Γυμνοί «πορνοστάρ» στη εκπληκτική διαφήμιση της κυβέρνησης της Νέας Ζηλανδίας για ένα πολύ ευαίσθητο θέμα

Πρωτοτυπία, χιούμορ και μεγάλες αλήθειες σε μια ακόμη διαφήμιση πέτυχε το στόχο της και τη λάτρεψαν οι Νεοζηλανδοί.

Είναι μια σκηνή βγαλμένη από τον χειρότερο εφιάλτη κάθε γονέα και παιδιού.

Μια μητέρα ακούει το κουδούνι να χτυπά.

Πηγαίνει να ανοίξει και στο κατώφλι στέκεται ένα ζευγάρι. Είναι και οι δύο γυμνοί.

Και καθώς η μητέρα έχει μείνει άφωνη, το ζευγάρι παίρνει το λόγο «Γεια σας…Είμαστε εδώ επειδή ο γιος σας μας αναζήτησε το διαδίκτυο.

Ξέρετε, για να μας δει», υπονοώντας πως είναι πρωταγωνιστές σε ταινίες για ενήλικες.

Το χαμογελαστό ζευγάρι, Σου και Ντέρεκ, έχει τρελάνει τους κατοίκους στη Νέα Ζηλανδία και όλοι συζητούν για τη νέα διαφήμιση -γιατί περί διαφημιστικού σποτ πρόκειται- της κυβέρνησης που στόχο έχει να αφυπνίσει σχετικά με την ασφαλή χρήση διαδικτύου από παιδιά και εφήβους.

Και είναι μόνο μια σε μια σειρά ιδιαίτερα προτύπων διαφημίσεων.

Στο τελευταίο βίντεο για τη σειρά «Keep It Real Online», οι ηθοποιοί που υποδύονται αστέρες της βιομηχανίας παραγωγής πορνό ταινιών λένε στην μητέρα (την οποία υποδύεται η ηθοποιός Τζαστιν Σμιθ) πως ο γιος της παρακολουθεί τις ταινίες του ζευγαριού «στο laptop του, στο iPad, στο Playstasion, στο τηλέφωνο του, στην Smart TV» προσθέτοντας πως το σενάριο των ταινιών δεν ασχολείται με θέματα συναίνεσης (στο σεξ) «και απλά το κάνουμε».

«Ναι, αν και εγώ δεν θα λειτουργούσα ποτέ έτσι στην πραγματικότητα» λέει ο ηθοποιός Ντέρεκ καθώς ο γιος της γυναίκας που παραμένει έκπληκτη εμφανίζεται κρατώντας το laptop.

Στο μεταξύ η Σου εξηγεί: «Συνήθως γυρίζουμε ταινίες για ενήλικες αλλά ο γιος σας είναι παιδί ακόμη. Μπορεί να μην ξέρει πώς ακριβώς λειτουργούν οι σχέσεις».

Ο πιτσιρικάς έχει παγώσει και του πέφτει το μπολ που κρατά στο ένα χέρι (αλλά συνεχίζει να κρατά σφιχτά το lap top στο άλλο).

Η δε μητέρα σκέφτεται πως πρέπει να μείνει ψύχραιμη ενώ λέει στο εαυτό της «ξέρεις τι πρέπει να κάνεις» και φωνάζει τον γιο της «Οκ Ματ, ήρθε η ώρα να κάνουμε μια συζήτηση για τη διαφορά μεταξύ όσων βλέπεις στο διαδίκτυο και το τι συμβαίνει στις σχέσεις στην αληθινή ζωή».

Η συγκεκριμένη διαφήμιση εστιάζει λοιπόν στο θέμα της ασφαλούς περιήγησης στο διαδίκτυο σε σχέση και με την στρεβλή εικόνα που δημιουργεί σε ένα παιδί η θέαση ταινιών πορνό, σε ό,τι αφορά το πώς είναι πραγματικά οι σχέσεις δύο ανθρώπων, το συναινετικό σεξ κ.α.

Επίσης έρχεται σε συνέχεια μιας άλλης επίσης πολυσυζητημένης διαφήμισης που προβλήθηκε πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2019, και πάλι με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, που είχε ως στόχο να επισημάνει πως οι νέοι στη Ζηλανδία καταφεύγουν στο ίντερνετ ως πρωταρχική και βασική πηγή για να ενημερωθούν για το σεξ αλλά και μιας ακόμη που πρόβαλλε τα πιο διάσημα πορνογραφικά clips που βλέπουν νέοι στη Ζηλανδία και στα οποία δεν προβάλλονται συναινετικές σεξουαλικές πράξεις.

Άλλες, επίσης πολύ πρωτότυπες διαφημίσεις που έχουν την υπογραφή της κυβέρνησης, εστιάζουν σε ζητήματα όπως το cyberbullying (εκφοβισμός στο διαδίκτυο), το grooming από παιδεραστές (τρόπους με τους οποίους προσεγγίζουν παιδιά και τα επηρεάζουν προκειμένου να είναι πιο εύκολο να πετύχουν τους σκοπούς τους), την ευκολία των παιδιών να έχουν πρόσβαση σε βίαιο περιεχόμενο στο ίντερνετ κ.α.

Και πάντα, προτρέπουν τους γονείς να αναλάβουν δράση παραμένοντας όμως «ψύχραιμοι, ήρεμοι και συγκεντρωμένοι» όταν πρέπει να κάνουν δύσκολες συζητήσεις με τα παιδιά τους για θέματα που αφορούν το διαδίκτυο.

«Οι γονείς πρέπει να αισθάνονται αυτοπεποίθηση όταν αντιμετωπίζουν αυτά τα ζητήματα … στο τέλος της ημέρας, αυτοί είναι οι καταλληλότεροι για να φροντίσουν σχετικά με την ασφάλεια των παιδιών τους» αναφέρει σε δήλωσή της η Χίλαρι Ναν Κι εκπρόσωπος του διαφημιστικού γραφείου Motion Sickness.

«Δεν χρειάζεται να έχετε όλες τις απαντήσεις. Η υποστήριξη που παρέχετε στα παιδιά σας για να περιηγηθούν στον ρευστό κόσμο του διαδικτύου, είναι αυτό που θα κάνει τη διαφορά».

Επίσης μεταξύ των πιο δημοφιλών διαφημίσεων κατά παραγγελία της κυβέρνησης για πολύ ευαίσθητα θέματα, είναι και αυτή σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Για μια ακόμη φορά, τα βασικά όπλα είναι η πρωτοτυπία και το χιούμορ.

Σε αυτή τη διαφήμιση ένας άνδρας φαντάζεται πως συνομιλεί με ένα «φάντασμα» μετά από ένα τροχαίο ενώ οι ατάκες που ακούγονται ήταν τόσο δημοφιλείς που πέρασαν στην καθημερινότητα των πολιτών.

Σε μια άλλη, ο σκηνοθέτης Ταίκα Γουατίτι εμφανίζεται να παρακαλά -με σατυρικό τρόπο- τους Νεοζηλανδούς να στηρίξουν έναν νένα φιλανθρωπικό σκοπό: τον ρατσισμό.

Διαβάστε επίσης για την Τουρκία: