06/05/2024
13.2 C
Serres

Το ΜέΡΑ25 Σερρών για την Σιδηροδρομική Εγνατία: Οφείλει μία απάντηση ο κ.Καραμανλής

Array

Σύμφωνα με το ΜέΡΑ25 Σερρών η χρησιμότητα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής για την Βορειοανατολική Ελλάδα και η σημασία της διέλευσής της από Σέρρες – Δράμα κλπ, είναι πέραν πάσης αμφιβολίας προφανής.

Μόνον όφελος θα υπάρξει για το σύνολο των πολιτών του Βορειοελλαδικού χώρου ενώ θα τονωθεί η οικονομία και η κοινωνική συνοχή.

Η Θεσσαλονίκη,  θα έρθει πιο κοντά σε έναν πληθυσμό που ξεπερνά το ένα εκατομμύριο, που θα μπορεί να επισκέπτεται την πόλη με υψηλές ταχύτητες, με ασφάλεια, μειώνοντας χρονικά κατά πολύ τις αποστάσεις.

Οι Σέρρες θα βρεθούν σε απόσταση αναπνοής από τη Θεσσαλονίκη .

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

Η Δράμα θα ξεφύγει από την απομόνωση και θα διακινήσει τα προϊόντα που παράγει (οπωροκηπευτικά, κρασιά, μάρμαρα κλπ) με ταχύτητα, ασφάλεια και χαμηλότερο κόστος.

Η Καβάλα θα μετατραπεί σε ένα σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο και οι κάτοικοι της θα μπορούν να κινηθούν σε όλη την ΒΑ Ελλάδα σε λιγότερο από μια ώρα.

Η Κομοτηνή και η Ξάνθη θα βρεθούν πλησιέστερα σε τρία λιμάνια και θα εξασφαλίσουν ταχύτερη διακίνηση προϊόντων και ανθρώπων που επισκέπτονται τις πόλεις για δουλειές ή υπηρεσίες (τουρισμός – εκπαίδευση κλπ).


Η Αλεξανδρούπολη αποτελεί ήδη σημαντικό πόλο ανάπτυξης, αλλά με την σιδηροδρομική Εγνατία θα  μειώσει τους χρόνους και θα εφαρμόσει  πρώτη και άμεσα τις συνδυασμένες μεταφορές (λιμάνι – σιδηρόδρομος- αυτοκινητόδρομος – αεροδρόμιο). Επίσης, έχει δυνατότητα για άμεση σύνδεση με επιβατική αμαξοστοιχία με την Βουλγαρία. 

Ποιοι είναι λοιπόν οι λόγοι για την τελείως διαφορετική κατεύθυνση που ακολουθεί η Σιδηροδρομική Εγνατία έτσι όπως δόθηκε για διαβούλευση από το αρμόδιο υπουργείο που έληξε στις 18 Ιουνίου 2020;

Και ποιοι είναι αυτοί που δεν επιθυμούν την εξέλιξη αυτή;

Τόσο οι ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ, που έκανε την αρχική παρουσίαση, όσο και οι ευθύνες της Ν.Δ, που εμμένει στον αρχικό σχεδιασμό, είναι προφανείς. 

Οφείλει να δώσει μία απάντηση ο κ.Καραμανλής, ο οποίος είναι και ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την σιδηροδρομική Εγνατία.

Πάντως σε πρόσφατη απάντησή του σε σχετικό ερώτημα στη βουλή, αφού επανέλαβε τις γνωστές θέσεις περί διασύνδεσης των λιμένων του Βορείου Αιγαίου με αυτά της Μαύρης Θάλασσας και του Δούναβη, προχώρησε και σε μερικές λεπτομέρειες οι οποίες δεν προσθέτουν τίποτα το ουσιαστικό.


Το μόνο σίγουρο που προκύπτει από την απάντηση του συντοπίτη μας υπουργού είναι η επιβεβαίωση ότι η γραμμή θα διέλθει από την Αμφίπολη και όχι από την πόλη των Σερρών.

Και εδώ βρίσκεται όλη η ουσία της υπόθεσης αφού:

Η διαδρομή που προτείνουμε: Γαλλικός – Σέρρες – Δράμα – Αμυγδαλεώνας είναι 155 χιλιόμετρα από τα οποία ορεινά είναι 40. Όμως στην εκδοχή αυτή θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν και περίπου 50 χιλιόμετρα του υφιστάμενου χώρου της παλαιάς γραμμής, άρα θα έχουμε περιορισμό των απαλλοτριώσεων.

