σε δημοσιεύματα...

Νίνα Λοτσάρη: Ο σύντροφός μου ενεργειακά είναι ανώτερος από μένα

Είναι ένας λαμπερός άνθρωπος, δεν τον βλέπεις ποτέ με μούτρα, είπε η τραγουδίστρια και ηθοποιός Η Νίνα Λοτσάρη έδωσε συνέντευξη και μίλησε για τις κρίσεις...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Ευρυδίκη: Έβαλα όρο στον Μπομπ για τον γάμο μας, να χορέψουμε rock n’ roll

Έχει φοβερό χιούμορ, κάτι που δεν έχω εγώ, πρόσθεσε η τραγουδίστρια για τον Μπομπ Κατσιώνη Κατά τη διάρκεια συνέντευξής της, η Ευρυδίκη εξέφρασε τον θαυμασμό...

Δήμητρα Ματσούκα: Πάντα ήμουν και είμαι υπεράνω χρημάτων

Το 2002 πήγα στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου ενώ μου έδιναν τη μεγαλύτερη θεατρική παραγωγή της Αθήνας, δήλωσε σε συνέντευξη Η Δήμητρα Ματσούκα σχολίασε τη σχέση της...

Γιώργος Χρυσοστόμου: “Είναι σκανδαλώδες το πόσο ακριβό είναι να πάω στους γονείς μου στη Ρόδο, με το 1/3 πήγα στο Βερολίνο”

Ο γνωστός ηθοποιός αποκάλυψε τον λόγο που δεν επισκέπτεται τους γονείς του στη Ρόδο. Aποκαλυπτικός και ειλικρινής ο ηθοποιός Γιώργος Χρυσοστόμου ο οποίος είπε αυτό...

Συνέχισε να διαβάζεις