17/05/2024
17 C
Serres

Ναυάγιο στην Πύλο: Το χρονικό της τραγωδίας λεπτό προς λεπτό – Αρνήθηκαν επανειλημμένα βοήθεια οι διακινητές

Array

Αναλυτικά η ενημέρωση από το Λιμενικό – Επί έξι ώρες ρωτούσαν το αλιευτικό αν θέλει κάποια βοήθεια και το μόνο που ζητούσαν ήταν νερό και τροφή – Η πρώτη επικοινωνία και η στιγμή της βύθισης

Σε αναλυτική παρουσίαση του χρονικού της τραγωδίας στην Πύλο προχωρά το Λιμενικό Σώμα σε νέα ενημέρωσή του για το πολύνεκρο ναυάγιο με τους 79 νεκρούς.

Εκείνο που αποσαφηνίζεται στην ανακοίνωση και προκαλεί προβληματισμό είναι το γεγονός ότι επί σχεδόν έξι ώρες και παρά τις συχνές επικοινωνίες με το αλιευετικό επαναλαμβανόταν ότι δεν ήταν επιθυμητό να παρασχεθεί η οποιαδήποτε βοήθεια από την Ελλάδα.

Ειδικότερα επισημαίνεται το εξής: «Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα. Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα».

Επανειλημμένως, δε, ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία» προστίθεται.

«Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00» σημειώνεται δε.

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνο το νερό, ενώ τα υπόλοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.

Από τις 22:40 έως τις 01:40 της 14ης Ιουνίου κατέπλευσε κοντά στο αλιευτικό το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.

Στις 02:04 ο κυβερνήτης του σκάφους του Λιμενικού ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά και μετά μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού.


Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς.

Αναλυτικά το χρονικό της τραγωδίας μέσα από τη νέα ανακοίνωση του Λιμενικού:

Τα γεγονότα όπως καταγράφηκαν στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας έχουν ως ακολούθως:

-Χθες το πρωί 13/6 γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη στις ιταλικές αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.


-Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό το αλιευτικό σκάφος.
-Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα έχοντας ικανό αριθμό ατόμων στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.



-Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους.
-Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή του αλιευτικού.


-Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00.


-Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα.
-Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.


-Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.


-Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε – όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.


-Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».


-Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.


-Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.


-Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.


-Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Την ως άνω ώρα ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.
-Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού.
-Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα


-Στις 02:04 πμ ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»).


-Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς. Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη θάλασσα.
-Έναρξη ευρείας επιχείρησης έρευνας – διάσωσης.

Στο φως της δημοσιότητας ήρθαν φωτογραφίες από το γεμάτο μετανάστες σκάφος, πριν το ναυάγιο σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου.

Ναυάγιο στην Πύλο: Ο πρωθυπουργός κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος -Στον «αέρα» το debate

Πηγή:protothema

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Έρρικα Πατρικίου και Γιάννης Λεκόπουλος την επόμενη Κυριακή στην Αίγλη

Η Έρρικα Πατρικίου και ο Γιάννης Λεκόπουλος ανταμώνουν  για μια μοναδική βραδιά στην αγαπημένη Αίγλη, την Κυριακή 26 Μαΐου. Οι  δύο αγαπημένοι καλλιτέχνες καθηλώνουν με...

Siris Craft Brewery: Πολλαπλές βραβεύσεις για την ζυθοποιία από τις Σέρρες

Η ζυθοποιία Siris Craft Brewery για μια ακόμα φορά συμμετείχε στα Greek Beer Awards, με εντυπωσιακά αποτελέσματα, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις. Οι κριτές, μέσα από...

Συμμετέχει το 4ο Γυμνάσιο Σερρών στο 1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο της Κωνσταντινούπολης.

Το 4ο Γυμνάσιο Σερρών ευτύχησε να συμμετάσχει φέτος στο 1ο  Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη...

Επιτυχίες από τον ΚΕΡΚΙΝΙΤΙ στο 90 ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων Κοπηλασίας

Το Σάββατο 11 Μαϊου 2024 στο 90ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων Νεανίδων που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Κωπηλασίας στο Ολυμπιακό κωπηλατοδρόμιο Σχινιά, συμμετείχε ο Όμιλός...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Λαδι στη φωτιά το ευρωπαϊκό πακέτο των 98,5 δισ. ευρώγια Ουκρανία

Γράφει ο Νότης Μαριάς* Στην εκταμίευση της δεύτερης δόσης της έκτακτης χρηματοδότησης γέφυρας στην Ουκρανία προχώρησε στις 24 Απριλίου 2024 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με...

Αναγορεύεται επίτιμος διδάκτωρας ο Μαργαρίτης Σχοινάς τη Τρίτη 21 Μαΐου στο ΔΙΠΑΕ Σερρών

Ο Πρύτανης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος Καθηγητής Σταμάτης Αγγελόπουλος, ο Κοσμήτορας της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης Καθηγητής Φώτης Κιλιπίρης και ο Πρόεδρος του...

Βάλια Χατζηθεοδώρου: «Είχα μάθει να με έχουν πριγκίπισσα. Απαιτούσα την προσοχή από τους συντρόφους μου»

«Είχα το ανικανοποίητο». H Βάλια Χατζηθεοδώρου, μίλησε για την προσωπική της ζωή στο podcast του Fipster στο Υοutube και μεταξύ άλλων, αποκάλυψε τις απαιτήσεις που...

Συνέχισε να διαβάζεις