Με δεδομένο ότι η διαδρομή μέσω Σερρών – Δράμας έχει μικρότερο ορεινό τμήμα και λιγότερες απαλλοτριώσεις, παρά το γεγονός ότι είναι 15 χιλ. μεγαλύτερη, μπορεί να έχει το ίδιο, αν όχι και μικρότερο κόστος.

Η διέλευση μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής από Σέρρες και Δράμα έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με την πρόταση του ΟΣΕ διότι:

Συνδέει μεταξύ τους όλα τα αστικά κέντρα της Β.Α. Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη), και με το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αυτό προσδίδει μεγάλη προστιθέμενη αξία στο αναπτυξιακό μέλλον όλης της ΒΑ Ελλάδας. Επίσης δίνει τη δυνατότητα της άμεσης σύνδεσης όλων των πόλεων της ΒΑ Ελλάδας με τα ανατολικά Βαλκάνια , αλλά και την Κωνσταντινούπολη.

Καλούμε τους φορείς των Σερρών να σταθούν άμεσα και αποφασιστικά στο ύψος των περιστάσεων.

Σε ένα τόσο μεγάλο έργο δεν χωράνε μικροψυχίες και σκοπιμότητες.

Αύριο θα είναι αργά και τίποτα δεν θα μπορεί να αλλάξει.

Διαβάστε επίσης για το ΜΕΡΑ25:


Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Μαντώ Γαστεράτου: Αν δεν βγουν τα παιδιά μου έξω με το outfit που...

Η στιγμή που έμαθε ότι είναι έγκυος Τη Μαντώ Γαστεράτου υποδέχθηκε η Τζένη Θεωνά στις «Μαμάδες» ανήμερα του Πάσχα (5/5). Η πρώην παρουσιάστρια μίλησε για...

Αντώνης Τουρκογιώργης: Πέθανε ο θρυλικός ροκ τραγουδιστής στα 73 του χρόνια

Ήταν ιδρυτικό μέλος των «Socrates Drunk the Conium» - Αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας από το 2010 Ο Αντώνης Τουρκογιώργης, μια από τις ηγετικές μορφές στην...

ΕΤΣΙ μαχόταν ΑΛΗΘΙΝΑ ο Bruce Lee – ΔΕΙΤΕ τον σε έναν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ σπάνιο...

O Bruce Lee είναι ίσως ο μόνος άνδρας στην ιστορία των πολεμικών τεχνών ο οποίος έχει καταφέρει να θεωρείται ανίκητος χωρίς ποτέ να έχει αγωνιστεί...

Αμπάρο: Γνωστό ως και εμετός φάλαινας πωλείται πανάκριβα και το βρήκε τυχαία στην...

Ο 48χρονος Ken Wilman έκανε μία βόλτα με το σκυλί του στην παραλία Morecambe, στην Αγγλία, όταν αυτό άρχισε να γαβγίζει επίμονα! Ο Wilman έτρεξε...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Πέντε παράδοξα «κόκκινα σημαιάκια» που δείχνουν πως ένας γάμος δεν θα κρατήσει

Κανείς δεν ισχυρίζεται πως οι σχέσεις είναι εύκολες. Ειδικά τον τελευταίο καιρό με την πανδημία και τις οικονομικές δυσκολίες να αυξάνονται, φαίνεται πως τα...

Όζι Όσμπορν: Θέλω να κερδίσω ένα Όσκαρ, ο Έλτον Τζον έχει

Ο τραγουδιστής αποκάλυψε ποιο βραβείο του λείπει και εξέφρασε την επιθυμία του να το αποκτήσει Ο Όζι Όσμπορν παραδέχτηκε ότι θα ήθελε πολύ να κερδίσει...

Τρείς προτάσεις προοπτικής γιά την Ίμβρο και την Τένεδο

Γράφει ο Μάρκος Μπόλαρης Μιά προβοκάτσια, Τρείς αιρετικές σκέψεις γιά την ιστορία & Τρείς προτάσεις προοπτικής  γιά την Ίμβρο και την Τένεδο Εισήγηση στην Ημερίδα που διοργάνωσαν οι Ιμβριακές...

Συνέχισε να διαβάζεις