Από 15 έως 18 Νοεμβρίου 2021, 20 μαθητές και 7 εκπαιδευτικοί από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ πήραν μέρος στην μικτή βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή μαθητών (C4), η οποία φιλοξενήθηκε από το Αριστοτέλειο Εκπαιδευτήριο Σερρών.
Συγκεκριμένα, τα σχολεία της Πορτογαλίας, της Ρουμανίας και της Ιταλίας συμμετείχαν δια ζώσης, ενώ αυτά, της Βουλγαρίας και της Αυστρίας διαδικτυακά (λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν από τις χώρες τους ).
Στις 16 Νοεμβρίου το σχολείο υποδοχής και οι επισκέπτες εταίροι (δάσκαλοι και μαθητές) συνάντησαν τον Δήμαρχο Σερρών, Αλέξανδρο Χρυσαφή.
Ο ίδιος τους ενημέρωσε για τις ευκαιρίες και τις καλές πρακτικές που διαθέτει η περιοχή των Σερρών, σχετικά με τον οικοτουρισμό, τον αγροτουρισμό αλλά και τις δυνατότητες που δίνονται για εναλλακτική επιχειρηματικότητα στους νέους κατοίκους της πόλης. Έπειτα, δάσκαλοι και μαθητές επισκέφτηκαν ιστορικά και πολιτιστικά αξιοθέατα της πόλης και αργότερα την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να αποκομίσουν σημαντικές πληροφορίες για την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής αλλά και την τουριστική ανάπτυξη του Νομού Σερρών.
Στις 17 Νοεμβρίου οι μαθητές και οι καθηγητές της Πορτογαλίας, της Ιταλίας και της Ρουμανίας φιλοξενήθηκαν δια ζώσης στο Αριστοτέλειο Εκπαιδευτήριο Σερρών. Ταυτόχρονα, όμως, οι συμμετέχοντες, που δεν κατάφεραν να βρίσκονται αυτοπροσώπως εκεί, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά, με την χρήση του Microsoft Teams, όλες τις παρουσιάσεις και τις εργασίες που ετοίμασαν γι’ αυτούς οι μαθητές του Αριστοτελείου Εκπαιδευτηρίου.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές της χώρας υποδοχής παρουσίασαν στους φιλοξενούμενους του σχολείου τους, ένα μουσικό δρώμενο υπό τους ήχους του Βαγγέλη Παπαθανασίου και του Μίκη Θεοδωράκη. Μετά από τον χαιρετισμό του Λυκειάρχη, Απόστολο Θεολόγου και του Γυμνασιάρχη, Δημήτρη Κυρανάκη, ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των μαθητών, από κάθε συμμετέχουσα χώρα.
Στις 18 Νοεμβρίου μαθητές και καθηγητές επισκέφτηκαν την Λίμνη Κερκίνη και το Κέντρο Πληροφόρησης του Υγροτόπου. Με την επίσκεψη τους στους ιστορικούς, αρχαιολογικούς και φυσικούς χώρους ενημερώθηκαν για τη σπουδαιότητα του Υγροτόπου και είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την φύση και να ενασχοληθούν με διάφορες δραστηριότητες, όπως η παρατήρηση σπάνιων ειδών πουλιών, βουβαλιών και νουφάρων.
Καθόλη τη διάρκεια αυτής της κινητικότητας, οι μαθητές ανέπτυξαν σημαντικές ικανότητες για την μετέπειτα πορεία τους. Συγκεκριμένα, απέκτησαν καλύτερη εικόνα και άποψη, σχετικά με τις εκφάνσεις της επιχειρηματικότητας. Ενίσχυσαν τις δημιουργικές τους δεξιότητες αλλά και την κριτική τους σκέψη. Άνοιξαν τους ορίζοντες τους σχετικά με θέματα, όπως η κοινωνική ένταξη, η πολιτιστική πολυμορφία και η ανεκτικότητα στην εκπαίδευση. Φυσικά, μέσα από την συμμετοχή τους στις παρουσιάσεις και τις εργασίες που διαδραματίστηκαν, δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά, να αποτελέσουν μέρος μιας διεθνούς ομάδας, να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν, βγαίνοντας από την ζώνη άνεσής τους και προσαρμόζοντας τον εαυτό τους σε νέα περιβάλλοντα και πολιτισμούς.