21/05/2024
17.6 C
Serres

Ο Κώστας Καραμανλής για τη ΝΔ.: Ρεαλιστικός στόχος η αυτοδυναμία

Array

Ο κ. Καραμανλής σε συνέντευξή του αναφέρθηκε στο δίλημμα των εθνικών εκλογών, τον στόχο της αυτοδυναμίας, τα ελληνοτουρκικά και τα μεγάλα έργα υποδομών 

Τόνισε ότι οι αλλεπάλληλες διεθνείς κρίσεις έχουν διαμορφώσει μια δύσκολη κατάσταση για τους πολίτες τονίζοντας πως πάνω που σηκώσαμε κεφάλι, βρεθήκαμε να αντιμετωπίζουμε καταστάσεις πρωτόγνωρες. 

Πρώτα την πανδημία, μετά την ενεργειακή κρίση και, ταυτόχρονα, την συνεχώς αυξανόμενη τουρκική προκλητικότητα. Όμως, παρόλα αυτά, η κυβέρνηση λειτουργεί ως παράγοντας σταθερότητας και κρατά την εμπιστοσύνη της κοινής γνώμης, γιατί οι πολίτες βλέπουν από τη μία μια κυβέρνηση που μάχεται, παλεύει με σχέδιο και τόλμη, κι από την άλλη μια αντιπολίτευση που επενδύει στην καταστροφή και δεν βάζει πλάτη σε καμία εθνική προσπάθεια. 

Κώστας Καραμανλής: Παράγοντας σταθερότητας η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Στο δίλημμα των εθνικών εκλογών, στον στόχο της αυτοδυναμίας, στα ελληνοτουρκικά και στα μεγάλα έργα υποδομών αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τη δημοσιογράφο Βάσω Κουτσούμπα. 

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

Αναφερόμενος στις επόμενες εθνικές εκλογές τόνισε ότι «το δίλημμα για τους πολίτες θα είναι ξεκάθαρο: Ή σταθερότητα και πρόοδος με την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ή επιστροφή στις περιπέτειες με το «άχαστο» δίδυμο Τσίπρα-Βαρουφάκη και υποψήφιο «γκεστ σταρ» τον κ. Ανδρουλάκη. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο αισιοδοξώ ότι η αυτοδυναμία είναι ένας απολύτως ρεαλιστικός στόχος για τη Νέα Δημοκρατία. Την τελική απόφαση, βέβαια, θα τη λάβουν οι πολίτες».

Η εξωτερική πολιτική του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει φέρει τον Ερντογάν σε πολύ δύσκολη θέση

Ο κ. Καραμανλής απαντώντας για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και για το ενδεχόμενο ενός θερμού επεισοδίου από την Τουρκία σημείωσε ότι «Η Ελλάδα αποτελεί δύναμη ειρήνης και παράγοντα σταθερότητας στην περιοχή. Αλλά είμαστε και τόσο δυνατοί, που μπορούμε να  αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Είτε με τη διπλωματική μας ικανότητα είτε με την αποτρεπτική ισχύ μας. 

Προφανώς θα θέλαμε οι γείτονες επιτέλους να λογικευτούν. Όσο όμως δεν συμβαίνει αυτό, η αλήθεια είναι ότι η εξωτερική πολιτική του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει φέρει τον Ερντογάν σε πολύ δύσκολη θέση. Στο ΝΑΤΟ καταλαβαίνουν πως αυτή η στάση της Τουρκίας δεν είναι συμπεριφορά συμμάχου, ενώ στην ΕΕ βλέπουν ότι η Τουρκία είναι αυτή που προκαλεί την Ελλάδα. Θεωρώ δε ιδιαίτερα σημαντικό το μήνυμα που έστειλε η Κομισιόν στην Άγκυρα για την εμπρηστική στάση της στη Λιβύη. Στην Πράγα, άλλωστε, όλοι είδαν ποιος είναι αυτός που προκαλεί την ένταση». 

