30/04/2024
21.9 C
Serres

Κώστας Καραμανλής: 3,3 δις για σιδηροδρομικά έργα

Array

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βάζει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ ευρώ, που θα αλλάξει το χάρη των μεταφορών, επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην εκδήλωση του ΟΣΕ για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι η εύστοχη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να ανακηρύξει το 2021 ως Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων, έχει διπλή σημασία για την Ελλάδα, καθώς στη χώρα μας ο σιδηρόδρομος έχει μείνει πίσω και είναι επιτακτική η ανάγκη να καλυφθεί το χαμένο έδαφος.

“Γι’ αυτό και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη λάβει την πολιτική απόφαση, το 2021 να είναι στην πράξη το Ελληνικό Έτος Σιδηροδρόμων”, τόνισε και πρόσθεσε:

“Το συμβολικό 2021, εκπονούμε το πλέον φιλόδοξο έργο της τελευταίας 15ετίας όσο στα σιδηροδρομικά όσο και στα άλλη δημόσια έργα. Όπως η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2008 έκανε τις συμβάσεις παραχώρησης στα οδικά έργα, ανοίγοντας το δρόμο για να αλλάξει ο οδικός χάρτης της χώρας με σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, έτσι και σήμερα, με μια άλλη Κυβέρνηση της ΝΔ έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ.”

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά μεθοδικά στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος έργων, όχι στα λόγια, αλλά με πράξεις. Και αυτό καθώς από αυτά τα 13 δισ. ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ.

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

“Μέσα σε αυτό το πρόγραμμα έργων, κεντρική και ιδιαίτερα κρίσιμη θέση έχουν τα σιδηροδρομικά έργα. Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε την ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει.

“Γι’ αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των «μεγάλων έργων» να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα. Γιατί υπηρετούν τον μεγάλο στρατηγικό στόχο που έχουμε θέσει για την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια: Να γίνει ένας πραγματικός κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης” πρόσθεσε και εξήγησε ότι με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί για παράδειγμα να επεκταθεί ο θαλάσσιος διάδρομος, που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε έναν χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι επιπλέον τα σιδηροδρομικά έργα, είναι τα έργα της εποχής μας, γιατί σημαίνουν μετακινήσεις με ασφάλεια, ταχύτητα, σεβασμό στο περιβάλλον. Σημαίνουν πρόοδο, ανάπτυξη και ποιότητα ζωής.


Ανέφερε ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.

“Πιο συγκεκριμένα, προχωράμε στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη.

Αλλά αναβαθμίζουμε και το υφιστάμενο δίκτυο και εγκαθιστούμε συστήματα ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, προχωράμε με Μνημόνιο Συνεργασίας 10+5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για εκτέλεση υπηρεσιών Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας. Κάτι που αποτελεί μια σπουδαία επένδυση”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.

“Προχωράμε πέρα από τα ευχολόγια και τα σχέδια επί χάρτου. Προχωράμε σε λύσεις στην πράξη”, δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε τον τρόπο να δημοπρατήσει σιδηροδρομικά έργα πακέτο, ή αλλιώς “turn-key”, χωρίς κατατμήσεις, που οδηγούν σε εγκληματικές καθυστερήσεις και σε υπερβάσεις προϋπολογισμών.

“Σε συνεννόηση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αλλάζουμε το σύστημα παραγωγής σιδηροδρομικών έργων της Ελλάδας”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.


Εξήγησε ότι πολλά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας ήταν παρατημένα επί χρόνια, κυρίως επειδή η αρχιτεκτονική τους και οι διαδικασίες δημοπράτησής τους ήταν προβληματικές.


“Βρίσκουμε λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα για να γίνουν αυτή τη φορά πραγματικότητα τα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη ο τόπος με ταχύτητα και διαφάνεια!”, κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Ο Δημήτρης Κόκοτας αναπνέει χωρίς μηχανική υποστήριξη ένα μήνα μετά το έμφραγμα –...

Πολύ θετικά είναι τα νέα για τον αγαπημένο τραγουδιστή Δημήτρη Κόκοτα που νοσηλεύεται εδώ και καιρό στη ΜΕΘ ύστερα από το έμφραγμα που υπέστη...

Μαριάννα Ευστρατίου: Η γνωριμία με τον Χατζιδάκι και οι άγνωστες ιστορίες από την...

Η γνωστή τραγουδίστρια Μαριάννα Ευστρατίου μίλησε για την εμπειρία της από τις 3 φορές που βρέθηκε στη Eurovision και για τον Μάνο Χατζιδάκι. Καλεσμένη στην...

Μένιος Σακελλαρόπουλος: Η γνωριμία με τη μέλλουσα σύζυγό του – «Εσύ σε εμένα...

H επεισοδιακή γνωριμία. Ο Μένιος Σακελλαρόπουλος ήταν καλεσμένος στο The 2Night Show. Ο αθλητικογράφος μίλησε για τα νεανικά του χρόνια στον Πειραιά, την καριέρα του...

Σοκ στη Θεσσαλονίκη: 52χρονη έκοψε τις φλέβες της και πήδηξε από τον 5ο...

Δεν διαφαίνονται ίχνη εγκληματικής ενέργειας Ένα τραγικό περιστατικό σημειώθηκε τα ξημερώματα της Μ. Τρίτης (30/04) στην Θεσσαλονίκη, με μια 52χρονη γυναίκα να χάνει τη ζωή...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Καθοριστικός ο ρόλος των μικρών επιχειρήσεων στην κυκλική διαχείριση των προϊόντων

Στο 4ο Forum Κυκλικών Πόλεων που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου στην Κρήτη, την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, συμμετείχε ο  Γενικός Γραμματέας της...

Κώστας Μπίγαλης: «Έπαιξα με τον Άντονι Χόπκινς για δύο λεπτά»

Ο Κώστας Μπίγαλης αναφέρθηκε στη συνεργασία του με τον «τεράστιο» Άντονι Χόπκινς. Μιλώντας στην εκπομπή «Στούντιο 4», ο τραγουδιστής αναφέρθηκε στη συνάντησή του με τον...

Πέντε παράδοξα «κόκκινα σημαιάκια» που δείχνουν πως ένας γάμος δεν θα κρατήσει

Κανείς δεν ισχυρίζεται πως οι σχέσεις είναι εύκολες. Ειδικά τον τελευταίο καιρό με την πανδημία και τις οικονομικές δυσκολίες να αυξάνονται, φαίνεται πως τα...

Συνέχισε να διαβάζεις