29/04/2024
12 C
Serres

Πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη: Ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης παραβιάστηκε 7 φορές!

Array

Το πόρισμα για τα Τέμπη, τους λόγους και τα αίτια που οδήγησαν στην στη σύγκρουση των τραίνων, κατέθεσε η ΝΔ στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής.

Στο πόρισμά της και σε πάνω από 700 σελίδες η πλειοψηφία, επιρρίπτει ευθύνες στον ανθρώπινο παράγοντα και στους χειρισμούς του μοιραίο σταθμάρχη.

«Εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως (ΓΚΚ) από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.

Μάλιστα, έστω 1 από τις 7 παραβιάσεις του ΓΚΚ αν δεν είχε συμβεί, θα μπορούσε να αποσοβήσει το δυστύχημα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

procredit bank serres epimelitirio

Οι ευθύνες της Hellenic Train

Πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη Δεν τηρήθηκε ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης


Επίσης, στην πρισματική θέση η πλειοψηφία επιρρίπτει ευθύνες και στην Hellenic Train, την ιταλική εταιρία που διαχειρίζεται τον σιδηρόδρομο.

Όπως αναφέρει το πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη: «Επιπλέον, η Hellenic Train, εφόσον δεν διεκδικούσε απλώς υψηλότερες αποζημιώσεις αλλά είχε πράγματι διαπιστώσει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας λόγω της κατάστασης της υποδομής και μη ολοκλήρωσης των συστημάτων, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει σε άμεση αναστολή δρομολογίων», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά τα πολιτικά πρόσωπα, το πόρισμα της πλειοψηφίας, επισημαίνει πως δεν έχουν αναδειχθεί παραλείψεις που να συνδέονται με το δυστύχημα.


«Η ανάλυση από την Επιτροπή δεν ανέδειξε πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων που να συνδέονται με το δυστύχημα. Η πολιτική ευθύνη, αντικειμενικά αναλήφθηκε από τον τότε Υπουργό Κ. Καραμανλή με την άμεση παραίτησή του την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος», επισημαίνει.

Αναλυτικότερα, για τον ανθρώπινο παράγοντα, η ΝΔ επισημάνει πως:

Πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη Ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης παραβιάστηκε 7 φορές

Ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε 7 φορές, με αποτέλεσμα το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών:

  1. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ χρησιμοποίησε τον απολύτως λειτουργικό πίνακα τηλεχειρισμού για να κάνει αυτόματη χάραξη διαδρομής, αλλά έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία ανάποδα στη γραμμή καθόδου
  2. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ παρακολουθούσε τον πίνακα τηλεχειρισμού, όπου ήταν συνεχώς ευκρινής η εσφαλμένη αλλαγή τροχιάς
  3. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ ενημέρωσε τον μηχανοδηγό με την παράδοση σε αυτόν του εντύπου 1001, το οποίο απαιτείται σε κάθε περίπτωση ανωμαλίας ή κινδύνου στην γραμμή
  4. οι μηχανοδηγοί της μοιραίας αμαξοστοιχίας IC62 εισήλθαν σε γραμμή καθόδου ΧΩΡΙΣ έντυπο 1001
  5. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ ακινητοποίησαν το τρένο ως όφειλαν
  6. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ επικοινώνησαν με τον σταθμάρχη Λάρισας για να διευκρινίσουν ότι η αμαξοστοιχία έχει μπει ανάποδα στη γραμμή καθόδου
  7. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ έκαναν αναγγελία αναφορικά με τη θέση της αμαξοστοιχίας καθώς περνούσαν από τους ενδιάμεσους σταθμούς
Πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη Ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης παραβιάστηκε 7 φορές 2

Όπως επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως (ΓΚΚ) από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Μάλιστα, έστω μία από αυτές τις παραβιάσεις του ΓΚΚ αν δεν είχε συμβεί, θα μπορούσε να αποσοβήσει το δυστύχημα.


Τα συστήματα Ασφαλείας

Πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη Ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης παραβιάστηκε 7 φορές 3

Τα αυτοματοποιημένα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας -που σήμερα χρησιμοποιούνται σε μικρό μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου- αναβαθμίζουν την ασφάλεια αλλά δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο.

Τα συστήματα αυτά (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS, GSMR) συμβάλουν στην ασφαλέστερη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.

Βέβαια δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο, άλλωστε οι χειριστές τους είναι άνθρωποι.

Όλα μαζί, συνδυαστικά, όπως προβλέπεται από το ERTMS, δηλαδή το ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των τραίνων, προσεγγίζουν πολύ μεγάλο βαθμό ασφάλειας και αποφυγής ατυχημάτων, εφόσον ταυτόχρονα τηρείται πιστά ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης.

Πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη Ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης παραβιάστηκε 7 φορές 4

Η εφαρμογή του ERTMS θα είναι υποχρεωτική στις ευρωπαϊκές χώρες από το 2030.

Μικρό ποσοστό των σιδηροδρομικών συστημάτων στις χώρες της ΕΕ εφαρμόζουν σήμερα στο σύνολο του το ERTMS.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το ETCS, το πιο αποτελεσματικό σύστημα, που παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ακινητοποίησης του τραίνου, είναι σε λειτουργία μόνο στο 14% των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.