Παράλληλα ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «ως Έλληνες, εξ ορισμού πιστεύουμε στο διάλογο. Βέβαια διάλογος με τίποτα δεν σημαίνει εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας. Είμαστε ήρεμοι γιατί ξέρουμε πως είμαστε ισχυροί και κυρίως πως έχουμε το διεθνές δίκαιο με το μέρος μας. Η Τουρκία πρέπει κάποτε να το αποδεχθεί αυτό και να σταματήσει να παίζει με τη φωτιά στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο. Γιατί στο κάτω κάτω προς το συμφέρον του τουρκικού λαού είναι η ειρήνη και όχι οι επιπόλαιοι, επικίνδυνοι αναθεωρητισμοί της τουρκικής ηγεσίας».


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στις επεκτάσεις του Μετρό προς τον  Πειραιά λέγοντας ότι «εκτιμάται πως προσθέτουν 130.000 επιβάτες την ημέρα στο Μετρό και αφαιρούν 23.000 αυτοκίνητα από το δρόμο. Τεράστια ανάσα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, αλλά και για τη μείωση των ημερήσιων εκπομπών C02 στην ατμόσφαιρα. Το ακόμα πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι αναδεικνύεται πλέον ο Πειραιάς σε ένα ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό hub. Συναντιούνται όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που έχουμε στην Αττική: Μετρό, Τραμ, ο παλιός ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και βέβαια λεωφορεία. Και το κυριότερο, ενώνονται πλέον οι χερσαίες μεταφορές, με τις θαλάσσιες μεταφορές και τις αεροπορικές μεταφορές. Ενώνουμε επιτέλους απευθείας σε 55’ το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Μιλάμε για μια τεράστια αλλαγή με άμεση επίδραση στις μεταφορές επιβατών, αλλά και προϊόντων, και ιδίως φυσικά στον τουρισμό μας». Μάλιστα επισήμανε ότι «το έργο αυτό, αποτελεί κομμάτι ενός ολοκληρωμένου σχεδίου έργων που εφαρμόζουμε στο Λεκανοπέδιο Αττικής, για να προλάβουμε την κατάσταση πριν οι δρόμοι μας φτάσουν στον κυκλοφοριακό κορεσμό. Μπορεί η κατάσταση στις πόλεις μας να είναι καλύτερη συγκριτικά με άλλες μεγαλουπόλεις διεθνώς, όμως αν δεν δράσουμε σήμερα, σύντομα θα είναι πια αργά. Και μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Υπάρχει μόνο συστηματική δουλειά».

Το Μετρό Θεσσαλονίκης από «σύντομο ανέκδοτο» είναι πλέον ένα έργο που έχει μπει στην τελική ευθεία.

Αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «τρέχουμε με στόχο να ολοκληρώσουμε το έργο έως τα τέλη του 2023. Τρέχουμε για να κερδίσουμε τον χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές εναντίον του έργου. Προσφυγές που έγιναν από μειοψηφίες και που κάποιοι προσπάθησαν να τις εκμεταλλευτούν για τους δικούς τους μικροπολιτικούς σκοπούς. Το Μετρό Θεσσαλονίκης όμως από “σύντομο ανέκδοτο” είναι πλέον ένα έργο που έχει μπει στην τελική ευθεία. Και αυτό δεν είναι ωραία λόγια, αλλά κάτι που επιβεβαιώνουν τα γεγονότα». Εξήγησε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες της βασικής γραμμής έχουν ολοκληρωθεί κατά 87%. Έχουν ξεκινήσει εντατικά οι δοκιμές σε συρμούς και συστήματα. Υπάρχει μεγάλη πρόοδος και στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια 18 συρμών και σύντομα υπογράφεται η σύμβαση για άλλους 15. Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τον Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό. Και το ένα μετά το άλλο, τα εργοτάξια κλείνουν κι οι Θεσσαλονικείς βλέπουν μετά από χρόνια οι χώροι να απελευθερώνονται και πάλι. Όλα αυτά είναι αληθινά. Όχι λόγια, ούτε μουσαμάδες. 

