Ραντεβού μπροστά από το κλειστό εργοστάσιο της Ζάχαρης, στο Πλατύ, έδωσαν για προχθές το Σάββατο, οι αγρότες της Ημαθίας, που σε προηγούμενες δεκαετίες, βάσιζαν σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους στην τευτλοκαλλιέργεια και στη λειτουργίας της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε. (ΕΒΖ)
Αυτό που συζήτησαν ήταν η προσφυγή στη Δικαιοσύνη, προκειμένου να ανακληθεί η απόφαση του 2020, αφού δεν έγιναν, εντός τριετίας, τα όσα προβλέπονταν για την εξυγίανση της ΕΒΖ.
Και αυτό γιατί η βιομηχανία οδηγήθηκε στην απαξίωση και καταβαραθρώθηκε οικονομικά , ενώ συγκρατήθηκε μισό βήμα πριν την άτακτη χρεωκοπία με την υπαγωγή της στο άρθρο 106βδ του Πτωχευτικού Κώδικα.
Ωστόσο, τέσσερα χρόνια μετά την επικύρωση του περίφημου σχεδίου εξυγίανσης (24/2/2020), η τευτλοκαλλιέργεια στη χώρα μας είναι τελειωμένη και τα εργοστάσια στο Πλατύ και τις Σέρρες, που δήθεν θα λειτουργούσε ο υπεκμισθωτής, είναι κλειστά, ενώ η αυτοψία που είχε αιφνιδιαστικά διενεργήσει η Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος είχε αποκαλύψει εικόνες αφανισμού και καταστροφής.
Το ποιος θα πληρώσει για δικηγόρους και έξοδα δεν μάθαμε, μιας και όταν αναλύθηκαν οι ενέργειες που είναι απαραίτητες για τις προσφυγές , άπαντες πήραν τα μπογαλάκια τους και πήγαν να παίξουν σε άλλες …πολιτείες!
Συνεπώς η διατήρηση της τευτλοκαλλιέργειας και η συνέχιση της παραγωγικής λειτουργίας της ΕΒΖ αλλά και η παραγωγή ζάχαρης μεταφέρθηκαν στις επόμενες κινητοποιήσεις, αν και όποτε αποφασιστούν….
Όσο για τους δικούς μας αγρότες, ζουν στο δικό τους …κόσμο!
Λες και δεν κέρδιζαν από την λειτουργία του εργοστασίου και δεν χρεώθηκαν με εκατομμύρια σε μηχανήματα και …εργαλεία!
Τόσο στην Αγροτική Τράπεζα όσο και την Πειραιώς, που ανέλαβε τα χρέη τους….
Πρόταση για τη δημιουργία cargo αεροδρομίου στο Πλατύ Ημαθίας από τον πρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης
Το ΕΣΠΑ ακόμα δεν ξεκίνησε και ήδη έχουμε μια πολύ σοβαρή, αλλά και ανταγωνιστική πρόταση για τη δημιουργία cargo αεροδρομίου στο Πλατύ Ημαθίας!
Την κατέθεσε ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Καπνοπώλης, εκπρόσωπος στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ).
Την πρότασή του για τη χρήση του στρατιωτικού αεροδρομίου στο Παλαιοχώρι Ημαθίας (στα όρια του Πλατέος) ως εμπορευματικού, κατέθεσε ο ίδιος, σε υβριδική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπροσώπων επιμελητηρίων και φορέων της Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος στην τοποθέτησή του σημείωσε ότι η μη ύπαρξη άλλου εμπορευματικού αεροδρομίου στη χώρα καταδεικνύει την αναγκαιότητα, αλλά και τη σημασία δημιουργίας του και μάλιστα σε μια περιοχή που βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο!
Άλλωστε όπως ανάφερε ο κ. Καπνοπώλης η συνεχώς, αυξανόμενη ζήτηση από μεγάλες επιχειρήσεις ελληνικών και ξένων συμφερόντων για την ανάπτυξη logistics στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, και ειδικότερα της Θεσσαλονίκης, αποτελεί έναν ακόμη λόγο που αντανακλά την αναγκαιότητα της ανάπτυξης ενός cargo αεροδρομίου στην περιοχή
Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη δήλωσαν καταρχήν θετικοί σε μία τέτοια πρόταση και επισήμαναν την αναγκαιότητα υλοποίησης μελέτης, προκειμένου να καταδειχθεί αν το εγχείρημα θα μπορούσε να αποδώσει τα προσδοκώμενα οφέλη για την περιοχή και την επιχειρηματικότητα και παράλληλα να διερευνηθούν οι ιδιαιτερότητες του εγχειρήματος.
Μπας και πρέπει και εμείς να καταθέσουμε μια ανάλογη πρόταση, έτσι ώστε να μελετήσουμε τουλάχιστον, αν και κατά πόσο μια τέτοια προοπτική;
Λέω μήπως;
Από Παπαστεργίου, Μυλόπουλο, Ζαρωτιάδη προτάσεις για την αλλαγή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών
Ο Τάσος Χατζηβασιλείου στην βιβλιοπαρουσίαση του Δημήτρη Τσιόδρα
Υποψήφια Ευρωβουλευτής η Βούλα Πατουλίδου – Χάνει την θέση του Αντιπεριφερειάρχη;
Δράση για το σχολικό εκφοβισμό τη Τετάρτη στο Νέο Σκοπό
Γιάννης Μυλόπουλος: Δημιουργία κοινωνικού μετώπου στην Κ. Μακεδονία
Επανεκλογή Κυρίζογλου με 66% στις εκλογές της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ)