Πάντως στις συζητήσεις φωτιά έχουν πάρει και οι στοιχηματικές εταιρείες και τα ποσοστά τους ενόψει των εκλογών, μιας και είναι εμφανώς διαφοροποιημένες οι αποδόσεις σε σχέση με αυτές των εκλογών του 2019.
Οι δημοσκοπήσεις λοιπόν δείχνουν πιο μικρό προβάδισμα της ΝΔ, σε σχέση με το 2019 και φυσικά ακόμα πιο μικρό μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ η αυτοδυναμία από την πρώτη κάλπη φαίνεται πως απομακρύνεται ως ενδεχόμενο και δεν μπαίνει καν ως θέμα συζήτησης.
Σε κορυφαία στοιχηματική εταιρεία μάλιστα για το κόμμα που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους, η ΝΔ δίνει απόδοση 1,21, όταν το 2019 έδινε μόλις 1,005.
Δηλαδή βάζει χίλια ευρώ και παίρνεις όλο κι όλο 1210, ενώ όσον αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ, η απόδοσή του κυμαίνεται στο 4,00, από το 19.00 που ήταν πριν από 4 χρόνια.
Νίκη του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ δίνει 125 (από 250 το 2019), ενώ του ΚΚΕ 750 (από 1.000 πριν από 4 χρόνια).
Όσον αφορά τη διαφορά του πρώτου κόμματος από το δεύτερο, πάνω από 2,75% δίνει 2,50 και κάτω από 2,75% έχει απόδοση 1,50!
Να σημειώσουμε επίσης πως η διαφορά αυτή που δινόταν το 2019 ήταν 8,32%.
Μεγάλα κέρδη υπόσχονται και οι προβλέψεις στα μικρά κόμματα, με την απόδοση για το ΜέΡΑ25 να είναι 1,60 για ποσοστό πάνω από 3,25% και 2,25 για να λάβει κάτω από 3,25%.
Σχετικά με το πόσα κόμματα θα μπουν στη Βουλή, η επιλογή over 6,5 (δηλαδή να μπουν στη Βουλή 7 ή περισσότερα κόμματα) έχει απόδοση 2,80, ενώ το under 6,5 (6 ή λιγότερα) 1,40.
Όσο για το ποσοστό της αποχής, με 1,70 πληρώνει ένα ποσοστό άνω του 40% και 2,08 για κάτω από 40%.
Τέλος, το σενάριο να βγει αυτοδύναμη κυβέρνηση πληρώνει εξαιρετικά, με απόδοση 150!
Συνεπώς όσοι έχουν χρήματα και παίζουν ιδού πεδίο λαμπρό…
Δύσκολο target group οι νέοι ψηφοφόροι
Αυτό όμως που προβληματίζει τα κόμματα και τις εταιρίες στις εκλογές του Μαΐου είναι ένα target group, του οποίου τις προθέσεις δύσκολα μπορεί κάποιος να ανιχνεύσει.
Πρόκειται για τους νέους ψηφοφόρους.
Εκείνους που θα ψηφίσουν για πρώτη φορά και αριθμούν περίπου 420.000 άτομα.
Και πιστέψτε με αυτός δεν είναι ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός.
Ένα ζητούμενο για τα εκλογικά επιτελεία είναι πώς θα τους προσεγγίσουν κι ένα δεύτερο πώς θα τους πείσουν να ψηφίσουν ή να μην ψηφίσουν…
Γιατί μη νομίζεται
Γιατί επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες ημερομηνίες για τις δεύτερες και τις τρίτες (αν και εφόσον) εκλογές;
Πάντως μετρήσεις γίνονταν , γίνονται και φυσικά θα γίνονται όπως και προσαρμογές στα μηνύματα και γενικώς στην επικοινωνιακή καμπάνια όλων των κομμάτων.
Εκείνοι όμως που ψαρεύουν κυριολεκτικά σε θολά νερά είναι οι υποψήφιοι βουλευτές, που δεν μπορούν να ξεφύγουν εύκολα ακόμη από την κλασική προεκλογική καμπάνια, στην οποία δυστυχώς ή ευτυχώς οι νέοι δεν συμμετέχουν.
Αρκεί κάποιος να πάει σε μια πολιτική εκδήλωση υποψηφίου (που ναι συνεχίζουν να γίνονται ακόμα και σε σπίτια συγγενών και φίλων) για να δει ποιο είναι το κοινό θα καταλάβει…
Μάλιστα όπως σχολίασε υψηλά ιστάμενος αξιωματούχος της δεξιάς, αν δει κανείς από πίσω κάποια συγκέντρωση, η φαλάκρα και τα άσπρα μαλλιά είναι αυτά που …κυριαρχούν!
Ένα δίκιο το έχει
Δεν νομίζεται;