Τα πρώτα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και φυσικού αερίου αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους Αθήνας – Θεσσαλονίκης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ήδη δίνονται οικονομικά κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και δικύκλων, τρικύκλων και ποδηλάτων – με δυνατότητα απόσυρσης (ή αντικατάστασης) παλαιού οχήματος, καθώς και αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» οικιακού σταθμού επαναφόρτισης. Μάλιστα, κίνητρα δίνονται και για τα επαγγελματικά οχήματα, για τα φορτηγά και για την ανανέωση των εταιρικών στόλων. Επίσης, οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας. Παράλληλα, προφανώς δίνονται και σοβαρά κίνητρα κινητικότητας, μέσω της ελεύθερης κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων στον Δακτύλιο της Αθήνας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και μέσω της έκδοσης σήματος δωρεάν στάθμευσης ηλεκτροκίνητου οχήματος.

«Όλα αυτά τα κίνητρα που έχουν ήδη δοθεί, έχουν φέρει σημαντικά αποτελέσματα: Το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480. Το ποσοστό της αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε σχεδόν στο 7% το 2021 και η χώρα μας είναι η χώρα της ΕΕ με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Στο ίδιο ποσοστό αύξησης κινείται η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2022, παρά τις δυσκολίες που παρατηρούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως λόγω της ενεργειακής κρίσης. Παράλληλα, προχωράμε και για την εξέλιξη των υποδομών που χρειάζονται -όπως εξειδικευμένα συνεργεία, πρατήρια και ΚΤΕΟ- ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα να μπορούν να μπουν στην καθημερινότητα των πολιτών» σημείωσε.


Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Από πότε είχαμε καλοριφέρ; Από το 7000 π.Χ. στην Κρήτη και στην Κύπρο!

Από το 7000 π.Χ. έκτιζαν κυλινδρικά σπίτια με επίπεδες ή θολωτές στέγες, στις κορφές των οποίων υπήρχε άνοιγμα. Στο δάπεδο, ακριβώς κάτω από το άνοιγμα,...

Το σκυλάκι στην μέση είναι τυφλό και τα δύο μικρότερα αδελφάκια είναι αχώριστοι οδηγοί του!

Για τους ανθρώπους που πλήττονται από τύφλωση, ένας σκύλος-οδηγός μπορεί να αποδειχθεί μια πολύτιμη πηγή στήριξης. Αλλά αποδεικνύεται ότι είναι πολύ καλοί στο να κάνουν...

Tα πιο τρομακτικά πλάσματα του βυθού

Δείτε μια λίστα με 25 από τα πιο παράξενα και τρομακτικά πλάσματα του πλανήτη μας, τα οποία ζουν στα βάθη των θαλασσών. Δρακόψαρο Κροσσωτός καρχαρίας Καλαμάρι βαμπίρ Μεγάλη...

Ευχάριστα τα νέα για την υγεία του Δημήτρη Σταρόβα: Κατάφερε να γράψει, άρχισε...

Πολύ καλύτερη φαίνεται να είναι η υγεία του Δημήτρη Σταρόβα, ο οποίος αφού υπέστη εγκεφαλικό, πλέον βρίσκεται νοσηλευόμενος στο Τζάνειο Νοσοκομείο. Ο Δημήτρης Σταρόβας βελτιώνεται...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Επιτυχίες από τον ΚΕΡΚΙΝΙΤΙ στο 90 ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων Κοπηλασίας

Το Σάββατο 11 Μαϊου 2024 στο 90ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων Νεανίδων που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Κωπηλασίας στο Ολυμπιακό κωπηλατοδρόμιο Σχινιά, συμμετείχε ο Όμιλός...

Ρίξτε Αυτά τα 8 Συστατικά στη Θέση Φύτευσης Και θα Μεγαλώσετε τις Πιο Γευστικές Ντομάτες

Για να έχετε τις καλύτερες ντομάτες σε γεύση και σε μέγεθος και για να εξασφαλίσετε μεγάλη παραγωγή θα πρέπει πριν φυτέψετε να ρίξετε κάποια...

Αγνώριστος ο Μίλτος Καρατζάς: «Έμεινα 9 ημέρες διασωληνωμένος στο νοσοκομείο και έχασα 22 κιλά»

Τι αποκάλυψε ο Μίλτος Καρατζάς για την περιπέτεια της υγείας του. Η γνώμη του για τη μουσική σήμερα. Ο Μίλτος Καρατζάς σε τηλεοπτική του συνέντευξη...

Συνέχισε να διαβάζεις