Επομένως, με βάση το ισχύον ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο, η λειτουργία του σιδηροδρόμου χωρίς τα προαναφερόμενα συστήματα θεωρείται επιτρεπτή και ασφαλής, εφόσον τηρείται ο ΓΚΚ, όπως κατέθεσε το σύνολο σχεδόν των μαρτύρων που εξετάστηκαν.


Για τη σύμβαση 717

Πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη Ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης παραβιάστηκε 7 φορές 5


Αναφορικά με την σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση που συνήφθη το 2014 αλλά μέχρι και το 2023 δεν είχε ολοκληρωθεί, η πλειοψηφία επισημαίνει πως η τελευταία συμπληρωματική σύμβαση που υπεγράφη επί Καραμανλή, ήταν απαραίτητη για να ολοκληρωθεί το έργο.

«Το έργο της 717 θα είχε καθυστερήσει κατά πολύ ακόμα, αν δεν είχε δοθεί παράταση αλλά είχε διαλυθεί και επαναπροκηρυχθεί.

Η σύμβαση 717/2014, για τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ενώ έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έως το 2016, είχε υλοποιηθεί μόνο σε ποσοστό 18%.

Πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη Ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης παραβιάστηκε 7 φορές 6

Δόθηκε παράταση με αναγνώριση της αποκλειστικής υπαιτιότητας της ΕΡΓΟΣΕ για τις καθυστερήσεις και στη συνέχεια, έως το 2019 χορηγήθηκαν άλλες 5 παρατάσεις με συνυπευθυνότητα του Ελληνικού Δημοσίου.

Μετά τον Ιούλιο του 2019 έγινε σημαντική προσπάθεια να επιλυθούν τα χρονίζοντα προβλήματα, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της 717 το Σεπτέμβριο 2023, παρά τα προβλήματα λόγω της πανδημίας COVID, της παγκόσμιας κρίσης και των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Σχετικά με τη χορήγηση της 7ης παράτασης της Σύμβασης 717, μετά την αποδοχή σχετικής ένστασης από τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, θεωρείται απολύτως βέβαιο από την Επιτροπή ότι αν η παράταση αυτή δεν είχε δοθεί και η εργολαβία είχε διαλυθεί, το έργο της σύμβασης 717 δεν θα είχε ολοκληρωθεί ακόμη έως σήμερα».

Χρήστος Τριαντόπουλος: Οσονούπω οι αποζημιώσεις στις Σέρρες για τις πλημμύρες του 2021!

Λήγει η διορία ΟΠΕΚΕΠΕ για τροποποιήσεις στο ΟΣΔΕ του 2023

Το Σωματείο επεξεργασίας απορριμμάτων Π.Ε. Σερρών στον Σπυρόπουλο

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Η σκέψη όλων μας δεν μπορεί να φύγει από την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Σνικ: «Δεν έχω τελειώσει το λύκειο αλλά είμαι διαβασμένος. Τελείωσα το σχολείο του...

Ο δημοφιλής τράπερ μίλησε στην τελευταία του συνέντευξη για τη ζωή στην Αγγλία, το…ωράριο της δουλειάς του, την προσωπική ζωή και τις προσψπικές του...

Μεγάλη Εβδομάδα: Πού είναι αφιερωμένη η κάθε ημέρα

Αρχίζει σήμερα η Μεγάλη Εβδομάδα, η εβδομάδα των Παθών. Τη Μεγάλη Δευτέρα τιμάμε μια μεγάλη προσωπικότητα της Π.Δ. τον Ιωσήφ τον Πάγκαλο, ο οποίος είναι...

Πώς θα καταλάβουμε ότι μια σχέση δεν θα κρατήσει; Μια ειδικός δείχνει τα...

Μπορεί να είναι μπροστά μας από την αρχή αλλά να μη θέλουμε να τα δούμε Υπάρχουν κάποιες σχέσεις που από την αρχή μάς κάνουν να...

Γνωρίζατε ότι η τριχόπτωση επηρεάζει το 50% των γυναικών;

Οι αιτίες και τα προϊόντα που μπορούν να μειώσουν την ένταση του προβλήματος. Μπορεί όταν ακούμε για απώλεια μαλλιών να σκεφτόμαστε αυτόματα τον αντρικό πληθυσμό, η τριχόπτωση...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Η Ιρίνα Σάικ μετά τον χωρισμό της με τον Τομ Μπρέιντι «ψάχνει έναν άντρα όμορφο, διάσημο και με πολλά χρήματα»

Όπως είπε άτομο από το περιβάλλον της, το μοντέλο... κυνηγάει την τύχη της σε Ευρώπη και Αμερική Το ειδύλλιο της Ιρίνα Σάικ και του Τομ Μπρέιντι δεν είχε όπως φάνηκε...

Τζένη Μπαλατσινού: «Νιώθω ευλογημένη που έγινα μητέρα για 4η φορά σε μεγάλη ηλικία»

Αποκλειστικά στην κάμερα του «Πάμε Δανάη» του ΜΕGA μίλησε η Τζένη Μπαλατσινού. Η Τζένη Μπαλατσινού αναφέρθηκε αρχικά στην ημερίδα «Είμαι εδώ για σένα», η οποία...

«Λαζαράκια»: Εύκολη συνταγή για τα παραδοσιακά κουλουράκια

Τα «λαζαράκια» είναι κουλουράκια που ζύμωναν οι γυναίκες για την ψυχή του Λάζαρου. Έχουν σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, όπως ακριβώς παρουσιάζεται ο Λάζαρος στις εικόνες. Αφού τα...

Συνέχισε να διαβάζεις