02/05/2024
15.4 C
Serres

Κώστας Καραμανλής: «Οι τρείς πυλώνες για την Ελλάδα πρωταγωνίστρια της επόμενης ημέρας…»

Array

Κώστας Καραμανλής: Οι πολίτες έχουν δικαιολογημένα κουραστεί από τις μεγαλόστομες εξαγγελίες που ποτέ δεν γίνονται πραγματικότητα. Δεν πείθονται από τους πολιτικούς που επενδύουν στα εφέ και την εικονική πραγματικότητα και όχι στην ουσία.

Το να μιλάς για μια Ελλάδα πρωταγωνίστρια, λοιπόν, μπορεί να ακούγεται και υπερφίαλο. Όμως –ιδίως εν μέσω της πανδημίας και των συνεπειών της στην παγκόσμια οικονομία- αυτό έχει πραγματικά ανάγκη ο τόπος σήμερα: σχέδιο για μια Ελλάδα με αναβαθμισμένο διεθνή ρόλο και συστηματική δουλειά για την πραγματοποίησή του.

Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύουμε για να υπηρετήσουμε αυτό το σχέδιο.

Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα σύνθετα και πολλών ετών, που δεν λύνονται με μαγικό ραβδάκι. Ούτε τα έργα «φυτρώνουν» σε μια μέρα, ούτε οι αστικές συγκοινωνίες αλλάζουν σε μια νύχτα.

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

Τι σημαίνει, όμως, στην πράξη αναβαθμισμένος διεθνής ρόλος για τη χώρα μας; Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής. Να αξιοποιήσει τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα για να πρωταγωνιστήσει.

Να μην είναι πια το παράδειγμα προς αποφυγή, αλλά το παράδειγμα προς μίμηση.

Το Ταμείο Ανάκαμψης μάς δίνει μια μεγάλη ευκαιρία: Να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής μας θέσης. Όπως είναι τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές και η νέα γενιά έργων που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας.


Κώστας Καραμανλής:Για να το επιτύχουμε αυτό, το σχέδιό μας πατάει πάνω σε τρεις πυλώνες.

  1. Προχωράμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ. -ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε πίσω της τίποτα… Στη δική μας αντίληψη, τα έργα δεν είναι όπλα πολιτικής εξαπάτησης, αλλά εργαλεία ανάπτυξης. Δημιουργούν θέσεις εργασίας. Βοηθούν ολόκληρες περιοχές να αναπτυχθούν. Μικραίνουν τις αποστάσεις. Αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής, την παιδεία, την υγεία της περιοχής. Διευκολύνουν τις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, το εμπόριο, τις συνεργασίες. Προσελκύουν επενδύσεις.

Καταφέρνουμε, λοιπόν, να ξεμπλοκάρουμε εμβληματικά έργα, που επί χρόνια παρέμεναν κολλημένα στη δίνη περίπλοκων προβλημάτων.

Ενδεικτικά: 

Δώσαμε λύση στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Λύση βρίσκουμε και για το Πάτρα-Πύργος, που κινδύνευε σοβαρά να μην γίνει ποτέ.

Προχωράμε την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65. Στην Κρήτη, ξεπερνάμε προβλήματα ετών στον ΒΟΑΚ, ενώ ξεμπλοκάραμε το αεροδρόμιο στο Καστέλι. 


Και παράλληλα, βάζουμε μπρος νέα έργα, όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το βόρειο τμήμα του Ε65 και η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης –το Flyover.

Αλλά και οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας και της Αττικής Οδού, σημαντικά σιδηροδρομικά έργα και μια σειρά από στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη τη χώρα, σε  κρίσιμους τομείς όπως είναι η οδική ασφάλεια και η αντιπλημμυρική προστασία.

Για να είμαστε ακόμα πιο αποδοτικοί σε αυτήν την προσπάθεια, έχουμε σχεδιάσει μια σειρά από καίριες αλλαγές στον νόμο 4412 των δημόσιων έργων. Ώστε να προχωρούν με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.

  1. Ο δεύτερος πυλώνας είναι η υπεύθυνη ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών. Βάσει σχεδίου που προβλέπει συγκεκριμένα βήματα: Αναγάγουμε τον Πειραιά και τα λιμάνια του Βορρά σε πύλες εισόδου και αναβαθμίζουμε την Ελλάδα στο χώρο των logistics. 

Αναπτύσσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.

Παράλληλα, επενδύουμε και στη λειτουργία των Περιφερειακών Αεροδρομίων.

Και προχωράμε δράσεις με σοβαρή αναπτυξιακή διάσταση, όπως το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τα Υδατοδρόμια. 

Με αυτό το ολοκληρωμένο Αναπτυξιακό Σχέδιο για τις συνδυασμένες μεταφορές, ο Πειραιάς μπορεί να γίνει λιμάνι μεταφόρτωσης, αλλά και λιμάνι εξόδου προϊόντων από τη ΝΑ Ευρώπη.

Η ταχεία διασύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης και Αλεξανδρούπολης – Μαύρης Θάλασσας, μπορεί να αναβαθμίσει στρατηγικά όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Συνδυάζοντας αυτές τις δυνατότητες, η Ελλάδα μπορεί να καταστεί όχι απλώς ανταγωνιστική, αλλά πρωταγωνίστρια.

  1. Επενδύουμε στην επίλυση προβλημάτων της καθημερινότητας. Δουλεύουμε συστηματικά για να αναβαθμίσουμε ουσιαστικά τις αστικές συγκοινωνίες, τις οποίες παραλάβαμε υπό διάλυση. Αφήνουμε πίσω μας πάνω από μια δεκαετία αποεπένδυσης στα ΜΜΜ. Δίνουμε καθημερινό αγώνα για περισσότερα δρομολόγια και μικρότερες χρονοαποστάσεις. Ως τώρα έχουν γίνει βήματα, αλλά ξέρουμε ότι δεν φτάνουν. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε για να φτάσουμε στο επίπεδο που αξίζει στους συμπολίτες μας. Γι’αυτό υλοποιούμε το σχέδιο που ανακοινώσαμε με τον Πρωθυπουργό, με άμεσα και μεσοπρόθεσμα μέτρα:

Προχωράμε το διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που μαζί με τα έργα Μετρό και την αναβάθμιση των συρμών, θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα.

Μέχρι τότε, εφαρμόζουμε έξυπνες άμεσες λύσεις, όπως είναι το leasing και η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που να κάνουν την κατάσταση όσο γίνεται πιο ανθρώπινη.

Επιπλέον, κάνουμε προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, με διαδικασίες fast track, αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ.

Δηλαδή αξιοποιούνται για το συγκοινωνιακό έργο και ιδιώτες, χωρίς να αλλοιώνεται ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών, ενώ δημιουργούνται 1.200 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Και με την ολοκλήρωση του σχεδίου μας θα προσφέρονται στους πολίτες περισσότερες επιλογές, περισσότερα δρομολόγια, λιγότερη ταλαιπωρία.

Σε αυτούς τους τρεις πυλώνες στηριζόμαστε.

Δουλεύουμε χωρίς μεγάλα λόγια. Άλλωστε, σε αυτό το μοντέλο πολιτικής πιστεύουμε.

Στην πολιτική που σέβεται τους πολίτες, δεν χαϊδεύει αυτιά, δεν ρίχνει πυροτεχνήματα, αλλά αποδίδει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Και μπορεί πραγματικά να βοηθήσει την πατρίδα μας να γίνει πρωταγωνίστρια στην επόμενη μέρα.

* Το άρθρο   του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή πρωτοδημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Το Βήμα» 

Διαβάστε επίσης για τον Κώστα Καραμανλή:

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Το καλύτερο κόλπο για εύκολο πακετάρισμα πριν από τις διακοπές

Το τρικ που ακολουθεί μία μαμά 2 παιδιών και έγινε viral στο Tik Tok. Ας είμαστε ειλικρινείς. Όσο κι αν ανυπομονούμε για τις διακοπές μας,...

«Είμαι 58 ετών και η ιδέα του σεξ με απωθεί»: Η αληθινή μαρτυρία...

Είπε ότι μετά την εμμηνόπαυση έχει χάσει τελείως την ερωτική επιθυμία της και είναι σίγουρη ότι μιλάει εκ μέρους πολλών συνομηλίκων της. Στην εποχή που...

«Ο άντρας μου ταξιδεύει πρώτη θέση στο αεροπλάνο και αφήνει εμάς στην οικονομική»:...

Πολλοί συμβουλεύουν τη γυναίκα που τη μοιράστηκε να ζητήσει άμεσα διαζύγιο. Στην πραγματικότητα όμως το θέμα έχει μεγαλύτερες προεκτάσεις από τη μεμονωμένη ιστορία ενός...

Χωρίς την Τατιάνα Στεφανίδου η ελληνική τηλεόραση;

Αβέβαιο φαίνεται πως είναι το μέλλον για την Τατιάνα Στεφανίδου στο κανάλι του ALPHA, αναφορικά πάντα με την επερχόμενη νέα τηλεοπτική περίοδο. Πιο συγκεκριμένα και...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Σοφία Παυλίδου: «O γάμoς είναι χάσıμο χρóνоυ και πολλά έξоδα»

Η Σοφία Παυλίδου έδωσε συνέντευξη στην εκπομπή «Mega καλημέρα» και τον Σαράντη Μαριεττή Η Σοφία Παυλίδου σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Mega καλημέρα» και...

Μαρία Ιορδάνοβα-Μαρίνα Μπομπέτσι: «Οι Έλληνες άνδρες είναι μαμάκηδες» – Τι είπαν για την επιτυχία του «Scorpios είναι για σένα»

Η Μαρία Ιορδάνοβα και η Μαρίνα Μπομπέτσι έγιναν γνωστές στο TikTok με το περιβόητο Scorpios είναι για σένα, ΠΑΜ και βρέθηκαν καλεσμένες στο «The...

Πέτυχε η προσπάθεια της ΟΕΒΕΣΣ να εισάγει τα παιδιά στον κόσμο των τεχνικών επαγγελμάτων

Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η πρώτη προσπάθεια της ΟΕΒΕΣΣ να απευθύνει ένα ευρύ κάλεσμα στους μαθητές Λυκείου από όλο τον Νομό και να τους...

Συνέχισε να διαβάζεις